Son dönemde oyun endüstrisinde yaşanan işten çıkarmalara bir yenisi daha eklendi. Ubisoft, Toronto stüdyosunda çalışan 33 geliştiriciyi işten çıkardı. Ubisoft’un iddialı yol haritasını gerçekleştirebilmek adına yapılan bu işten çıkarmalar, sektördeki belirsizlikleri ve zorlukları bir kez daha gözler önüne seriyor.
Ubisoft, Toronto’da 33 çalışanı işten çıkardı
Ubisoft, Toronto stüdyosunda yaptığı işten çıkarmaların hedeflenen bir yeniden yapılanma olduğunu belirtti. Şirket, bu değişikliklerin zorunlu olduğunu ve yol haritasındaki hedeflere ulaşmak için yapıldığını açıkladı. Ne yazık ki bu yeniden yapılanma 33 çalışanının işlerini kaybetmesine yol açtı.
Ubisoft’un basın açıklamasında, “Ubisoft Toronto, iddialı yol haritasını gerçekleştirebilmek için hedeflenen bir yeniden yapılanma yapmaya karar verdi. Bu durum, 33 takım üyesinin Ubisoft’tan ayrılmasını gerektirecek. Bu geçiş sürecinde, kapsamlı destek sağlama taahhüdümüzdeyiz, bu destek kıdem tazminatı ve kariyer yardımlarını içerecek” denildi.
Şirketin işten çıkarmalardan etkilenen departmanları veya bu durumun Ubisoft Toronto’nun üzerinde çalıştığı projeler üzerindeki etkisi hakkında ayrıntılı bilgi verilmedi. Ancak, Ubisoft’un Prince of Persia: The Sands of Time Remake projesine destek sağlamak amacıyla Ubisoft Toronto’yu görevlendirdiği biliniyor. Şirket, planlarının değişmediğini ve ekiplerinin Splinter Cell remake ve diğer projeler üzerinde çalışmaya devam ettiğini belirtti.
Oyun endüstrisinde işten çıkarmalar artıyor
Bu işten çıkarmalar, oyun endüstrisinde yaşanan uzun bir işten çıkarma ve stüdyo kapanışı dalgasının son halkası olarak kayıtlara geçti. Mayıs 2024’ün sonuna kadar, oyun endüstrisinde 10.000’den fazla kişi işlerini kaybetti. Bu sayı, yılın henüz yarısı dolmadan geçtiğimiz yılın toplam işten çıkarmalarını geçmiş durumda. Şimdi ise bu sayı 10.800’e yükseldi.
Eurogamer için konuşan GamesIndustry.biz’den Chris Dring, “İşten çıkarmalar yavaşlayacak. Büyük şirketlerin çoğu hareketlerini yaptı ve umarım daha ileri gitmek zorunda kalmazlar. Bazı analistlere göre şirketler, birkaç yıl içinde yeniden işe alım yapma ihtiyacı duyabilirler. Ancak, acı henüz bitmiş değil” dedi.
İşten çıkarmalardan artacak bütçe, dediğimiz gibi şirketin projelerini daha iyi geliştirmek için kullanacak. Şu an için en öne çıkanı, Prince of Persia: The Sans of Time Remake projesi ve bu proje de Ubisoft Toronto ofisi tarafından geliştiriliyor. Ubisoft, 2021’de gösterdiği PoP: SoT Remake fragmanından ders çıkarmış gibi görünüyor. Siz ne düşünüyorsunuz? Düşüncelerinizi aşağıdaki yorumlar kısmından bizlerle paylaşmayı lütfen unutmayın.
{{user}} {{datetime}}
{{text}}