Gamescom‘da Eurogamer ekibiyle konuşan yapımcı Marcus Nilsson, NFS Rivals‘ta herşeyin aynı anda olamaması nedeniyle şöyle bir açıklama yaptı;
“Bazı özelliklerin sorunsuz çalıştırılabilmesi için gereken özenin verilmesini istedim. Bu seçimi yapmak bizim için gerçekten inanılmaz önem taşıyordu. Tipik bir oyun olarak aynı ekranda birçok özelliğin yer almasını bunun için istedim. All-drive özelliği bu oyun için en önemli özellik. İster tek oyuncu, ister co-op ya da çoklu oyuncu modunda oynansın. Bu sistemin sorunsuz çalışması bizim tek amacımızdı.”
”Oyun oynarken zaman ayarı yapabilir, aniden ana menüye gelebilir ve çoklu ortam ile birçok araba ekranınızda yer alabilir. Ancak bu senaryo için her zaman fazlaca bütçeniz olması gerekir. Bu yüzden 30 fps (kare/saniye) oyuncuya tatmin edici bir deneyim veriyor diye düşünerek biz önceliği bu özelliğe verdik.”
”All-drive keşfedildiğinden beri 24 ya da 36 oyuncu ile oynama imkanı verilmedi. Bu yüzden çevrimiçi yarış oyunlarındaki kaos, arkadaş çevresiyle oynandığında eğlenceli olacaktır diye düşünerek oyun dünyasına yeni bir soluk getirmek istedik”
Marcus Nilsson‘un söylediklerini özetlemek gerekirse, oyundaki diğer özellikleri yüksek değerlerde tutabilmek için (özellikle all-drive) fps olayına fazla önem verilmemiş. Bazı geliştiricilerin 60fps görmek için çabaladığı şu günlerde (bknz Drive Club) NFS Rivals için 30 fps (kare/saniye)’nin yeterli görülmesi gerçekten enteresan.
Son olarak ufak bir hatırlatmada bulunalım. PC, PS3 ve Xbox 360 için geliştirilen Need For Speed Rivals 19 Kasım‘da raflardaki yerini alacak.
:: Sizce NFS Rivals için 30 fps (kare/saniye) yeterli bir değer mi?
{{user}} {{datetime}}
{{text}}