Teknoloji Haberleri - ShiftDelete.Net
Reklam
Reklam

RIM, BlackBerry BBX’i Tanıttı

Ana sayfa /

Research In Motion, BlackBerry DevCon Americas 2011’de, kullanıcıları, cihazları, içerikleri ve hizmetleri birbiri ile bağlantı kurması için BlackBerry platformunun ve QNX platformunun en iyilerini bir arada sunan gelecek nesil mobil platformu BlackBerry BBX‘i tanıttı.

RIM buna ek olarak, BlackBerry akıllı telefonları ve tabletleri için WebWorks, BlackBerry PlayBook için Native SDK ve BlackBerry PlayBook OS 2.0 Beta’da Android uygulamalarını destekleyen bir dizi geliştiricilere yönelik araç güncellemelerini de duyurdu.

RIM ayrıca geliştiricilere BlackBerry uygulamalarını hem bugün hem de gelecekte nasıl geliştirip bundan nasıl fayda sağlayabilecekleri konusunda bilgiler paylaştı.

Reklam
Reklam

RIM Başkanı ve Co-CEO’su Mike Lazaridis; “Günde yaklaşık 5 milyon BlackBerry uygulamasının indirilmesine paralel olarak müşterilerimiz BlackBerry’yi geliştiriciler için en kârlı platformlardan biri haline getirdi” diye konuştu ve sözlerine şöyle devam etti: “BlackBerry ve QNX platformları gelecek nesil BBX platformuna geçerken, geliştiricilere DevCon’da daha zengin uygulamalar geliştirmeleri için gereken araçları ve akıllı telefon ve tablet uygulamalarını en iyi şekilde nasıl geliştireceklerine dair yol gösteriyoruz.

{pagebreak::BlackBerry BBX}

BlackBerry BBX

BBX platformu, BBX-OS’yi kapsayıp BlackBerry bulut hizmetleri sağlayacak ve hem HTML5 hem de yerel geliştiriciler için geliştirme ortamlarını destekleyecek.

BBX ayrıca bugün–Native SDK, Adobe Air/Flash ve WebWorks/HTML5’in yanı sıra Android uygulamaları için BlackBerry Runtime dâhil mevcut olan BlackBerry PlayBook araçların herhangi birini kullanarak geliştirilen uygulamaları gelecekteki BBX tabanlı tablet ve akıllı telefonlarda da destekleyecek.

BBX’de ayrıca tanıtımı ilk kez yapılan gelişmiş grafikler için yeni BlackBerry Cascades UI Framework yer alıyor. Aynı zamanda uygulamalar ile sürekli açık Push hizmetleri, BBM™ Sosyal Platformu ve daha fazlası arasında derin entegrasyon dâhil pek çok gelişmiş özelliklere olanak vermek için “Super App” yetenekleri de destekliyor.

{pagebreak::BlackBerry WebWorks}

BlackBerry WebWorks

Mevcut akıllı telefonları (BlackBerry 6 ve BlackBerry 7 OS) ve BlackBerry PlayBook’u destekleyen uygulamalar geliştirmek isteyen geliştiriciler bunu HTML5, CSS ve JavaScript üzerinde inşa edilmiş uygulamaları destekleyen BlackBerry WebWorks ile yapabilecekler.

En son sürüm, BlackBerry WebWork SDK 2.2 (hem akıllı telefonları hem de tabletleri destekliyor) hazır olup PlayBook OS SDK, PlayBook Simulator ve daha fazlası için yeni güncellemeler içeriyor.

BlackBerry WebWorks API’ler, geliştiricilere uygulamalarını derleme veya simülatör kullanma gereği olmadan birden çok platform ve cihaz üstünde deneme ve problem taramadan geçirme olanağı veren bağımsız, yüksek duyarlıklı arama motoru-benzeri emülasyon aracı olan Ripple Emulatör tarafından destekleniyor.

Beta sürümü hazır olan Ripple Emülatör RIM’in WebWorks Geliştirici sitesi http://developer.blackberry.com/html5 adresinden indirilebilir.

{pagebreak::Zengin İçerikli, Hızlı ve Akıcı Uygulamalar}

Zengin İçerikli, Hızlı ve Akıcı Uygulamalar

RIM ayrıca, BlackBerry PlayBook (1.0 altın sürüm) için Native SDK’yi duyurdu. Native SDK geliştiricilerin yüksek performanslı, çoklu kullanımlı, yerel C/C++ uygulamaları geliştirmelerine ve gelişmiş 2D ve 3D oyunları ile OpenGL ES 2.0 ve Open AL erişimli diğer uygulamaların yanı sıra özel uygulamalar yaratmasına da olanak sağlıyor. Native SDK ile geliştirilen uygulamalar BlackBerry PlayBook üstünde çalışabilecek ve daha sonra BBX tabanlı tablet ve akıllı telefonlarla da uyumlu hale gelecek.

Native SDK, geliştiriciler açısından BlackBerry PlayBook için oyun uygulamaları geliştirmek ve taşımak açısından oldukça cazip. Tanınmış oyun yayıncıları, geliştiriciler ve büyük oyun motoru şirketleri kendi oyunlarının adlarını ve uygulamalarını şimdiden platforma getirmeye başladılar bile.

