Sony, Astro Playroom ekibine odaklanmak için Japan Studio‘yu kapattı. Konsol üreticisi, Tokyo merkezli dahili video oyun geliştirici Japan Studio’nun temelde tek bir ekip etrafında duracağını doğruladı.
Ekip tek bir vizyona odaklanacak
Japan Studio, IGN’e yaptığı açıklamada, 1 Nisan’dan itibaren “Astro Playroom ‘un arkasındaki yaratıcı ekip olan Team Asobi’ye yeniden odaklanarak, ekibin tek bir vizyona odaklanmasına ve Astro Playroom’un popülerliğini artırmasına olanak tanıyacağını” belirtti.
Astro’nun geliştirdiği Playroom, yeni DualSense denetleyicinin gelişmiş dokunsal geri bildirimini göstermek için tasarlanmış 3 boyutlu platform oyunu, PlayStation 5 ile iyi karşılanmış bir proje olarak görülüyor.
VGC‘nin daha önce konu ile ilgili yaptığı açıklamada, Japan Studio personelinin “büyük çoğunluğunun” 31 Mart mali yılın sonuna kadar devam eden yıllık sözleşmelerini yenilemeyi reddetmesi nedeniyle işten çıkarıldığını bildirdi.
Öte yandan Bazı personelin Asobi Ekibine yeniden atandığı söylenirken, diğerlerinin Silent Hill ve Gravity Rush yönetmeni Keiichiro Toyama tarafından kurulan yeni bir stüdyo olan Bokeh’e katıldığı ifade ediliyor.
Team Asobi‘nin bugüne kadarki çalışmaları beğeni toplarken, Japan Studio, onlarca yıldır Sony‘nin birinci taraf PlayStation geliştirme çabalarının önemli bir parçası olduğu belirtiliyor.
{{user}} {{datetime}}
{{text}}