Okunma

Xperia XZ Premium, DxOMark’tan kaç aldı?


23 Eylül 2017 Cumartesi 14:00
Xperia XZ Premium, DxOMark’tan kaç aldı?

Akıllı telefon pazarında saygın bir konumda olan Sony, Xperia XZ Premium modeliyle üst segmentte karşımıza çıkıyor. Çerçevesiz tasarımların yarıştığı şu günlerde tasarımıyla büyük eleştiriler alan Xperia XZ Premium, kamerasıyla oldukça iddialı.

Xperia XZ Premium bekleneni veremedi

Akıllı telefonlar arasında kamera başarısını belirleyen DxOMark’ın konuğu olan Xperia XZ Premium, 83 puanla rakiplerinden geride kaldı.

17-09/23/sony-xperia-xz-premium-680px.jpg

Sony’nin Motion Eye adını verdiği özelliği kullanan ilk akıllı telefon olan Xperia XZ Premium, saniyede 960 kare yavaş çekim yapabiliyor. Fotoğraf ve video çekimlerinde oldukça başarılı  bir odaklama performansına sahip olan model ayrıca çok iyi dengeleme yapabiliyor.

DxOMark yaptığı açıklamada ise Xperia XZ Premium modelinin fotoğraf ve video kaydında yeterince iyi sonuçlar ortaya koyduğunu belirtiyor. Ancak iş rakiplerine meydan okumaya geldiğinde maalesef geriye düşüyor. Bunun en büyük etkeniyse tahmin edebileceğiniz gibi çift kamera kurulumu sayesinde olanak sağlayan optik zum ve bokeh efektleri.

17-09/23/dxomark-xperia-xz-premium.PNG

Listeye baktığımızda ise iPhone 8 Plus’ın 94 puanla zirvede yer aldığını görüyoruz. 92 Puanla iPhone 8 onu takip ederken üçüncülüğü ise 90 puanla Google Pixel ve HTC U11 paylaşıyor.

:: Sizce Xperia XZ Premium kamerası hakkında ne düşünüyorsunuz?


yazarBekir Can Yumrutepe

Küçüklüğünden bu yana teknoloji tutkunu olan Bekir Can, 2014 yılının Ağustos ayından bu yana ShiftDelete.Net bünyesinde haberler ve makaleler yazıyor.
Yazarın diğer haberlerine ulaşmak için tıklayın.

87 yorum - “Xperia XZ Premium, DxOMark’tan kaç aldı?”

  1. SDN Okuru dedi ki:

    şurada salak salak yorum yapanlara inanmayın bende herkes gibi tasarımı eleştiriyorum ama sakın bu telefonun donanımına laf söylemeyin altta bir kendini bilmez millet 4 gb ram koyarken bu 3 gb koyuyor demiş ama bilmiyor ki xz premiumda 4 gb ram var ve işlemcisi snapdragon 835 birde donanıma laf söylemiş bu telefonun gece sorunlu olabilir ama kadarda sorun değil işinizi kesinlikle görür

  2. SDN Okuru dedi ki:

    apple lansmanda en iyi kamerayi yaptik diye bagiriyolardi hemen anladim dxo ya para verip degerleri artirdigini ee kapatilist duzen parayi veren dudugu çalar !!!

  3. SDN Okuru dedi ki:

    24.09.2017 tarihinde 02:11 – 04:07 saatleri arasındaki onlarca yorum aynı kişinin elinden çıkma nasıl bir zoru varsa artık 🙂 SDN editörleri bunlara dikkat edemiyor mu yahu log kaydından her bilgisine ulaşılır herifin. Resmen saatlerini harcamış bunun için gerçekten inanılmaz!

  4. SDN Okuru dedi ki:

    Düşmanları olsa böyle sövmezler laflara bakın

  5. SDN Okuru dedi ki:

    İphone koyunları yine diğer markalara sallamaya başlamışlar,ezikler ordusu sizi kıskanmayın başka markaları.

