Teknoloji Haberleri - ShiftDelete.Net
Reklam
Reklam

Tekken 6 PS3 İnceleme

Ana sayfa /

Puan: 100/79

Dövüş oyunu dendiğinde, akla gelen ilk isimlerin sayısı, bir elin parmaklarını geçmez. Hiç şüphesiz ki, saydıklarınız arasında Tekken ismi de olacaktır. Bir dövüş oyunu için fazla detaylı hikayesinin yanında, gerçek dövüş teknikleri baz alınarak hazırlanan yapım, türünün önde gelen isimlerinden biri. Hemen hemen her karakter için yazılan özgeçmiş, birbirlerinden farklı tipler, kıyafetler ve teknikler, yapımcı Namco‘nun Tekken için ne denli ince eleyip sık dokuduğunun da bir göstergesi.

Reklam
Reklam

Geçtiğimiz günlerde satışa sunulan serinin altıncı oyunu, aslen Japonya’daki arcade makinelerde 2008 yılında yayınlanmıştı. Daha çok karakter, yeni mekanlar ve modlar ile güncellenen yapım, Kasım ayının başında tüm dünya ile beraber ülkemizde de satışa sunuldu. Biz de merakla beklenen Tekken 6’yı test merkezimizde ağırladık.

{pagebreak::Oynanabilir 40 Karakter}

Oynanabilir 40 Karakter

Tekken serisinin en çok karakterli oyunlarından biri olmuş Tekken 6. Geçmişten gelen 34 dövüşçüye ek olarak, 6 tane daha eklenmiş. Bunlardan her birinin kendilerine has kıyafetleri ve alternatif kostümlerinin de (Karakter seçme ekranında, bastığınız tuşa göre farklı elbise geliyor) bulunduğunu düşünürsek, oyundaki seçenek imkanının çok fazla olduğunu tahmin etmişsinizdir.

Menülere baktığımızda, kayda değer bir yenilik dikkati çekmiyor. Senaryo modu sayesinde, seçtiğiniz karakter ile, tıpkı serinin önceki oyunlarında olduğu gibi ilerleyebiliyoruz; tabii biraz daha çevre etkileşimiyle beraber… Diğer alışık olduğumuz seçenekler ise “Offline Mode” bölümün altında. Burada ister tek kişilik turnuva ve organizasyonlara katılabilir, ister de yanınıza bir arkadaşınızı alıp, karşılıklı müsabaka yapabilirsiniz. Birbirinden ufak tefek farklarla ayrılan birçok başlık bulunmasına karşın, aslında serinin önceki oyunları ve türün diğer yapımlarındakilerden farklı bir seçene mevcut değil.

{pagebreak::Tekken Hep Aynı}

Tekken Hep Aynı

Oyunun dövüş sistemine eklenen yeni bir özellik sayesinde, gücünüz azaldığında çevrenizde kırmızı bir enerji oluşuyor. Bu sayede yenik durumdayken, rakibinizden daha kuvvetli saldırılara yaparak, durumu eşitleme imkanına kavuşuyorsunuz. Hele ki özel hareketler, bu kırmızı güç sayesinde, iyice ölümcül hale geliyor.

“Peki dövüş anında başka ne yenilik var?” diye soracak olursanız, işte bu noktada kayda değer bir yenilik yok. Yıllardır Tekken hep aynı. Yeni hareketler olmasına karşın, oynanışı geliştirecek bir özellik bulunmuyor. Karakter çeşitliliği olması güzel fakat yeni başlayanlar için denenecek çok karakter, öğrenilecek çok vuruş var.

{pagebreak::Grafik Motorunun Yenilenmesi Lazım}

Grafik Motorunun Yenilenmesi Lazım

Serinin önceki oyunlarına oldukça benzeyen görseller, artık grafik motorunun yenilenmesi gerektiğini bar bar bağırıyor. Hele ki raunt sonlarında, ağır çekim ile son hareketinizi gördüğünüzde, karakterin animasyonundan iğrenmeniz bile olası. Tekmelerde dövüşçünün beli, adeta buruluyor(!) Ortaya da maalesef pek gerçekçi bir görüntü çıkmıyor.

Vurma anında ortaya çıkan efetkler de halen aynı. Sarı ya da kırmızı bir efekt ile bu anlar geçiştiriliyor ve vurma hissi yaratılmaya çalışılıyor. Çevredeki objeler, ana karakterlerin modellemesinden çok uzak. Hele ki yaklaşık 15- 20 dakikalık bir video ile başlayan senaryo bölümünü izlerken (Oynarken değil), karakterler ile çevre arasında dağlar kadar fark görmek biraz can sıkıyor. Tamam, çevre detayları elbetteki yüksek grafik kalitesinde olmayabilir fakat çizgi film gibi kalmaları da pek hoş bir şey değil.

