Puan: 9.0/10
Blizzard’ın imzasını taşıp da ses getirmeyen, milyonların beğenisini kazanmayan bir oyuna henüz rastlamadık. Firmanın üç fenomeni, WarCraft, Diablo ve StarCraft, tüm dünya otoriteleri tarafından övgüyle anılıyor. Üstelik bu başarıyı, devam oyunlarıyla da perçinleyen Blizzard, kuşkusuz ki kullanıcıların gönlünde özel bir yere oturdu.
Diablo 3‘ü beklediğimiz şu günlerde StarCraft II ile takipçilerinin karşısına bir kez daha çıkan firma, yine turnayı gözünden vurdu! Serinin yeni yapımı, strateji türünün en önde gelen isimlerinden biri olarak tarihe adını yazdıracak kadar kaliteli! Neden mi?
{pagebreak::Eskiyle Yeni Buluştu}
Eskiyle Yeni Buluştu
Artık klasikleşen Battle.Net üzerinden kayıt olarak adım atabildiğiniz Blizzard oyunlarına eklenen yeni halka StarCraft II’de, ilk yapımın oynanış dinamikleri korunmuş. Bu sayede eski takipçiler yeni serüvene alışmakta zorluk çekmeyecek. Ayrıca yeni kullanıcılar için de karmaşık olmayan bir yapıya sahip Blizzard‘ın yeni yıldızı.
İlk oyundan 4 yıl sonrasını konu alan StarCraft II’de, sular duruldu sanılırken, savaş yeniden kapıya dayanır. Jim Raynor, konfederasyona olan ihanetin ardından isyan çıkartıp, ayrılıkçı bir grup oluşturuyor… Ardından istilalarla beraber savaş alev alıyor.
{pagebreak::Terran Görevleri}
Terran Görevleri
StarCraft II: Wings of Liberty, daha önceden duyurulduğu üzere Terran ırkına odaklı bir senaryoyu oynamamıza olanak veriyor. Bazı bölüm aralarında Protoss görevlerine de adım atabiliyorsunuz. Hatta bu sayede oyunun senaryosunu da tam olarak öğrenebiliyorsunuz. Bir sonraki StarCraft oyununda Zerg’leri, sonrakinde ise Protoss’ları temel alan campaign’ler eklenecek. Şimdilik insan cephesinde yer alıyoruz.
Kerrigan ve Jim Raynor gibi tanıdık isimlerle karşılaştığımız yapımda, oynanış hemen hemen aynı kalmış. Yine mineral ve gaz toplamamız gerekiyor. Bu kaynaklar olmadan bina ve birim üretimi mümkün değil. Bunlara ek olarak Supply Depot kurduğunuzda artan kontenjan seviyeniz var.
{pagebreak::Savaşı Gemiden Yönetiyoruz}
Savaşı Gemiden Yönetiyoruz
Birinci StarCraft’tan farklı olarak yeni yapımın görev aralarında, gemide aktif bir şekilde hareket ediyoruz. Burada yapım, sanki bir RPG oyununu andırıyor. Armory, Bridge, Cantina ve Laboratory adı verilen bölümlerde, birim ve silah geliştirmelerden, görev ve yan görevler hakkında bilgilere, buna ek olarak araştırmalar yapıp, birimlerinize ekstra özellikler eklemeye kadar birçok detaya sahip olabiliyorsunuz.
Tabii bu geliştirmeler bedava değil. Görevleri tamamladıkça artan krediniz sayesinde, bölüm aralarında birim ve bina gelişimi yapabiliyorsunuz. Hatta özel güçlü birlikler edinmeniz de söz konusu. Buradan satın aldığını bu birimler, görev esnasında belli bir ücret karşılığında hızla yanınıza ulaştırılıyor…
{pagebreak::Gizli Görev}
Gizli Görev
Yapımda hemen hemen her bölümde yan görevler de bulunuyor. Bunların en büyük katkısı, Laboratory’de yer alan geliştirmelere kaynak sağlıyor oluşu. Eğer research’leri yaparsanız, örneğin Bunker’ınızın üzerine ekstra bir silah ekletebilirsiniz ya da gaz toplamak için S.C.V.’ye ihtiyaç duymayıp, rafineri kurmanız yeterli olabilir.
Oyunun bir de sürpriz gizli görevi var. Odin’i kullandığınız bölüm içerisinde, belirlenmiş bir binayı yıktığınızda ekrana gelen yazıyla beraber gizli bir göreve davet ediliyorsunuz. Raynor ile ilerlediğiniz bu özel bölümde, bina kurmadan birimlerle yola koyuluyorsunuz. Sonunda hikaye ile ilgili bir takım detaylar açığa çıkıyor…
{pagebreak::Grafikler Ve Sesler}
Grafikler Ve Sesler
Görsel olarak StarCraft II, günümüzde teknolojilerini başarıyla kullanıyor. Gerek oyun içerisindeki tasarımlar, gerek ise oyun içi motoruyla yapılmış ara animasyonlar gayet kaliteli görünüyor. Ancak Blizzard’ın asıl marifeti bu değil. Firma, oyundaki atmosferi öyle güzel hazırlamış ki, gerek renk tonları olsun, gerek efektler olsun, gerek ise çevre detayları olsun hiçbir şey göze batmadığı gibi birbirini tamamlayan parçaları andırıyorlar. Dolayısıyla ortaya tam bir StarCraft havası çıkıyor.
Müzikler ve sesler de, övgüler yağdırdığımız atmosferi tümleyen öteki etmenler. Yapımın hemen her anında arkadan gelen fon müzikleri ve seslendirmelerle StarCraft II takdiri hak ediyor. Hele ki ilk yapımın müdavimleri için yeni oyun, en son yıllar önce yediğiniz ve tadını çok beğendiğiniz bir yiyeceği tekrar ağzınıza atmak gibi… Hem tanıdık, hem çok güzel…
{pagebreak::Sırada Zerg Ve Protoss Var}
Sırada Zerg Ve Protoss Var
Çoklu oyuncu tutkunları için de zengin bir içeriğe sahip StarCraft II. Gerek modları, gerek ise skirmish gibi seçenekleri sayesinde uzun müddet multiplayer deneyimi yaşayacağınız kesin. Ayrıca oyunla beraber gelen harita editörü sayesinde, kendi tasarımlarınıza StarCraft II evreninde hayat buldurabilirsiniz.
Genel olarak bakıldığında, strateji türünün müdavimleri için bulunmaz kaftan StarCraft II. Hatta bu tür oyunlardan haz etmeyenlerin bile dönüp bir şans vermesi, 26 bölüm sürecek sürükleyici bir serüvene yelken açması anlamına geliyor. Görevler ile ilgili yapılabilecek en ciddi eleştiri, belki de Hero karakterlerin kullanımının az olması olacaktır. Ancak bunun, oyunun puanına belirgin bir yansıması olamaz. Eğer amacınız uzun süre iyi vakit geçirmek ise, formülü Blizzard açıkladı: StarCraft II oynayın!
Puan: 9.0/10
:: StarCraft II hakkında düşüncelerinizi bizimle paylaşın.
{{user}} {{datetime}}
{{text}}