Doom, ilk çıktığında PC oyunculuğunun ve grafiklerinin sınırlarını kendi alanında zorlamıştı. Gerek üç boyutlu grafikleriyle, gerek üç boyutlu haritalarıyla gerekse de çoklu oyuncu moduyla bayağı takdir toplamıştı. id Software, o günden bu yana çizgisini bozmadı ve RAGE’in devasa kaplamalarını kullanmayı sürdürdü.
Düşük donanımda yüksek FPS
Yeni gelen haberlere göre Doom, bundan sonra Vulkan API ile yapılacak. Grafiklerde Vulkan API (uygulama programlama arayüzü) kullanacak ilk AAA yapım oyun, Doom olacak. Grafiklerin daha iyi olacağı kesin. Peki ya FPS değerleri? Vulkan API, oyunlarda daha iyi grafiklerle birlikte daha iyi FPS değerleri, hatta daha düşük donanımlarda bile daha iyi performans vaat ediyor.
Microsoft’a büyük rakip!
Vulkan, piyasaya OpenGL’in varisi olarak çıkıyor. OpenGL, şimdiye kadar binlerce programın ve özellikle oyunların grafikleri için tercih edilen uygulama programlama arayüzü kütüphanesini oluşturuyordu. Microsoft’un teknolojisi DirectX’in bir parçası olan Direct3D’ye rakip olan bu yeni kütüphane, Microsoft’un piyasadaki dominantlığını muhakkak etkileyecektir.
GTX 690 çalıştıramayacak
Vulkan API kütüphanesi, bilgisayarınızda Doom’dan daha iyi FPS değerleri almanıza küçük bir katkı sağlayacak olsa da, iş yine sizin donanımınızda bitiyor.
DOOM’un en düşük sistem gereksinimlerini Vulkan’ı destekleyen tüm NVIDIA ve AMD kartlar karşılıyor. Ancak bazı istisnalar mevcut. GTX 690 ve Windows 7 üzerinde çalıştırılan 2 GB VRAM’li NVIDIA kartlar bunların dışında kalıyor.
#video_12482#
:: Doom’da Vulkan kullanılmasını nasıl karşılıyorsunuz?
{{user}} {{datetime}}
{{text}}