Üç boyutlu görüntü ve video işleme teknikleri her zaman çok yüksek miktarda işlem gücü isteyen uygulamalardır. Örneğin günümüzde bütün grafik kartları çeşitli özel video çözücülerine özel hızlandırma imkanları sunarak, işlemcinin başka işlerle meşgul kalmasını sağlıyorlar. Bunun gibi, yardımcı bir işlemciyle beraber daha kolay ve daha az güç harcanarak yapılabilecek yığınla iş var. Örneğin oyunlardaki fizik işlemlerini ayrı bir işlemciye yaptırmak gibi parlak bir fikir de geçtiğimiz birkaç yıldır gündemi meşgul eden bir olaydı.
SpursEngine İle Birkaç Fazla Çekirdek
İşlemcinin iç yapısı ve Cell ile arasındaki birkaç fark.
IBM, Toshiba ve Sony’nin ortak çalışması sonucu geliştirilmiş olan Cell mikromimarisini örnek alan yeni SpursEngine, teknik olarak tek bir yonga içindeki birkaç işlemcinin bakışımlı çoklu işlem (symmetric multiprocessing) yapmasına dayanan bir sistem. Cell işlemcilerinde tepede bir IBM PowerPC işlemcisi ve sekiz tane daha küçük "yardımcı işlemci" bulunurken SpursEngine içinde dört tane görevdeş işlemci var. Ayrıca yongada doğrudan MPEG 2 ve H264 çözücü bölümler de bulunuyor. Bu işlem birimi sisteme ek olarak bağlanıyor ve PCI Express arabirimi denetimi üzerinde yerleşik durumda.
Bilgi İçin: Toshiba
SDN – http://shiftdelete.net
Reklam
Reklam
Reklam
Reklam
{{user}} {{datetime}}
{{text}}