PlayStation’ın eş CEO’su Hermen Hulst, bu sabah yapılan bir iş sunumunda, PlayStation oyunlarını PC platformunda yayınlama stratejisini yeniden değerlendirdi. Canlı servis oyunları, PS5 ve PC’de aynı gün çıkarken, tek oyunculu oyunlar daha sonra PC’ye gelecek. İşte detaylar!
PlayStation, özel oyunları PC’ye çıkarma stratejisini anlattı
Hermen Hulst, PlayStation’ın tek oyunculu oyunları PC platformunda daha sonra yayınlama stratejisinin, daha fazla kişiyi PlayStation platformuna çekmek amacıyla yapıldığını belirtti.
Hulst, “Canlı servis tarafında, oyunlarımızı aynı anda, yani PS5 ve PC’de aynı gün çıkarıyoruz. Ancak, son yıllarda ve tarihimizde PlayStation stüdyolarının bel kemiğini oluşturan tek oyunculu, hikaye odaklı büyük oyunlarımızda daha stratejik bir yaklaşım benimsiyoruz ve bu harika franchise’larımızı yeni kitlelere tanıtıyoruz” dedi.
Hulst, ayrıca PlayStation’ın büyük franchise’larını başka medya alanlarına genişletme çalışmalarının da benzer bir amaca hizmet ettiğini söyledi. “The Last of Us’un HBO’daki dizisi veya Gran Turismo’nun filmi gibi örneklerde gördüğünüz gibi, bu çalışmalar da yeni oyuncuları franchise’larımıza çekiyor” dedi.
PlayStation’ın bu stratejisi, canlı servis çok oyunculu Helldivers 2’nin bu yılın başlarında PS5 ve PC’de aynı anda çıkmasıyla ve Ghost of Tsushima Director’s Cut’ın PS5 sürümünden yıllar sonra bu ay PC’ye gelmesiyle zaten belirginleşmişti. Ancak, PlayStation’ın bu yaklaşımını resmi olarak ilk defa duyduk.
PlayStation’ın bu çift yönlü stratejisi, canlı servis oyunlarını PC’ye anında sunarak geniş bir oyuncu kitlesine hitap ederken, tek oyunculu oyunları PlayStation platformunda önce çıkararak oyuncuları kendi platformlarına çekmeyi hedefliyor.
Sizce bu strateji işe yarar mı? PlayStation, bu sayede PC oyuncularını konsola çekebilir mi? Düşüncelerinizi aşağıdaki yorumlar kısmından bizlerle paylaşmayı lütfen unutmayın.