Devasa online oyunların çığ gibi büyüyen kitlesi, akademisyenlerin de gözünden kaçmıyor. EverQuest ve World of Warcraft gibi oyunların devasa nüfusu, artık gerçek hayattaki toplulukları yansıtacak kadar sağlam araştırma ortamları olarak görülüyor.

Minnesota Üniversitesi‘ndeki araştırmacılar da, koltuklarından bile kalkmadan, sadece bu oyunlardaki verileri inceleyerek insan davranışlarına dair yaptıkları araştırmayı sürdürebiliyor.

Davranış Dinamikleri Mercek Altında

EverQuest 2’nin 60 terabaytın üstündeki üç yıllık sunucu girdilerini inceleyen akademisyenler, 300 binin üzerinde oyuncunun haftada ortalama 26 saat oynadığı MMO’yu baz alarak davranış dinamikleri hakkında ipuçları elde ediyor.

Sony işbirliği ile yapılan araştırmanın Ulusal Bilim Vakfı ve ABD Ordusu tarafından finanse edilmesi de, işin ciddiyetini gösteriyor olsa gerek.


:: Araştırmalar artık bu arkadaşlara emanet ::

:: Sizce MMO oyuncuları gündelik hayattaki toplumu yansıtıyor mu?