{pagebreak::Kısıtlı Dövüş Alanı}

Kısıtlı Dövüş Alanı

Çevrede etkileşime girecek çok fazla detay olmamasına karşın, dış dünyada sürekli bir hareketlilik var. Arkada tanklar, helikopter, patlamalar vb… birçok olay cereyan ederken, önde hiçbir şey olmamış gibi dövüşmeye devam ediyoruz. Bu açıdan, dövüş alanlarının daralmış olduğunu belirtmek gerek. Serinin önceki yapımlarında daha geniş bir arenamız varken, bu kez aksiyondan çok fazla uzaklaşamayıp, daima dövüş çemberinin içinde kalıyoruz. Bu kimi oyuncular için problem olmasa da, çoğunluk için sıkıntı yaratabilir.

Grafik kalitesiyle tatmin etmeyen yapımın sesleri de pek kayda değer değil. Ne müzikler yeterince gaza getirecek kadar hareketli, ne de efektler vurma hissini yaşatacak kadar tok… Bu konuda övgüye değer bir tek karakterlerin seslendirmeleri var. Japonca, Çince ve İngilizce olarak kaydedilen konuşmalar, Tekken 6’da kulağınıza gelen en başarılı işitsel ögeler.

{pagebreak::Son Sözler}

Son Sözler

Yükleme ekranları, yapımın bir başka problemi. Hem sık sayıda loading yaşanıyor, hem de bu anlar pek de kısa sürmüyor. Yükleme bitiyor, tam oyunu oynuyorsunuz (Özellikle de senaryo modunda), kısa süre sonra bir şey oluyor ve yeniden loading ekranıyla başbaşa kalıyorsunuz.

Genel olarak serinin müdavimlerine hitap eden bir yapım olmuş Tekken 6. Çoklu oyuncu seçeneklerinin sınırlı olduğu, İnternet üzerinden kapışmak değil de, aynı ortamda karşı karşıya gelmeye odaklanan yapımcılar, bol karakter ve mekan kullanarak, tek düze ilerleyen seriyi renklendirmeye çalışmış. Ancak kanaatimce, sorunu yanlış yerde aramışlar. Tekken’in acilen yeni bir soluğa ihtiyacı var. Yoksa her yeni çıkan oyunun puanları daha da aşağıya düşecek…

Puan: 100/79

:: Tekken 6’daki favori karakteriniz hangisi? Tekken 6 hakkındaki görüşlerinizi bizimle paylaşın.

Normal
0

false
false
false

EN-US
X-NONE
X-NONE

Puan: 100/79

Dövüş oyunu
dendiğinde, akla gelen ilk isimlerin sayısı, bir elin parmaklarını geçmez. Hiç
şüphesiz ki, saydıklarınız arasında Tekken ismi de olacaktır. Bir dövüş oyunu
için fazla detaylı hikayesinin yanında, gerçek dövüş teknikleri baz alınarak
hazırlanan yapım, türünün önde gelen isimlerinden biri. Hemen hemen her
karakter için yazılan özgeçmiş, birbirlerinden farklı tipler, kıyafetler ve
teknikler, yapımcı Namco’nun Tekken için ne denli ince eleyip sık dokuduğunun
da bir göstergesi.

Geçtiğimiz günlerde satışa
sunulan serinin altıncı oyunu, aslen Japonya’daki arcade makinelerde 2008
yılında yayınlanmıştı. Daha çok karakter, yeni mekanlar ve modlar ile
güncellenen yapım, Kasım ayının başında tüm dünya ile beraber ülkemizde de
satışa sunuldu. Biz de merakla beklenen Tekken 6’yı test merkezimizde
ağırladık.

Oynanabilir 40 Karakter

Tekken serisinin en
çok karakterli oyunlarından biri olmuş Tekken 6. Geçmişten gelen 34 dövüşçüye
ek olarak, 6 tane daha eklenmiş. Bunlardan her birinin kendilerine has
kıyafetleri ve alternatif kostümlerinin de (Karakter seçme ekranında,
bastığınız tuşa göre farklı elbise geliyor) bulunduğunu düşünürsek, oyundaki
seçenek imkanının çok fazla olduğunu tahmin etmişsinizdir.

Menülere baktığımızda,
kayda değer bir yenilik dikkati çekmiyor. Senaryo modu sayesinde, seçtiğiniz
karakter ile, tıpkı serinin önceki oyunlarında olduğu gibi ilerleyebiliyoruz;
tabii biraz daha çevre etkileşimiyle beraber… Diğer alışık olduğumuz
seçenekler ise “Offline Mode” bölümün altında. Burada ister tek kişilik turnuva
ve organizasyonlara katılabilir, ister de yanınıza bir arkadaşınızı alıp,
karşılıklı müsabaka yapabilirsiniz. Birbirinden ufak tefek farklarla ayrılan
birçok başlık bulunmasına karşın, aslında serinin önceki oyunları ve türün
diğer yapımlarındakilerden farklı bir seçene mevcut değil.

