Teknoloji Haberleri - ShiftDelete.Net
Reklam
Reklam

Oyun İncelemesi: Age of Conan

Ana sayfa /

Bir milyonu aşkın beta başvurusu yapılmış olması Age of Conan‘ın oyun dünyası için nasıl bir heyecan yarattığını gözler önüne sermekte. 17 Mayıs’ta ön sipariş vermiş olanlar için oyunun erken erişimi başladı. Avrupa çıkışı ise 23 Mayıs.

Oyun açık betadaki sorunlarından sıyrılmış, oturmuş bir yapı yakalamış. Performans sorunları büyük ölçüde giderilmiş. Oynanışı pek etkilemeyen ufak tefek hatalar söz konusu, ancak MMO oynamaya alışık olanların bileceği gibi bunların oluşması, düzeltilmesi, hatta tekrar oluşması rutin bir hadisedir.


Resmin büyük hali için üzerine tıklayın!
Kan Revan İçinde Bir Oyun

Age of Conan’ın öbür MMORPG oyunlarından ayrıldığı ilk kısım, yaş sınıflandırması. Oyun "Yetişkin" kategorisine yerleştirilmiş. Yani hedef kitlesi 17 yaş üstü. Bolca kan, şiddet ve çıplaklık gibi öğeleri oyunda görmek mümkün.

Reklam
Reklam

Genelde MMO’lar aylık ücretten daha fazla gelir sağlamak için oyunu geniş bir sistem yelpazesinin çalıştırabilmesini sağlarlar. AoC bu yolu seçmemiş. Güncel olmayan sistemler oyunda bir hayli zorlanacaktır. Bu bedele karşılık, oyun muhteşem bir grafik yapısı sunuyor.

{pagebreak::Ortam}
Muhteşem Ortam

Işığından animasyonuna, dokusundan büyü efektlerine kadar, grafikler soluk kesici. Mekan tasarımlarında sınır tanınmamışken, engebeli arazi, yüksek dağlar atmosferi tamamlıyor. Ev bacasından çıkan duman, duvarlardaki resimler gibi ayrıntılar ise daha fazla tat ekliyor.


Resmin büyük hali için üzerine tıklayın!

Oyun dünyası, görselin yanında ses ve müziklerle de Conan’ın çağını yaşatıyor. Ses efektleri gerçekçiliği arttırıyor; hatta başlangıç mekanında bütün oyuncu olmayan karakterler (NPC) seslendirmeye sahip. Müzikler ise Conan filmlerindekilere benzer, ambiyanstan menü müziğine bütün öğelerle atmosferi kusursuzlaştırıyor.
{pagebreak::Oyun Dunyasi}
Oyun Dünyası Hakkında

PvP, PvE ve RP-PVP olmak üzere üç tip sunucu var. Alan değiştirme (zoning) had safhada. Size özel oluşturulmuş kopya mekanlar (instance) veya bölge değişimi dışında bazen binalara girerken bile yükleme ekranı ile karşılaşıyorsunuz. Tek tesellimiz, yüklemelerin kısa olması.


Resmin büyük hali için üzerine tıklayın!

Aquilonia, Cimmeria veya Stygia olmak üzere Conan dünyasının üç ülkesinden karakter yaratabiliyoruz. Oynanışı etkileyecek hiçbir farkları yok, tamamen rol yapma seçimi. Karakterin tipi ise seçtiğiniz ırka göre az da olsa değişiyor. Karakterinizin kaş – göz arası mesafesinden, ne kadar kaslı olacağına kadar sayısız detayını değiştirebiliyorsunuz. Bu ayarları değiştirdiğiniz sürece size birebir benzer bir başkasının olması mümkün değil.
{pagebreak::Siniflar ve Yetenekler}
Karakterler Sınıfları ve Yetenekler

Oyunda dört ana sınıfa mensup toplam on iki tane karakter sınıfı var. Soldier, Rogue, Priest ve Mage şeklinde, temeli oluşturan ana sınıfların her birinde üçer tane karakter sınıfı var:

Soldier: Guardian, Dark Templar, Conqueror
Rogue: Barbarian, Assassin, Ranger
Priest: Bear Shaman, Priest of Mitra, Tempest of Set
Mage: Necromancer, Herald of Xotli, Demonologist


Resmin büyük hali için üzerine tıklayın!

Karakterler en fazla 80. seviye olabiliyorlar. 10. seviyeden itibaren "Feat" denilen (World of Warcraft’taki talent tree ile aynı) karakter gelişim seçeneklerine ulaşıyoruz. Her sınıfın 3 Feat ağacı var. Bunlardan biri "General" isimli bir ağaç ve kendi ana sınıfındaki öbür alt sınıflarda da bu ağaç mevcut.

