Avrupa ve özellikle Birleşik Krallık’ta (İngiltere, İrlanda, İskoçya) yapılan araştırmalar, oyun sektörü ile ilgili fazlasıyla çarpıcı bir gerçeğe ışık tuttu. 2010 yılında, konsol oyunlarının satışı belirgin bir düşüş yaşarken, World of Warcraft benzeri MMO (Massive Multiplayer Online) yapımlarının satışı yükseldi, Facebook oyunlarına talep ise patladı.
Sosyalleşme İsteği Ve Oyunlar Elele
Oyun pazarı, Almanya’da yüzde 33, Fransa’da yüzde 13 büyürken, konsol oyunlarına rağbet, Avrupa çapında yüzde 25 azaldı. Bununla birlikte, cep telefonlarının güçlenmesi ve tablet bilgisayar satışlarının patlamasının da yardımıyla, MMO’lara talep yüzde 27, Facebook’unkiler başta olmak üzere, sosyal sitelerin oyunlarına talep yüzde 66 arttı. Otoriteler, oranların bu seviyeye gelmesinin en önemli nedeninin, “sosyal yaşam ile sanal dünyayı bir araya getirme isteği” olduğunu ifade etti.
:: Facebook yapımları ve diğer online oyunlarının patlaması hakkında ne düşünüyorsunuz?
{{user}} {{datetime}}
{{text}}