Oyun dünyasının büyük isimlerinden Ubisoft, 2024 yılı içerisinde üçüncü kez işten çıkarmalar gerçekleştirdi. Şirket, Ubisoft San Francisco ve Red Storm Entertainment stüdyolarında toplamda 45 çalışanını işten çıkardı. Bu karar, Ubisoft’un gelecekteki iş ve geliştirme hedeflerine uyum sağlama amacıyla alındı. İşten çıkarılan çalışanlara ayrım gözetmeksizin kapsamlı destek sunulacağı belirtildi.
Ubisoft’un yeni yapılandırması kapsamında 45 kişi işten çıkarıldı
Ubisoft’un aldığı bu zorunlu karar, iki önemli stüdyosunda yaşanan yeniden yapılanma sürecinin bir parçası olarak değerlendiriliyor. Ubisoft San Francisco, XDefiant adlı projeyle bilinirken, Red Storm Entertainment ise iptal edilen The Division: Heartland oyunuyla tanınıyordu. Ubisoft’un bu projelerdeki çalışanları işten çıkarması, şirketin kaynaklarını daha büyük fırsatlara yönlendirme kararıyla örtüşüyor.
Geçtiğimiz Mayıs ayında, Ubisoft, The Division: Heartland’ı iptal ederek bu projeye yönelik üç yıl süren çalışmaları sonlandırmıştı. Şirket, bu dönemde bazı çalışanları XDefiant ve Rainbow Six projelerine kaydırmıştı. Ubisoft, bu yıl içinde Toronto stüdyosunda da 33 çalışanını işten çıkarmıştı. Şirket, Assassin’s Creed ve Star Wars Outlaws gibi büyük projelere odaklanarak gelecekteki başarı hedeflerine ulaşmayı planlıyor.
Ubisoft, işten çıkarmaların yanı sıra, finansal sıkıntılar ve büyük bir hit oyunun eksikliğini gidermek amacıyla stratejik hamlelerde bulunuyor. Şirket, Assassin’s Creed Shadows’un Kasım ayında Japonya’da geçecek yeni bir bölümünü piyasaya sürmeyi planlıyor.
Ayrıca, Prince of Persia: The Sands of Time Remake ve Splinter Cell gibi uzun zamandır beklenen projelere de odaklanıyor. Ubisoft, bu projelerin yanı sıra Star Wars Outlaws’ı da birkaç hafta içinde piyasaya sürecek. Sizce Ubisoft’un bu hamleleri, gelecekteki başarılarını nasıl etkileyecek? Yorumlarınızı bizimle paylaşın!
Çöküyor olabilir. Electronic Arts artık Türkiyeye oyun satmıyormuş doğru mu? Dragon Age The Veilguard oyunu erişime ve satışa kapalı.
Oyun sektörünün çöküşünden ziyade firmalar Türkiye ekonomisine ayak uydurmaktan sıkılıp standart satışlara yöneldiler. Yerel fiyatlandırma politikası yapabilmek için kurların daha sabit olması gerekir. Bizde bu standartları karşılayabilecek bir durum şu anda söz konusu olmadığı için firmalar ekonomik olarak bizim bölgedeki operasyonlarını yavaşlatıyor ya da yerel fiyat politikalarını geri çekiyor ya da ön satış işlemlerini askıya alıp iade etme yoluna başvuruyor. Oyun piyasası her sene maddi manevi büyüyen bir sektör, çöküşünden ziyade ilerleyen yıllarda daha da büyüdüğünü yükseldiğini göreceğiz. Son yıllarda Hollywood yapımlarından bile daha maliyetli ve kazançlı bir sektör haline geldi. Ubisoft gibi basiretsiz şirketler üzerinden bu konuya yaklaşım sağlamak saçmalık. Ellerinde tuttukları serileri geliştirme ve yeni içerik adı altında cilalayıp ısıtıp servis etmekten fazlası Avatar ve Star Wars gibi ismi olan oyunlarla PR yapıp satış rakamları yakalamak ve kemik kitlelerden fanatiklerden kazanç sağlamak. Assassin’s Creed 2 ve Far Cry 3 gibi sektöre yön verip yerini alan oyunları yapan firmadan kopyala yapıştır servis et oyunları dışında bir şey gelmiyor oluşu firma yönetiminin son yıllarda problemlerinin olduğunu gösterir. CD Projekt Red ellerinde bulunan 3-5 oyunla onlarca seriye sahip Ubisoft gibi bir şirketi değerlemede sollamayı başarıyorsa burada bir sıkıntı var demektir. İyi forumlar
Haklısın Sam ama EA zaten standart fiyatla satıyor. Dragon Age konusunda başka bir sıkıntı var galiba.