  6. SDN Okuru dedi ki:

    Tüm bu yorumu yapan bir iki kişi var. Neyin kafası size ne oluyor paramı veriyorlar beyninizi kiraya mı verdiniz bu nedir

  7. SDN Okuru dedi ki:

    Daha OIS yok sony telefonlarda hani 2012 de Nokia nin kullandığı hani samsung un 4 senedir kullandığı arti kumlu çekiyor sony nin kamerası hala savunanlar var pes doğrusu

  8. SDN Okuru dedi ki:

    Sony nin promotör leri dxomark in puan sisteminin değiştiği yalanı ile akılları sıra algı yapmaya çalışıyorlar ama yemezler hani görmesek inanacağız ya bütün editörler bütün yabancı sitelerde mi bu işten anlamıyor sony nin kamerası kötü çekiyor .net

  9. SDN Okuru dedi ki:

    Sony fanboylari bana hülocuları hatırlatıyor 😀

  10. SDN Okuru dedi ki:

    En iyi kamera en iyi ekran en iyi tasarım samsung da herkes için samsung herkes için teknoloji bu evde samsung var

  11. SDN Okuru dedi ki:

    Samsung un pazar payı yüzde 40 larda sony nin yüzde 1 civarında bu durum bile herseyi anlatıyor millet aptal sony fanboylari akıllı öyle mi en iyi kamera en iyi ekran en iyi tasarım samsung da millet de bunu ödüllendiriyor doğal olarak hiç sony kullanan bir editör gördünüz mü bir tek buradaki kerem vardı (artık kullanmıyor) onun da facebook canlı yayınları donuyordu xz kullanırken onu bırak sokakta sony kullanan da görmek imkansız herkesin elinde samsung neden acaba

  12. SDN Okuru dedi ki:

    en kısa zamanda batar inşaAllah

  13. SDN Okuru dedi ki:

    sony nin paralı trollerini işsiz kalma korkusu sarmış anlaşılan hala iyi olacak şöyle olacak arkadaş z serisinden önceki zamandan beri iyi olacak bir tane iyi olan sony telefon gösterin yok yok

  14. SDN Okuru dedi ki:

    sony alma aldırma

  15. SDN Okuru dedi ki:

    z5 telefonum aşırı ısınıyor o yuzden iphone 7 plus jet black almayı düşünüyorum

  16. SDN Okuru dedi ki:

    telefon sektöründen de çekilecek bu gidişle olmaz demeyin vaio da satılmaz deniyordu 🙂

  17. SDN Okuru dedi ki:

    sony fanları kendileri dahi iphone kullanıyor ama internette fanlık olsun diye herkese daha iyi ürünler varken sony aldırmaya calısıyorlar

  18. SDN Okuru dedi ki:

    sony xz telefonumu satıp iphone 6s plus aldım oh be dünya varmış android iyi ama kamerası sorunlu telefonla çekilmiyor

  19. SDN Okuru dedi ki:

    S8 varken kim napsın sony i gülerler adama 😀

  20. SDN Okuru dedi ki:

    s3 ün bile z5 ten daha iyi kamerası olduğu düşünüldüğünde sony den değil telefon hiçbişi alınmaz

  21. SDN Okuru dedi ki:

    apple gibi kalite bir marka varken bir insan neden sony kullanır ki?

  22. SDN Okuru dedi ki:

    general mobile a değil belki ama vestel venüs serisine rakip olabilir 🙂

  23. SDN Okuru dedi ki:

    bu gözler kasım kasım kasılan kamerası bol grenli ekranı ghost efekti yapan sony amiral gemisi gördü

  24. SDN Okuru dedi ki:

    yıllarca sony ve nokia milleti soydu ama artık yoook artık millet samsung dedi!

  25. SDN Okuru dedi ki:

    bir s7 ye bakın bir de şu ucubeye bilemiyorum altan

  26. SDN Okuru dedi ki:

    sony fanlarının umutlarını gördükçe hayata daha da bağlanıyorum 2011 den beri güzel telefon bekliosunuz be arkadas

  27. SDN Okuru dedi ki:

    sony z3zede olarak sadece gülüyorum

  28. SDN Okuru dedi ki:

    abimde z5 compact vardı selfie çekemiyordu s7 aldı artık selfie çekebiliyor 🙂

  29. SDN Okuru dedi ki:

    s4 ün bile kamerası bundan iyi üzgünüm sony bir daha asla artık apple dan şaşmam

  30. SDN Okuru dedi ki:

    bir z5 mağduru olarak bunu öneremiyorum s7 edge alın arkadaslar

  31. SDN Okuru dedi ki:

    tasarım berbat kamera berbat ekran berbat çerçeveler berbat

  32. SDN Okuru dedi ki:

    millet sony istemiyor anlayın artık çıkın şu sektörden!

