Dünyanın her yerinden katılımcıları çekmeyi başaran ve hem yazılımcıların hem de oyuncuların sabırsızlıkla beklediği Oyun Geliştiricileri Konferansı (GDC) 2023 başladı. Birçok farklı şirketin katıldığı konferansta NVIDIA da yeni teknolojilerini tanıttı.
NVIDIA Path Tracing için detaylar paylaşıldı
NVIDIA, GDC 2023 etkinliğinde Path Tracing teknolojisi için ilk yazılım geliştirmesini (SDK) sundu. Bir sahnedeki tüm ışık kaynaklarının yansımasının doğru bir şekilde yeniden oluşturulmasına yardımcı olan Path Tracing teknolojisini artık oyunlarda görebileceğiz.
NVIDIA’nın yeni 3D teknolojisini daha önce Quake RTX ve Portal RTX gibi demolarda görme fırsatı yakalamış olsak da NVIDIA’nın yeni sistemleri ile artık bu teknoloji daha geniş kullanım alanlarına ulaşacak. NVIDIA’nın yeni DLSS 3 teknolojisi de bu konuda önemli bir rol oynuyor.
NVIDIA, RTX Path Tracing SDK’sını sahnedeki tüm ışık kaynaklarının fiziğini yeniden oluşturarak daha gerçekçi görseller oluşturabilmek için bir referans belirliyor. Bu sistem oyunlardaki tekrarlama sürecine katkıda bulunmasının yanı sıra yüksek kaliteli fotoğraf veya Ada Lovelace mimarisinden yararlanan gerçek zamanlı, ultra kaliteli modlar oluşturmaya da yardımcı oluyor.
Daha önce de belirtildiği gibi RTX Path Tracing teknolojisi NVIDIA’nın hâli hazırda sunduğu mevcut araçlarını ve özellikleri bir araya getiriyor:
- Süper çözünürlük ve kare oluşturmak için DLSS 3.
- Çok sayıda gölge dökümünün ve dinamik ışığın etkin bir şekilde örneklemek için RTX Direct Illumination (RTXDI).
- Tüm ışık kaynaklarının ortaya çıkardığı karmaşayı gidermek için NVIDIA Real-Time Denoisers (NRD).
- Ağır alfa efektleri olan sahnelerde RT performansını iyileştirmek için Opacity Micro-Map (OMM).
- Gölgelendirici zamanlamasını iyileştirerek performansı artırmak için Shader execution reordering (SER).
NVIDIA yeni yazılım geliştirmesi ile birlikte oyunlardaki grafik performansı önemli oranda artırmayı hedefliyor. Peki siz bu konuda ne düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi yorumlar kısmında bizimle paylaşabilirsiniz.
{{user}} {{datetime}}
{{text}}