EA bu piyasanın topluluğunu sömürmeye yemin etmiş bir firma olduğu için kuruşu kuruşuna hesap yapmış olabilir. Türkiye’de dalgalanan ve stabil bir ekonomi olmadığı sürece 1-2 doların bile hesabına bakabilecek bir firma olduğu için şaşırmam. Oyunla ilgili eğer karıştırmıyorsam bir dönem içeriklerden dolayı yasaklama ve Türkiye pazarına çıkış yapamayabilir durumu söz konusuydu sanırım bu seriyle ilgili bir şeyler okumuştum bir diğer sebep bu olabilir ekonomik problemin yanında.
Oyun firmaları Türkiye gibi ekonomisinde dalgalanmalar olan ülkelerde satış operasyonları, yerel fiyatlandırmalarını ve ön satış gibi uygulamalarını son dönemlerde daha dikkatli bir şekilde ele alıyorlar. Epic Games geçtiğimiz hafta ön siparişi verilmiş olan oyunların iadesini verdikleri bir mail paylaştı. Çünkü kur dengesizliği ve mali kayıplar beklenenin üstünde olacaktır yoksa ön sipariş üzerinden gelen geliri geri göndermenin mali dengesizliği firma içinde farklı bir ekonomik problem olacaktır. Oyunların ön satışlara kapalı olma sebebinin buradan geliyor olması kulağa saçma gelmiyor. Koskoca dediğimiz Steam bile illallah edip kuru sabitlemek yerine dolar üzerinden satışa geçti. En sonunda onlar bile ön satışı Türkiye üzerinde kapatmaya başladı. Black Myth Wukong resmi satışa çıktığı gün erişilebilir bir duruma geldi. Çöküş konusuna gelirsek oyun sektörü hali hazırda her sene daha da gelişip büyüyerek ülkelerin ekonomilerinde yer etmeye başladılar. En büyük örneklerden biri CD Projekt Red Polonya hükümeti tarafından desteklenen el üstünde tutulan bir firmaya dönüştü (Resmi makamların hususi ziyaretlerine varan bir durum söz konusu). Hollywood gibi film sektörünün öyle ya da böyle standartlarını belirlediğini söylenen bir sektörden daha yüklü bir maliyet ve kazanç tablosuyla karşılaşıyoruz oyun sektöründe. Çöküşten daha çok oyun sektörü önümüzdeki yıllarda daha da yükselip büyüyerek yoluna devam edecektir. Çöküş konusuna Ubisoft gibi basiretsiz ve yönetimi problemli bir firmanın penceresinden bakmak algıyı yanlış yönlendirmeye sebep olabilir. Son 10-15 senenin en düşük hisse değerlerini gördüler. Assassin’s Creed ve Far Cry 3 gibi sektörde değişimlere sebep olan bir firmadan her sene kopyala yapıştır cilala servis et modeline döndüler. Ellerinde bulunan serilerin değerini bilemeden sadece fanatiklere ve kemik kitlelere satıştan gelecek olan mali tabloya kitlenmekten ileri gitmiyorlar. XDefiant ve türevleri gibi denemeleri genelde ellerinde patladı ve sunucu hizmetleri sonlandırıldı (Hyperscape). CDPR gibi 3-5 oyunla Ubisoft gibi bir şirketi değerleme üzerinden sollayan bir firma varsa yukarıda yazdığım gibi çöküş konusuna Ubisoft gibi şirketlerden bakmak objektifliği bozacaktır. Bizleri şaşırtacak bir çıkış yapması oyuncu kitlesini elbette sevindirir en nihayetinde büyük yapımların ortaya çıkması seneleri alırken bizler haftalar içinde bunları tüketiyoruz. Star Wars ve Avatar gibi isimleri bile alıp ellerine yüzlerine bulaştırdılar ama çıkmadık candan ümit kesilmez diyelim.
Usta oyun piyasası cokuyorda lafmı adam 40 kişi cıkarır 100 kişi alir başlık hiç olmamıs oyun dünyası büyüdü ve büyümeye devam ediyor
Ubisoft’un çalışan çıkarması oyun dünyasının iyiliğine🤣