İlk Crysis piyasaya çıktığında yer yerinden oynamıştı. O güne kadar hiçbir FPS’de görülmemiş görsel özellikler çıtayı çok yükseğe taşımıştı. Öyle ki, serinin ikinci ve hatta üçüncü oyunu bile PC platformuna çıkan orijinal Crysis ile boy ölçüşememişti.
Elbette bunda Crysis 2 ve hatta 3’ün konsol ağırlıklı geliştirilmesinin ve bu nedenle grafiklerde ciddi oynamalar yapılmasının etkisi büyük oldu. Üç Türk kardeş tarafından kurulan Almanya merkezli oyun şirketi Crytek, Crysis’in ardından beklediği ikinci patlamayı bir türlü gerçekleştiremedi.
İflas kapıda!
Alman Gamestar dergisinin haberine göre ise Yerli kardeşlerin başında çok daha büyük bir dert var: Crytek iflasın eşiğinde!
Habere göre CryEngine‘e oyun geliştiricileri tarafından rağbet edilmemesi ve büyük umutlarla piyasaya sürülen Ryse‘ın beklenen satış grafiğini sağlayamaması, çok yakında Crytek’in sonunu getirebilir.
Her ne kadar harikulade görsel teknolojiler getirse de, yüksek abonelik ücretleri CryEngine‘in geçtiğimiz aylarda düzenlenen Game Developers Conference 2014 etkinliğinde de olumsuz eleştirilere maruz kalmasına neden olmuş.
{pagebreak::2}
Hata üstüne hata
Ryse tarafında ise geliştirme sürecinin beklenenin çok daha altında bir hızla seyretmesi, son aylarda çıkış tarihini yakalayabilmek adına fazladan adam çalıştırılmasına neden olmuş.
Şirketin Kiev, İstanbul, Budapeşte, Seoul, Şangay ve Austin gibi dünyanın dört bir yanındaki ofislerinde 800’den fazla çalışanı istihdam etmesi de giderlerin azaltılmasına yardımcı olmamış.
{pagebreak::3}
Bundan sonra ne olacak?
Yine aynı habere göre, Crytek’in durumundan haberdar olan oyun firmaları, şirketin yetenekli çalışanlarını ve ses getiren serilerinin lisansını elde edebilmek için şimdiden kapıda birikmeye başlamış durumda. Crytek’i satın almak için en güçlü aday olarak ise Wargaming‘in adı zikrediliyor.
Türk oyuncuların da World of Tanks gibi oynaması ücretsiz (F2P) devasa online oyunlarla tanıdığı Wargaming’in Crytek’i satın alması durumunda Crysis gibi AAA oyunlara (en azından tek kişilik modlara) veda etmemiz gerekebilir. Zira Wargaming’in odağında bugüne kadar orta seviye üretim bütçesine sahip, çok oyunculu ve ücretsiz oyunlar bulunuyor.
Bunca yıldır Crytek’i PC değil de konsol odaklı hale gelmekle suçlayan ve yanlış yaptığını iddia eden oyuncular haklı mı çıkacak? Bekleyip göreceğiz. Ancak Crysis ilk oyundaki başarıyı koruyarak grafik konusunda bir “benchmark” olarak kalabilseydi, belki de her şey daha farklı olurdu.
:: Sizce Crytek nerede yanlış yaptı?
{{user}} {{datetime}}
{{text}}