  33. SDN Okuru dedi ki:

    sony nin bütün telefonları çerçeve özürlü üstelik kameraları grenden geçilmiyor ayrıca ekranları da çok sönük rakiplerinin çok gerisindeler

  34. SDN Okuru dedi ki:

    Sony xz premium aldım annemin iphone 5 ı bile daha iyi çekiyor mağdurum tolga bey

  35. SDN Okuru dedi ki:

    sony z5 compactım aşırı ısınma nedeniyle kasım kasım kasılıyor arkadaşlar yardım edin nolur

  36. SDN Okuru dedi ki:

    millet samsung dedi

  37. SDN Okuru dedi ki:

    sony nin kameraları yok hükmünde kardeş

  38. SDN Okuru dedi ki:

    Berbat ekran kasa oranı sönük ekran çağ dışı kamera kısaca sony

  39. SDN Okuru dedi ki:

    Bütün editör ler samsung un kamerası en iyisi sony nin en kötüsü diyor Global amiral gemileri içinde hepsi yalancı yani buna ek olarak yabancı youtube kanalları ve dxomark gibi Saygun kuruluşlar da bunu doğruluyor kimse 1-2 zırtapozun lafına bakarak sony telefon almaz nitekim almıyor da sokakta bir tane sony telefon goremezsiniz pazar payı da yüzde 1 civarında Millet kararını verdi

  40. SDN Okuru dedi ki:

    galaxy gio bile benim xz den iyi çekiyor malesef 🙁

  41. SDN Okuru dedi ki:

    z5 telefonum aşırı ısınıyor o yuzden iphone 7 plus jet black almayı düşünüyorum

  42. SDN Okuru dedi ki:

    sony fanlarının son çırpınışları bunlar yakında çıkarlar telefon sektöründen

  43. SDN Okuru dedi ki:

    bir sony fanı olarak üzülerek s7 alıcam sanırım 🙁

  44. SDN Okuru dedi ki:

    kamerası en iyi lensleri kullanıyor olsa da kamera yazılımı berbat diye kamera konusunda çinli firmaların bile gerisinde sony

  45. SDN Okuru dedi ki:

    sony fanlarının 2011 den beri güzel bir sony telefon beklemeleri ve 2017 yılında bile hala umutlarının devam ediyor olması üniversitelerde ders olarak okutulması gereken bir konu bence xperia s güzel olacak dediler olmadı xperia z olacak dediler olmadı sonra z1 z2 z3 z3 z5 hepsi zamanının çok gerisinde telefonlar olarak yerlerini aldılar haberde bahsi geçen xperia xz tabi ki sony nin önceki telefonlarından iyi olacaktır ancak bırakın samsung u htc ve lg nin amiral gemilerinin yakınından bile geçemeyen bir telefon olacaktır

  46. SDN Okuru dedi ki:

    sony fanlarına uydum z5 aldım mağdurum kamera kumlu çekiyor ekran ghost efekti yapıyor çerçeveleri söylemiyorum bile bide ısınma sorunu evlere şenlik sony alma aldırma

  47. SDN Okuru dedi ki:

    sony nin paralı trollerini işsiz kalma korkusu sarmış anlaşılan hala iyi olacak şöyle olacak arkadaş z serisinden önceki zamandan beri iyi olacak bir tane iyi olan sony telefon gösterin yok yok

  48. SDN Okuru dedi ki:

    sony i ölümüne savunan arkadaşlar kendileri bile sony kullanmıyorlar ne hikmetse sokakta hep iphone ve samsung görüyoruz kendileri bile iphone kullanıp milleti yanlış yönlendiriyorlar