Feat dışında seviye atladıkça yetenek (skill) puanları alıyor, bunları seviye atladıkça açılan Hiding, Recovery, Climbing gibi yeteneklere dağıtabiliyoruz. Climbing (tırmanmak) sadece belirli yerlerde yapılabiliyor, her yere tırmanamıyoruz. İkincil yetenek olan, dövüşle alakasız ticaret yeteneklerini (Architecture, Alchemy vb. )ve hasat yeteneklerini (Mining, Prospecting vb.) 20. Seviyede alabiliyoruz.
{pagebreak::Oyun Bicimleri}
Görevler ve Oyun Biçimleri

Oyun görev ağırlıklı. Aldığınız görevleri haritadan takip edebiliyorsunuz yani dönüp dolaşıp doğru mekanı bulamamak söz konusu değil. Oyun size yönünü hatta noktasını gösteriyor. Oyun dünyası çok büyük olsa da ulaşım kolay, çok uzak yerlere, NPC’lerle yolculuk için anlaşarak anında gidebiliyorsunuz.


Resmin büyük hali için üzerine tıklayın!

Alışıldık görev sistemi dışında gece ve gündüz değişimi var. Handan gece/gündüz değişimini yapabiliyoruz. Gece durumuna geçtiğimizde (ki bu oyun zamanından bağımsız) oyunu tek oyunculu hale getiriyor. Bu şekilde, oyunun hikayesine ilişkin görevler yapıyorsunuz, ara sahneler ve nispeten uzun diyaloglar oluyor.
{pagebreak::Savas Ortami}
Savaş Sanatı ve Fiziksel Mücadele

Karakterler üç temel enerji barına sahip. Health, Mana ve de Stamina. Stamina enerjinizi temsil ediyor, vuruşlarınız bundan yiyor. Vuruş dışında koşmak da Stamina yiyor. Eğer Stamina koşarken tamamen tükenirse aldığınız kötü etki (debuff) yüzünden kendinizi savunma şansınız büyük ölçüde azalıyor. Dinlenmek için "rest" isimli bir yetenek var; onu kullandığınızda bütün barlar hızlıca doluyor.


Resmin büyük hali için üzerine tıklayın!

Dövüş oldukça eğlenceli. Yakın çatışmada silahınızı sol yukarı, orta yukarı ve sağ yukarı olmak üzere üç yönden savurabiliyorsunuz. Özel yetenek diye alıştığımız şeyin bu oyundaki karşılığı "Combo". Çalışma mekanizması ismi gibi, kullandıktan sonra istediği savurma yönünde saldırmanızla gerçekleşiyor.

İleri seviyedeki kombolar birden fazla yön isteyebiliyor. Son vuruşunuzu hasar veren bir Combo ile yaparsanız "Fatality" olarak sayılıyor ve düşmanı vahşice öldüren bir animasyon eşliğinde güzel bir Stamina yenileme (regeneration) etkisi alıyorsunuz.
{pagebreak::Savasta Savunma}
Savunma Önemlidir

Savunmada ise yine aynı üç yöne atayabileceğiniz üç adet kalkan ikonunuz var. Bunları değiştirmek kolay değil. NPC’ler de aşama aşama değiştiriyorlar. Devamlı aynı yöne saldırırsanız o yönü daha iyi korumaya başlıyorlar. Bu da taktiksel çeşitlilik getiriyor. Eğer kalkanınız varsa onla aktif bir şekilde saldırıyı kesebiliyorsunuz.


Resmin büyük hali için üzerine tıklayın!

Savunma pozisyonuna geçmezseniz bloklayamıyorsunuz ancak "Evade" gibi pasif korunmalar çalışıyor. Oyuncuyla savaşırken arkadan saldırdığınızda rakibin herhangi bir savunma yapması söz konusu olmuyor.

Eğer PvP sunucusu seçtiyseniz oyuncu öldürmeyle ilgili herhangi bir kural yok. Yerleşim merkezi dışında istediğiniz her oyuncuya saldırabiliyorsunuz. Yani tam bir "Free for All" durumu söz konusu.

{pagebreak::Son Sozler}
Son Sözler

Oyunun tüm kullanıcılara açılmasına daha bir gün, Avrupa’ya gelmesine ise dört gün var. Early Access adı verilen imkândan faydalanarak üç gün önceden oyun dünyasına dahil olduk ve sizin için ayrıntılarla anlatmaya çalıştık.

Resmin büyük hali için üzerine tıklayın!

Age of Conan, grafik ayrıntılarıyla dikkati çeken, kanlı canlı bir devasa çok oyunculu rol oyunu. Belirttiğimiz gibi oyun yarın Amerika’da, 23’ünde ise Avrupa’da tüm oyunculara açılacak. Henüz geç kalmadınız, çünkü birçok oyuncu henüz oynamaya başlamadı.

Yetişkin sınırlaması konusunda ise, diyecek bir şey yok. Çünkü Türkiye’deki ana haber bültenleri yerine göre daha vahşi olabiliyor. Tabii, bağıra çağıra ölen düşmanların sesi çevreden olumsuz tepkiler almanıza sebep olabilir; bu konuda uyaralım.

Bilgi için: Age of Conan
Yazan: Tuna Özüak
SDN – http://shiftdelete.net

Reklam
Reklam

Yorum Ekleyin


Reklam
Reklam