Okunma

Windows 8’de Son Durum


13 Şubat 2014 Perşembe 20:00
Windows 8’de Son Durum

Microsoft’un en güncel işletim sistemi Windows 8 piyasaya çıkalı bir buçuk yıla yakın zaman geçti. Piyasaya Ekim 2012’de sürülen Windows 8 ile ilgili en son resmi satış bilgisi, Mayıs 2013‘te verilmişti. Perakende satış yerine, OEM üreticiler de dahil olmak üzere toplam lisans satışı üzerinden giden yetkililer, geçtiğimiz yılın Mayıs ayında 100 milyon barajının aşıldığını duyurmuştu.

Bugün yapılan açıklamaya göre ise bu sayı ikiye katlandı: Microsoft Pazarlama Başkan Vekili Tami Reller, katıldığı Goldman Sachs Teknoloji ve İnternet Konferansı’nda satılan Windows 8 lisanslarının 200 milyonu aştığını duyurdu. Şirketin bir yıla yaklaşan suskunluğunun nedeni beklenen rakamlara bugüne kadar ulaşılamaması olarak algılanmıştı.

https://i0.wp.com/static.shiftdelete.net/img/article_new/clikc1391426575.jpg

Windows 7, 240 Milyonu 12 Ayda Gördü

Piyasaya çıktığı ay 40 milyon kopya sattığı Microsoft yetkililerince doğrulanan Windows 8’in 60 milyona ulaşması ise 8 Ocak 2013’te duyurulmuştu. Öte yandan Windows 7’nin ilk 12 ayında 240 milyon lisansı devirmiş olması ise yeni işletim sistemiyle ilgili suskunluğun ipuçlarını veriyor.

Elbette Vista felaketinin ardından Windows 7, kendisinden bir önceki sürüme göre çok daha fazla yenilik ve stabiliteyle birlikte gelmişti. Halen pek çok insanın Windows 7’den fazlasıyla memnun olması da yeni sürümün benzer bir başarıya ulaşmasını zora sokuyor.

:: Windows 8’e geçtiniz mi?




yazarErhan Kahraman

ShiftDelete.Net'in ilk günlerinden itibaren ekibin bir parçası olan Erhan, uzun bir süre metin yazarı olarak içerik deneyimini zenginleştirdikten sonra tekrar yuvaya döndü.
Yazarın diğer haberlerine ulaşmak için tıklayın.

Yorum yazın

37 yorum - “Windows 8’de Son Durum”

  1. SDN Okuru dedi ki:

    OS X Candır gerisi heyacandır gençler…
    Ali…

  2. SDN Okuru dedi ki:

    Windows 8 ve 8.1 gayet güzel, gelişmiş ve kararlı birer işletim sistemi. Windows 7 kadar satış başarısı göstermemesinin tek nedeni insanların Vista faciasından sonra kendilerini koşarak Windows 7 nin kolların bırakmış olmaları

  3. SDN Okuru dedi ki:

    Çok garip geliyordu uzaktan ama iyiki gelmişim hiç bir sorun yok şu anda. Win 7 si olan devam etsin ama yeni bilgisayar alanlara kesinlikle tavsiye ederim 8 i.

  4. SDN Okuru dedi ki:

    Windows 7 ağır çalışan ve sorunlu vistadan sonra çıktı ve kullanım açısından aralarında fark yoktu sadece düzeltmeler yapılmıştı ve insanlar kolayca adapte olabildi. Windows 8 ise sorunsuz bir işletim sisteminden sonra çıktı ve adaptasyon gerektiren bir işletim sistemi. Bu nedenle bu satış rakamları bile oldukça iyi. Windows 9’la beraber eksikler tamamlanırsa gene iyi satış rakamları elde edebilirler.

  5. SDN Okuru dedi ki:

    Linux’a geçmeyi düşünen arkadaşlar hiç çekinmesinler. Yüzlerce döküman ve arkalarında kocaman bir topluluk olacak.

