Samsung, 9 Şubat tarihinde düzenlediği Unpacked etkinliğinde Galaxy S22, Galaxy S22 Plus ve Galaxy S22 Ultra modelleri ile karşımıza çıktı. Bu cihazların piyasaya sürülmesi sonrasında yapılan incelemelerde yüklü olarak gelen Oyun Optimizasyon Hizmeti (GOS) nedeniyle 1000’den fazla uygulama ve oyunun performansının düştüğü ortaya çıktı.
Galaxy S22 serisi kullanıcıları, bu performans kaybının önüne geçmek için Oyun Optimizasyon Hizmeti’ni devre dışı bırakmak istedi, ancak sistem uygulaması şeklinde cihazlara dahil edildiği için bunun mümkün olmadığını öğrendiklerinde duruma tepki gösterdi.
Samsung CEO’su, Galaxy S22 için özür diledi
Bugün gerçekleştilen toplantıda hissedarlara konuşan Samsung Cihaz Deneyimi Bölümü CEO’su JH Han özür diledi ve güvenlik için cihazlara yerleştirilen GOS’un yalnızca oyunların performansını etkilediğini dile getirdi. Geçtiğimiz hafta Galaxy S22’ler için yayınlanan güncelleme ile kullanıcıların performansı öncelikli olarak seçmesi mümkün hale getirildi. Ancak bu güncelleme henüz tüm kullanıcılara ulaşmadı.
Han, GOS sorununun şirketin maliyet düşürme çabalarından kaynaklandığı yönündeki iddiaları da reddetti ve Samsung’un maliyetleri düşürmek için kaliteden vazgeçmediğini söyledi. Bu konuda Samsung’a yönetilen iddialar, S22 serisinde yeterli ısı dağılımı olmadığı için GOS’un kullanıldığı yönündeydi.
Güney Kore’nin Adil Ticaret Komisyonu, Galaxy S22 serisindeki bu olay nedeniyle soruşturma başlattı.
Siz bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz? Sizce CEO’nun yaptığı açıklamalarda ve müşterilerin endişe ettiği konusundaki düşüncelerinde haklı mı? Düşüncelerinizi yorumlar bölümünde ya da SDN Forum‘da bizlerle paylaşabilirsiniz.
{{user}} {{datetime}}
{{text}}