  49. SDN Okuru dedi ki:

    sony z3 telefonumu satıp iphone 6 plus aldım oh be dünya varmış android iyi ama kamerası sorunlu telefonla çekilmiyor

  50. SDN Okuru dedi ki:

    kumlu çeken kamera cumhuriyetini ilan etmiş çerçeveler ve sönük lcd ekran bir sony klasiği daha 😀

  51. SDN Okuru dedi ki:

    Sony alacağıma casper alırım daha iyi en azından telefon kullandım derim

  52. SDN Okuru dedi ki:

    Sony fanları malesef ülkemizdeki malın kitleye benziyor nato mermer kafa çoğu

  53. SDN Okuru dedi ki:

    işte tipik cahil bi soniKOYUN 🙂 bişey bilmeyen ama bildiğini sanan bir soniKOYUN. samsung ta s6 da metal e geçti. ayrıca bu soni xz denen takozun kendi plastik. şuan bukadar az satış rakamına rağmen batmayan tek marka soni. niye? çünki telefon başına en yuksek kar marjı sonide. yani maliyeti en düşük(en dandik) telefonları yapıp, siz soniKOYUN lara yüksek fiyattan iteliyo soni. anladın mı? daha dün haberi çıktı soni tel başı kar marjı yüksek olduğuna dair. az oku araştır öğren. ama bir soniKOYUN bunları bilmez ve yapmaz. rakipler 4gb ram. bu 3 gb. rakipler ufs2.0 bellek ama bu xz hala emmc, yani gizli gizli heryerden kırpılmış, düşük maliyet-yuksek kar amaçlı bi dandik telefon bu xz. tipik sahtekar soni zihniyetinin son örneği. ben böyle iğrenç paragöz bir firma görmedim ve bu kadar dandik bir firma görmedim. görebileceğimide sanmıyorum. ois yok-dual tone flaş yok-kapasitif tuşlar çalınmış-kablosuz şarj yok-ram az-donanım rakiplerden geride-malzeme kalitesi berbat-işçilik berbat-ekran kasa oranı berbat, ama tüm bunlara rağmen rakiplerle aynı fiyat, yok öyle yağma dandik soni. madem kalitesiz çöp üretiosun. öyleyse fiyatında çöplere layık olacak. insanlar enayi değil. enayi varsa siz aç gözlü soni yöneticileri enayisiniz, insanları enayi sandığınız için(soniKOYUN lar hariç :)tez zamanda batman dileğiyle dandik ***** bak ya yere düşen telefona tekme atacakmış ta telefon sağlam kalacakmış falan 🙂 te allahım ya bunlardan sayıylamı gönderiyosun :)aç bi soni sayfasınıda, sorun rekorunu gör. z2 sinden z5 ine, m5ine. hemde kaliteyle ilgili sorunlar, cepte bükülmeler yamulmalar, kasa açıkları, ayrılan ön panel, sararan ekranlar, ortalı durmayan kamera sensörü ve flaş, düşük şebeke çekim gücü ve kalitesizliğin belgesi olan daha onlarca sorun. ama böyle aç gözlü şekilde sırf para amaçlı dandik ürünleri 6 ayda bir test etmeden piyasaya sürersen böyle ***** soni ye şaşırmamak lazım. çünki buna mecbur, kaliteli bişey üretse maliyet artar, satışları zaten çok az, bu durumda iflas kaçınılmaz olur. uyanık soni de biliyoki soniKOYUNLAR cahil. bulmuşum cahil soniKOYUN ları kaçırırmıyım bu fırsatı. ittiririm dandik çöpleri diyo. bi soni teli eline alıpta kaliteli diyen adam varsa, doktora falan gitmesin. çünki doktor falan fayda etmez ona. bu işlerden anlamıyo demektir. en iyisi bu işleri bıraksın ve forumda yazmasın, milleti kendine güldü***** basit bi örnek vereyim hemen elinizdeki su geçirmez(sözde) dandik z2 şarj kapağını açın. birde su geçirmeme özelliği olmayan iphone5s(bu kıyaslama apple kalitesine küfür gibi oldu ama mecbur kaldım) şarj soketine bakın. iphone5s te soket kasa arası boşluk ikinci bir metal çerçeve ile doldurulup dış ortamdan yalıtılmış ve soketin sağı ve solundan iki vida ile ayrıca sabitlenip, sokete kablo takılıyken yapılabilecek ani bir hareketle oluşacak baskının ana karta fiziki bir hasar vermesi engellenmiş. bunu huawei de yapıyor. kalite görmek isteyenler huawei p9 a bir baksın. malzeme kalitesi ve işçilik ne düzeyde. ama bunu anlayan anlar. dandik soniye kalite diyen bi adam cahildir ve o anlayamaz zaten. ha bu arada sözde su geçirmez z2 micro usb şarj soketinin etrafı alabildiğine boşluk ve hiçbir tedbir falan alınmamış. böyle saldım çayıra mevlam kayıra tarzı bi iş yapan başka firma görmedim inanın. kalitesizlikte ve maliyeti düşürmekte üstüne yok soni ***** iyi ***** bir soniKOYUN "telefona uçan tekme attım, 50 metre uçtu, yere düştü ama birşey olmadı" diye sıkmıştı. artık neyin kafasını yaşıyosa, serviste cepte bükülüp çatlayan dandik soni çöplerini görmesem inanırım ha 🙂 yok öyle bile inanmam, çünki soni dandikliğini biliyorum . öyle uçan tekme fantazilerine falan gerek yok. kuzenimin z5 i yarım metreden fayans zemine düştü ve tuzla buz. gerçi bu uçan tekme saçmalamaları siz soniKOYUN ların ne kadar cahil adamlar olduğunu ispatlıyo zaten. dikkat ettim bu tarz saçmalıkları sadece siz cahil soniKOYUN lar dillendiriyo ve sizden başka kimse bu saçmalamaları yapmaz, yapamaz 🙂 nasıl cahil bir kafanız varsa artık 🙂 kendinin çokşey bildiğini sanıpta, gerçekte birşey bilmeyen cahil türüne biz teknoloji terminolojisinde soniKOYUN diyoruz. hi tech soniyi aşar. soni gitsin dc motorlu kayışlı kasetçalar üretsin. teknolojisi okadar. sınırı okadar…