  6. by_ozzo dedi ki:
    Alıntı ENİGMA Nickli Üyeden Alıntı
    Mesajı göster
    ya ne yalan söyliyüm laptopu öyle ortamlarda kullanmayı sevmiyorum.

    – – – Mesaj Güncellendi – – –

    of kalsın o zaman zaten 6 gb kotam var ay sonu 1 gb anca kalıyo bunu yüklersem internete giremem )

    Windows 7 kullanmaya devam edin bence

  7. ENİGMA dedi ki:
    Alıntı unchange Nickli Üyeden Alıntı
    Mesajı göster
    eğer boyutu çok büyük değilse.
    wi-fi olan bi kafeye git orda bi çay-kola-gazoz bişeyler iç internetin şifresini al yükle orda

    ya ne yalan söyliyüm laptopu öyle ortamlarda kullanmayı sevmiyorum.

    – – – Mesaj Güncellendi – – –

    Alıntı by_ozzo Nickli Üyeden Alıntı
    Mesajı göster
    Windows 8.1 Pro 2.70 GB sanırım

    of kalsın o zaman zaten 6 gb kotam var ay sonu 1 gb anca kalıyo bunu yüklersem internete giremem )

  8. ENİGMA dedi ki:
    Alıntı unchange Nickli Üyeden Alıntı
    Mesajı göster
    eğer boyutu çok büyük değilse.
    wi-fi olan bi kafeye git orda bi çay-kola-gazoz bişeyler iç internetin şifresini al yükle orda

    ya ne yalan söyliyüm laptopu öyle ortamlarda kullanmayı sevmiyorum.

  9. unchange dedi ki:
    Alıntı ENİGMA Nickli Üyeden Alıntı
    Mesajı göster
    Bende wın8 kullanıyorum laptopta kurulu geldide şu sıralar 8.1 yğkleyin uyarısı geliyor ben kotalıyım kaç mb tır 8.1 ?

    eğer boyutu çok büyük değilse.
    wi-fi olan bi kafeye git orda bi çay-kola-gazoz bişeyler iç internetin şifresini al yükle orda

  10. ENİGMA dedi ki:

    Bende wın8 kullanıyorum laptopta kurulu geldide şu sıralar 8.1 yğkleyin uyarısı geliyor ben kotalıyım kaç mb tır 8.1 ?

  11. drjacob dedi ki:
    Alıntı by_ozzo Nickli Üyeden Alıntı
    Mesajı göster
    Bu şekilde devam mı edecek bu 8.1 8.2 8.3 vs. iyiki kurmadım 8.1 sürümünü kuruyordum az daha windows 7 kaldırıp son noktayı koysalarda kullanmaya başlasak.

    şuanlık sadece 8.1.1 gelecek sonra büyük ihtimal 9 gelecek

  12. SDN Okuru dedi ki:

    windows 9’u bekleyen arkadaş windows 8 zaten yeterince stabil bir sistem. Sadece arayüz yeni bir arayüz olduğu için oturması zaman alıyor. Bazı şeyler deneyerek ortaya çıkıyor. Ama windows 9’da metro arayüzünün yok olacağını bekliyorsan yanılıyorsun. Başlat menüsü 1995 yılında windows 95 ile ortaya çıktı ve son halini 2009 yılında windows 7 ile aldı. Bu süre içersinde başlat menüsü ihtiyaçlara göre evrim geçirdi. Başlat ekranı da evrim geçirecektir.

  13. by_ozzo dedi ki:
    Alıntı drjacob Nickli Üyeden Alıntı
    Mesajı göster
    kendi 2 laptopumda dahil 12 pc’ye 8.1’i ben çektim bence sayısı az

    8.1 den sonra update 1 isiminde kapsamlı bir güncelleme alacak

    Bu şekilde devam mı edecek bu 8.1 8.2 8.3 vs. iyiki kurmadım 8.1 sürümünü kuruyordum az daha windows 7 kaldırıp son noktayı koysalarda kullanmaya başlasak.

