Nvidia, Gamescom fuarında RTX ekran kartlarının tüm potansiyellerini ortaya çıkaran yeni teknolojilerin duyurusunu gerçekleştirdi. Bunlardan birisi de, Game Ready Sürücüsü (436.02) ile sunulan ultra düşük gecikme seçeneği oldu.
AMD Anti-Lag özelliği ile benzer şekilde, oyunlardaki gecikmenin minimum seviyeye çekilmesi sağlanıyor. Yani, siz klavyeden veya fareden herhangi tuşa bastığınızda bunun oyuna ulaştığı mili saniyelik süre daha da aşağı çekiliyor.
Nvidia gecikme süresini neredeyse yarı yarıya düşürüyor!
Nvidia için RTX serisinin sunduğu en büyük iki avantaj, Ray Tracing (RT) çekirdek destekli ışın izleme ve derin öğrenme performansını üst noktalara taşıyan Tensor çekirdekleri. Nvidia yıllardır kendi gecikme önleme sistemine sahip olduğunu iddia etse de, AMD’ye kıyasla daha yeni bir teknoloji henüz sunulabildi.
Gecikme seviyesinde yaşanan düşüş milisaniye ile ifade ediliyor ve Nvidia’ya göre AMD’den daha fazla performans elde ediliyor. Örneğin, Apex Legends’daki giriş gecikmesinin 30 ms’den 19 ms‘ye düşürüldüğü, Division 2’nin giriş gecikmesinin ise 49 ms’den 22 ms‘ye düşürüldüğü dile getiriyor.
Şu anda yapılan testler Nvidia gecikme önleme özelliğinin daha başarılı olduğunu gösteriyor. AMD, Nvidia’nın bu adımı sonrasında endişe duyarken, buna karşılık anti-lag özelliğinde nasıl bir iyileştirme yapılacağı şu anda bilinmiyor.
AMD son sürücüleri ile görüntü keskinleştirme özelliğini kullanıma sundu ve şimdi Nvidia’da bunu yaptı. Sharpen Freestyle olarak adlandırılan filtre Nvidia’nın, AMD Radeon Image Sharpening özelliğine cevabı oldu.