Mobilde en büyük ve en hızlı büyüyen çapraz-platform sosyal oyun ekosistemi Scoreloop`un beta sürümü şimdi BlackBerry® Beta Zone’da Native SDK için hazır bulunuyor. Scoreloop SDK, geliştiricilere kendi yerel PlayBook uygulamaları içine sosyal yetenekleri kolayca entegre edebilmeleri için gerekli olan tüm ihtiyaçları sağlıyor ve aynı zamanda Leaderboards, Oyun Sorgulama, Ödüller&Kazanımlar ve Oyuncu Profili’ni destekliyor.

{pagebreak::BlackBerry Cascades}

BlackBerry Cascades

RIM Native SDK’nın gelecek sürümünde yer alacak zengin bir kullanıcı arabirimi çerçeve çalışması olan BlackBerry Cascades’ı anlattı.

Cascades, yeni bir tasarım merkezli mobil uygulama neslini duyuruyor ve geliştiricilere özel yerleştirme, animasyonlar, efekt ve 3D grafikli, görsel olarak çarpıcı arayüzler oluşturmak için olağanüstü bir özellik seti sağlıyor.

Güçlü bir gömülü çekirdek kullanıcı arayüz bileşenleri seti ile birleşmiş olan bu özellikler, BlackBerry ile gelecekteki BBX tabanlı tablet ve akıllı telefonlar için yenilikçi kullanıcı arayüzlerine sahip güzel yerel uygulamalar geliştirilmesini kolaylaştıracak.

{pagebreak::Adobe AIR 3.0 Desteği}

Adobe AIR 3.0 Desteği

Adobe Flash geliştiricilere BlackBerry PlayBook için, arka plandaki işletim sistemi ile bütünleşik olabilen ve ileride BBX tabanlı tabletler ve akıllı telefonlarla desteklenecek çarpıcı görsellikte ve oldukça işlevsel uygulamalar geliştirmelerine imkan tanıyor.

BlackBerry PlayBook şimdi yeni Adobe AIR 3.0 runtime’ı destekliyor. Desteklenen özellikler arasında yazılımcılara hassas bilgileri cihaz üzerinde şifreleyip güvenli şekilde saklama imkanı ile şifreleri, anahtarları ya da kredi kartı bilgilerini uygulamada güvenle depolama imkanı tanıyan Advanced Encryption Standard (AES-İleri Şifreleme Standardı) kullanma imkanı veren Encrypted Local Store (Şifreli Yerel Depolama); yazılımcıların yerel metin kontrolü ve bu kontrollerin yerel etkileşim davranışlarından faydalanmasına imkan tanıyan StageText; kullanılabilirliği artırmak için uygulamalara gömülü çoklu dokunma ve jestlerin yanı sıra bir çok farklı özellik bulunuyor.

{pagebreak::PlayBook OS 2.0 – Developer Beta }

PlayBook OS 2.0 – Developer Beta

RIM, BlackBerry PlayBookOS 2.0’ın Developer Beta sürümünü tanıttı. Developer Beta geliştiricilerin Android uygulamalarını kolayca ve hızlıca BlackBerry PlayBook tabletlere taşımasına imkan tanıyan Android uygulamaları için BlackBerry Runtime ve Android Development Tools (ADT) için BlackBerry eklentisi bulunuyor.

Android geliştiricileri Android uygulamalarını online olarak BlackBerry Packager for Android Apps kullanarak da BlackBerry PlayBook için yeniden derleyebilecekler.

Bu ağ aracı yazılımcılara süreç boyunca adım adım rehberlik ederek uygulamalarını herhangi bir araç indirmeden PlayBook uyumluluğu için test etmelerine ve yeniden derleyip BlackBerry App World‘e sunmak üzere imzalamalarına imkan tanıyor.

Android uygulamaları için geliştirilen BlackBerry Runtime ile bağlantılı araçlar Android uygulama geliştiricilerin pazarlarını kolaylıkla genişletip BlackBerry PlayBook kullanıcılarına da hitap etmekle birlikte aynı zamanda uygulama pazarı potansiyelini de artırıyor.

BlackBerry PlayBook 0S 2.0 Developer Beta aynı zamanda Adobe Air 3.0, Adobe Flash 11 ve ek bir yazılım yüklemeden hızlandırılmış donanımlı 3D grafiklerini tarayıcıya ulaştıran yeni bir web teknolojisi olan WebGL’yi de destekliyor. Uygulama geliştiriciler, BlackBerry WebWorks uygulamasıyla birlikte zengin, interaktif, 3D grafikleri oluşturabilecekler.

{pagebreak::BlackBerry Runtime}

BlackBerry PlayBook OS 2.0- Developer Beta ve Android uygulamaları için geliştirilen BlackBerry Runtime ile bağlantılı araçlar hakkında daha fazla bilgi için lütfen https://bdsc.webapps.blackberry.com/android/bpaa/ sayfasını ziyaret ediniz.

RIM, aynı zamanda popüler Open Source (açık kaynak) kütüphanelerini BlackBerry PlayBook platformuna taşıyan BlackBerry Open Source Initiative’i duyurdu.

Bu kütüphaneler şu anda Bullet Physics ve Box2DX gibi fizik motorlarında, Lua gibi betik dilinde, OpenAL and SDL gibi multimedya kütüphanelerinde, Cocos2DX gibi oyun çerçevelerinde ve Boost ile Qt gibi genel amaçlı kütüphanelerde bulunuyor.

Geliştiricilerin hızlı bir şekilde başlamak için kullanabilecekleri bir dizi kod örnekleri ve GamePlay adlı yeni bir 3D yerli oyun çerçevesi de ayrıca Open Source lisansı altında mevcut.

 

Reklam
Reklam

Yorum Ekleyin


Reklam
Reklam