  14. drjacob dedi ki:

    kendi 2 laptopumda dahil 12 pc’ye 8.1’i ben çektim bence sayısı az

    Alıntı by_ozzo Nickli Üyeden Alıntı
    Mesajı göster
    Windows 8.1 pro dan sonra sürüm gelicek degil mi

    8.1 den sonra update 1 isiminde kapsamlı bir güncelleme alacak

  15. SDN Okuru dedi ki:

    Win 9 stabil olursa denicem. Eğer olmazsa artık macbook air veya pro almayı düşünüyorum.

  16. SDN Okuru dedi ki:

    linux herkese tavsiye ederim. birde cad cam program firmaları deklese

    windwos linuxa göre tam bir takoz

  17. SDN Okuru dedi ki:

    7 tek geçerim

  18. SDN Okuru dedi ki:

    “Classic Shell”masaüstünü getirdiği için ***** iyisi cansağlığı.

  19. SDN Okuru dedi ki:

    Ben xp kullaniyodum 🙂 sonra direk olarak win8e gectim. Bilgisayarin kendi hizida iyi olunca bilgisayar 5snden kisa surede ***** en fazla 10sn suruo

  20. SDN Okuru dedi ki:

    Windows 8 de high dpi sorunu var. Lanet şey insanı kanser ediyor.

  21. SDN Okuru dedi ki:

    Hızlı ama kullanışsız. Yükleyip de sinir krizi geçirmeye gerek yok

  22. SDN Okuru dedi ki:

    Xp neyse w 7 odur benim icin

  23. flood_77 dedi ki:

    7 candır =)

  24. SDN Okuru dedi ki:

    8 in kötü olmasından değil 7 nin halen bekleneni vermesinden kaynaklı satış rakamları

  25. SDN Okuru dedi ki:

    win7 den win8 e geçmem derdim arkadaşın pc sinde bi saat denedim eve geldiğimde pcme kurmuş oldum inanılmaz hızlı açılıp kapanıyo ve çok hoş yeniliklere açık olmak lazım sevdim kndisini 😉

  26. SDN Okuru dedi ki:

    7 en iyisi.

  27. eairmak dedi ki:

    bi bö dedim hemen 7 ye döndüm

  28. SDN Okuru dedi ki:

    Microsoft senin kutucuklarına dokunmak istemiyorum !!! Git kutucuklarını rahmetli steve’e dokundur.

  29. SDN Okuru dedi ki:

    pc kaldırsa anında kurarım da 1gb ram var 🙂

  30. SDN Okuru dedi ki:

    XP candır can 😉

  31. SDN Okuru dedi ki:

    topla kardeşim ha deyip geç gerisi geliyor linux candır 🙂

  32. Aeolian dedi ki:
    Alıntı TEGİN Nickli Üyeden Alıntı
    Mesajı göster
    Cesaretimi bi toplasam Linux’a geçeceğim.

    valla zor iş ben bir torrent kurayım dedim burnumdan geldi. terminalini öğrenmem için kullanmam gerekiyordu işim bittikten sonra yüzüne bakmadım

  33. SDN Okuru dedi ki:

    Pardus u tavsiye ederim.

  34. SDN Okuru dedi ki:

    Seni tutan yok [TEGİN] kardeş 🙂 Harddiski ayır birine win birine Linux at 🙂 [MKT]

  35. TEGİN dedi ki:

    Cesaretimi bi toplasam Linux’a geçeceğim.

  36. SDN Okuru dedi ki:

    win7 forever

" Windows 8’de Son Durum konulu haberimizde ShiftDelete.Net olarak sizlere Windows 8’de Son Durum ile ilgili son gelişmeleri aktarmak istedik. Hemen yukarıda Windows 8’de Son Durum ile ilgili yorum ve görüşleri inceleyerek sizlerde yorum bırakabilirsiniz. "