Sony, Concord projesinin iptal edilmesinin ardından canlı servis oyun pazarındaki mücadelesini sürdüreceğini dile getirdi. Teknoloji devi, bu başarısız girişimin ardından bu tür oyunları geliştirme ve piyasaya sürme yaklaşımını yeniden değerlendirecek.
Sony, Concord ile canlı servis pazarını test etti
Sony Başkanı, COO ve CFO’su Hiroki Totoki, şirketin Concord deneyiminden önemli dersler çıkardığını belirtti. Totoki, yeni projelerin başarısının denenmeden bilinmeyeceğini, bu nedenle kullanıcı testleri ve dahili değerlendirmeler gibi daha fazla uygulama gerektiğini söyledi. Ayrıca daha erken aşamalarda gerçekleştirilmesi gerektiğini vurguladı.
Totoki, şirketin organizasyon yapısının, farklı departmanlar arasında iş birliğini zorlaştırdığını ve geliştirme sürecini olumsuz etkilediğini kabul etti. Hem birinci parti hem de üçüncü parti oyunların yayın tarihlerinin daha iyi yönetilmesi gerektiğini ve satışlarda olası bir iç rekabeti önlemek için en uygun zamanlamanın bulunmasının önemine değindi.
Sony’nin Finans ve Yatırımcı İlişkileri Başkan Yardımcısı Sadahiko Hayakawa, Concord’dan alınan dersleri detaylandırdı. Hayakawa, Sony’nin başarılı olma şansı daha yüksek olan tek oyunculu oyunlara odaklanmaya devam edeceğini belirtti. Ancak canlı servis deneyimlerini de risklerine rağmen sürdüreceğini söyledi.
Concord’un ve geliştirici stüdyosu Firewalk’un kapanması, oyun endüstrisindeki büyük firmaların bile karşılaştığı zorlukları gözler önüne seriyor. Canlı servis modeli; uzun vadeli oyuncu etkileşimi ve içerik güncellemeleri arasında hassas bir denge gerektiriyor.
{{user}} {{datetime}}
{{text}}