Okunma

Windows Phone’a Metro Nasıl Geldi?


11 Haziran 2013 Salı 10:00
Windows Phone’a Metro Nasıl Geldi?

Microsoft’un önceden Xbox ve Windows Phone 7‘de kullanmaya başladığı Metro arayüzü, artık firmanın her ürününde kullandığı bir simge haline geldi.

Son yıllarda ünlenen bu arayüz ile Microsoft nasıl tanıştı? İşte en çok merak edilen sorulara cevap, bu içeriğimizde sizlerle.

Microsoft‘un bu arayüz üzerinde çok çalıştığı bilinse de tasarımın nasıl ortaya çıktığı, simge ve ikonların nasıl dikdörtgen bir yapıya büründüğünü ise tam anlamıyla çalışanlardan başka kimse bilmiyor.

Ancak Microsoft, masaüstü için olmasa da mobil platformda bu arayüzün nasıl ortaya çıktığını ve nasıl kullanıldığını kullanıcılar ile paylaştı.

Paylaşılan bilgilerde Windows Phone için ilk tasarım hikayesinin Windows Media Center tarafından geldiği görülüyor.

Buradan yola çıkan tasarımcılar  Windows Phone 8‘u, Metro arayüzüne kavuşturmuş durumda. Aşağıdaki videodan Windows Phone‘un tasarım evrimini ana çizgileri ile kısa bir şekilde görebilir ve Metro arayüzünün nasıl ortaya çıktığı hakkında fikir edinebilirsiniz.

!#

Tasarım hikayesini en baştan sona kadar detaylı bir şekilde incelemek isterseniz buradan da Microsoft’un tasarım sayfasına gidebilirsiniz.

:: Windows Phone 8’deki Metro arayüzü kullanışlı buluyor musunuz?

 




yazarMustafa Coşar

Bilgisayar Mühendisliği öğrencisi olan Mustafa, boş vakitlerinde fotoğraf çekmektedir. Yazar, farklı yazılımları ve iOS uygulamalarını incelemeyi sevmektedir.
Yazarın diğer haberlerine ulaşmak için tıklayın.

Yeni ! ShiftDelete.Net ya da SDN Forum hesabınız ile yorum yaparak yorumlarınızın rumuzunuz ile yayınlanmasını sağlayabilirsiniz. Giriş için tıklayın.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

20 yorum - “Windows Phone’a Metro Nasıl Geldi?”

  1. SDN Okuru dedi ki:

    Mobildeki en orjinal tasarım bu laf atmayın, güzel valla 🙂

  2. SDN Okuru dedi ki:

    95 ten beridir cep telefonu kullanırım 2005 e kadar nokia ıle gectı hayatımda lumia 920 kadar takoz bır telefon gormedım 4.5 inç bir ekranlı telefon nasıl 185 gr olurmus nokiadan ogrendı pıyasa maalesef ben aldım bır arkadasımın aklına uyarak 3 hafta kullanabıldım sattım htc one aldım bırak one ı note 2 kullan ona 150000 basar metroya gelınce canlı kutucukla iş bitmiyor microsoft efendi canlı ana ekran gormek ısteyen htc blinkfeed e bir göz atsın ana ekran nasıl olurmus senseden ogrensınler

  3. SDN Okuru dedi ki:

    sanki cok merak eden vardi :P:P

  4. SDN Okuru dedi ki:

    Gerçekten güzel tasarım

  5. SDN Okuru dedi ki:

    Süper

  6. SDN Okuru dedi ki:

    berbat gün geçtikçe kötüleştirmişler kendilerini 😀 zaten bu reklam samsung’un olayı bırak bu işleri nokia. ve tabi windows

  7. nsglc dedi ki:

    bu da var.

  8. SDN Okuru dedi ki:

    Bu saçmalığı nasıl yaptık ; işte hikayesi …

  9. orcnd dedi ki:

    beyaz zemin üzerine turuncu kutulu olan tasarım az da olsa iyi gibi. fakat geri kalanlar oldukça yetersiz şu an ki metro tasarımı dahil.

  10. ffgul dedi ki:

    >>Lumia 820 kullanan birisi olarak söylüyorum..
    >>Berbat bi tasarım..
    >>Kişiselleştirme diye bi şey yok…Klasör oluşturma yok..Takılmalar ve donmalar ve kilitlenmeler hat safhada…(İçinde radyo donanımı var ms proğramı kapatmış yani kullanılamıyor yani tam rezillik..)
    >>3 ay önceye dönebilseydim kesinlikle almazdım…

  11. SDN Okuru dedi ki:

    Kişiselleştirmeye daha fazla önem vermeliler.

  12. SDN Okuru dedi ki:

    İphone yi ciddi olarak kendine rakip görseydi önceden şimdi android çöplüğünü kullanıyor olmazdık.

  13. SDN Okuru dedi ki:

    Kötü bi tasarım…

  14. SDN Okuru dedi ki:

    kutucuklardan başka bişey değil geriye dönüş başladı microsoft ta

  15. SDN Okuru dedi ki:

    Haberde bir yanlışlık var. Metro arayüzü wp8 le değil wp7 ile geldi. Diğer platformlara yani tablet ve pc’ler için win8 olarak geldi.

  16. SDN Okuru dedi ki:

    bu kadar iğreç arayüz nasıl oluşur diye marak ediyordum cevabı buymuş meğer

  17. SDN Okuru dedi ki:

    gittikçe kötüleştirmişler 😀

  18. DumDumaq dedi ki:

    bayagı değişmiş

  19. SDN Okuru dedi ki:

    Metro arayüzü 2010 çıkan Windows Phone 7 vardı.. Ama o zamanlar Bi değeri yoktu.. Haliyle Haber yapma degeride olmuyordu.. Ben 3 yıldır bu sistemi kullanıyorum.. Ha kullanmadığım tel ve işletim sistemi kalmadı.. Ne diyorum ben forever Windows Phone..

  20. SDN Okuru dedi ki:

    Bu igrenc tasarimi nasil degistirebilir diye dusunmeyip bide hikayesini anlatiyolar 🙂 duzgun ve kolay olsun diye yapmislar iste. samsung da s4 un hikayesi anlatmisti 🙂 s3 un ovalligini alip yapmislar 🙂 windows android ile iosdan ders almali. Samsungda nokia ve htc huawei gibi markalardan 🙁 yoksa yok olup gitcekler

" Windows Phone’a Metro Nasıl Geldi? konulu haberimizde ShiftDelete.Net olarak sizlere Windows Phone’a Metro Nasıl Geldi? ile ilgili son gelişmeleri aktarmak istedik. Hemen yukarıda Windows Phone’a Metro Nasıl Geldi? ile ilgili yorum ve görüşleri inceleyerek sizlerde yorum bırakabilirsiniz. "