Tekken Hep Aynı

Oyunun dövüş sistemine
eklenen yeni bir özellik sayesinde, gücünüz azaldığında çevrenizde kırmızı bir
enerji oluşuyor. Bu sayede yenik durumdayken, rakibinizden daha kuvvetli
saldırılara yaparak, durumu eşitleme imkanına kavuşuyorsunuz. Hele ki özel
hareketler, bu kırmızı güç sayesinde, iyice ölümcül hale geliyor.

“Peki dövüş anında
başka ne yenilik var?” diye soracak olursanız, işte bu noktada kayda değer bir
yenilik yok. Yıllardır Tekken hep aynı. Yeni hareketler olmasına karşın,
oynanışı geliştirecek bir özellik bulunmuyor. Karakter çeşitliliği olması güzel
fakat  yeni başlayanlar için denenecek
çok karakter, öğrenilecek çok vuruş var.

Grafik Motorunun Yenilenmesi Lazım

Serinin önceki
oyunlarına oldukça benzeyen görseller, artık grafik motorunun yenilenmesi
gerektiğini bar bar bağırıyor. Hele ki raunt sonlarında, ağır çekim ile son
hareketinizi gördüğünüzde, karakterin animasyonundan iğrenmeniz bile olası.
Tekmelerde dövüşçünün beli, adeta buruluyor(!) Ortaya da maalesef pek gerçekçi
bir görüntü çıkmıyor.

Vurma anında ortaya
çıkan efetkler de halen aynı. Sarı ya da kırmızı bir efekt ile bu anlar
geçiştiriliyor ve vurma hissi yaratılmaya çalışılıyor. Çevredeki objeler, ana
karakterlerin modellemesinden çok uzak. Hele ki yaklaşık 20 dakikalık bir video
ile başlayan senaryo bölümünü izlerken (Oynarken değil), karakterler ile çevre
arasında dağlar kadar fark görmek biraz can sıkıyor. Tamam, çevre detayları
elbetteki yüksek grafik kalitesinde olmayabilir fakat çizgi film gibi kalmaları
da pek hoş bir şey değil.

Kısıtlı Dövüş Alanı

Çevrede etkileşime girecek
çok fazla detay olmamasına karşın, dış dünyada sürekli bir hareketlilik var.
Arkada tanklar, helikopter, patlamalar vb… birçok olay cereyan ederken, önde
hiçbir şey olmamış gibi dövüşmeye devam ediyoruz. Bu açıdan, dövüş alanlarının
daralmış olduğunu belirtmek gerek. Serinin önceki yapımlarında daha geniş bir
arenamız varken, bu kez aksiyondan çok fazla uzaklaşamayıp, daima dövüş
çemberinin içinde kalıyoruz. Bu kimi oyuncular için problem olmasa da, çoğunluk
için sıkıntı yaratabilir.

Grafik kalitesiyle
tatmin etmeyen yapımın sesleri de pek kayda değer değil. Ne müzikler yeterince
gaza getirecek kadar hareketli, ne de efektler vurma hissini yaşatacak kadar
tok… Bu konuda övgüye değer bir tek karakterlerin seslendirmeleri var.
Japonca, Çince ve İngilizce olarak kaydedilen konuşmalar, Tekken 6’da
kulağınıza gelen en başarılı işitsel öğeler.

Son Sözler

Yükleme ekranları,
yapımın bir başka problemi. Hem sık sayıda loading yaşanıyor, hem de bu anlar
pek de kısa sürmüyor. Yükleme bitiyor, tam oyunu oynuyorsunuz (Özellikle de
senaryo modunda), kısa süre sonra bir şey oluyor ve yeniden loading ekranıyla
başbaşa kalıyorsunuz.

Genel olarak serinin
müdavimlerine hitap eden bir yapım olmuş Tekken 6. Çoklu oyuncu seçeneklerinin
sınırlı olduğu, İnternet üzerinden kapışmak değil de, aynı ortamda karşı
karşıya gelmeye odaklanan yapımcılar, bol karakter ve mekan kullanarak, tek
düze ilerleyen seriyi  renklendirmeye
çalışmış. Ancak bence, sorunu yanlış yerde aramışlar. Tekken’in acilen yeni bir
soluğa ihtiyacı var. Yoksa her yeni çıkan oyununda puanları daha da aşağıya
düşecek…

 Puan:
100/79

Reklam
Reklam

Yorum Ekleyin


Reklam
Reklam