  54. SDN Okuru dedi ki:

    Kapıcı mustafa nin s4ü bile benim xperia xz p den iyi çekiyor sony tasarımlarını beğeniyorum diye aldım ama berbat kamerası var gerçekten pişmanım

  55. SDN Okuru dedi ki:

    Yıllarca sony ve nokia milletin parasini aldı parasini haketmeyen telefonlar üreterek ama artık yok millet gözünü açtı apple ile birlikte teknoloji ile tanıştı millet ve meyvesini de topladı herkesin elinde iphone var bir tek sony fanları akıllı dimi

  56. SDN Okuru dedi ki:

    En iyi ekranı note 8 in ekranı seçen Display mate rüşvetle çalışıyor en iyi kamerayı iphone 8 plus in kamerası seçen dxomark rüşvetle çalışıyor bir tek sony trollerinin kafası çalışıyor dimi millet aptal siz akıllı dimi sony teollerinin millet artık kararını verdi herkesin elinde ya samsung ya da Apple var ve bu durum sizin yalanlarınızla değişmez millet sizi istemiyor anlayın artık

  57. SDN Okuru dedi ki:

    GM 5 plus telefonum bile xperia xz den güzel çekiyor ayrıca canlı yayında donma durumu var sony telefonlarda inanmayan sdn facebook canlı yayınlarına baksın ayrıca kamerası en kötü amiral gemisi sony de malesef durum bu

  58. SDN Okuru dedi ki:

    Sony fanboylari yine damlamİş ışık kaybı olmadan bile grenli çeken ekran ışığı sönük bir amiral gemisi sony fanboylari inanmayın ben onlara uydum aldım sakin aynı hataya düşmeyin yorum yazan sony fanboylarinin çoğu promotör zaten yani satış elemanı

  59. SDN Okuru dedi ki:

    Daha öncede konuşuldu sipariş üzerine değerlendirme yapan bir kuruluş itimat etmeyin şu an sony xz ile samsung s8 in htc u11 huawei p10 plus un eline kimse şu dökemez bunlar arasında karşılaştırma olmalı.

  60. SDN Okuru dedi ki:

    Ben Sony fanıyım. Yıllardır Sony hangi ürün çıkarttıysa hepsini aldım. Sony batmaz merak etmeyin. Sony bazı ülkelerde daha çok satıyor. Sony akıllıtelefonlarının tasarımı 10 numara. Arkadaşlarla bunun sohbetini yaptık. Dedim Sony nin tasarımını ben bütün telefonlardan daha çok beğeniyorum siz dedim. 10 kişiydik hee. Hepside gerçektende öyle dedi. Arkadaşlarımdan biri çirkin tasarımlı iphone ve samsungu millete iyi yutturdular dedi. Arkadaşlar elineze bi Sony ve diğer markaları alın ne demek istediğimi daha iyi anlıyacaksınız

  61. SDN Okuru dedi ki:

    Sonyin bu konuda bir numara olduğunu herkes bilir, geçersiz bunlar

  62. SDN Okuru dedi ki:

    İşte bu yüzden derken hiçbirinizin telefonu 960 FPS Slow Motion çekemezken o çekebildiği için mi mesela?

  63. SDN Okuru dedi ki:

    Çok saçma olmuş cidden en iyisi YouTube daki testler

  64. SDN Okuru dedi ki:

    İphone 8 de çift kamera olmalıydı

  65. SDN Okuru dedi ki:

    İphone kim bilir kaç para verdi yine o şirketi çok duyduk dandik telefonlara yüksek puan veren bir şirket vestel versin parasını 100puan alır

  66. SDN Okuru dedi ki:

    Sony yeterince para verildi mi acaba

  67. SDN Okuru dedi ki:

    Gözün algılayamayacağı ayrıntıların ne gereği var..Bana göre telefonların hepsi süper şu an..Önemli olan hafif,ince,yuvarlak hatlı,şarjı uzun gitmesi..Gerisi boş.Yav adamın yüzündeki tüylerin dibindeki bakterileri mi sayacaksınız anlamadım..Haa sony e gelince bu tasarımla yolda bulsam kullanmam..

  68. SDN Okuru dedi ki:

    Arkadaslar bu yeni sistem, eski test yöntemi degil. Eski sistemle en son lg g6 test edildi. Bu yeni sistenle trst edilen ilk sony teledon bu. Mesela eski puanlamada iphone 6 82 alirken yebisinde 73 aliyor

  69. SDN Okuru dedi ki:

    Dxomark çok rüşvet ile çalışan bir oluşum. Dxomark testleri gerçeği yansıtmıyor. Bu alçıya düşmeyin

  70. SDN Okuru dedi ki:

    Şu amerikan telefonlarının puanları da hep zirvede nedense? Gelde inan pehh..

  71. SDN Okuru dedi ki:

    hepsinin kamerasını sony üretir en düşük puanı sony alır ne inandık ama inanmış gibi yapalım sony den vazgeçemeyenlere gelsin

  72. SDN Okuru dedi ki:

    Iphone 8 de, Iphone 7 kamerasıyla dün tüm zamanların rekorunu kırmıştı:-) bu telefonun tasarımı bir kenara kamerasıyla alakalı eleştiri almamıştı, muhtemelen arkasında elma logosu olmadığı için ve birilerine para yedirmediği için o kadar düşük puan almıştır, olsun Sony sen doğruluktan şaşma yine de.

  73. SDN Okuru dedi ki:

    Dx anca sallıyor en çok satan telefonu sonynin

  74. SDN Okuru dedi ki:

    İşte sony bu yüzden alınmıyor

  75. SDN Okuru dedi ki:

    s7 edge aynı testten 88 puan almış…

  76. SDN Okuru dedi ki:

    o takoz tasarım yüzünden satılmıyor bu telefon yoksa özellikleri olsun kamerası olsun gayet güzel sony bu takoz inadı yüzünden batacak 😀

  77. SDN Okuru dedi ki:

    Güvenmeyin şu şirkete. Gerçek youtube karşılaştırmalarına bakın karar verin. İyice salladılar.

Yorum yazın

Geri bildirim