Reklam
    Reklam
    Donanım

    Yerli Cep Telefonu Geliyor

    Barcelona‘da gerçekleşen Mobil Dünya Kongresi‘nde düzenlenen özel bir toplantıda konuşan Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Turkcell ve Qualcomm‘un işbirliği ile Türkiye’de üretilecek yerli cep telefonu hakkında açıklamalar yapıldı.

    Reklam
    Reklam

    Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv, akıllı telefonların dönüşümü hakkında bilgiler verdi. Şu ana kadar 750 bin adet Turkcell markalı akıllı cihazın satıldığını bildirildi.

    Kod adı GEBZE

    Yerli cep telefonu projesinin kod adı GEBZE olacak. Telefonun tasarımı, Gebze’de bulunan Turkcell Teknoloji Merkezi’nde gerçekleştirildi.

    Reklam
    Reklam

    Cihazın yazılımı Turkcell Teknoloji ve iş ortaklarından gelecek. İş ortaklarının bir kısmı ise yurt dışından olduğu belirtildi. Donanımda kullanılacak olan yonga seti Qualcomm‘dan alınacak.

    Cihazın üretimin ilk kısmı yurt dışında olacak ancak 2013‘ün sonunda ise Türkiye’de gerçekleşecek.

    Reklam
    Reklam

    Üretim, Turkcell tarafından değil, Türkiye’dek yerli şirketler aracılığıyla yapılacak.

    Qualcomm Avrupa Başkanı Enrico Salvatori sahneye çıktı ve bu işbirliği hakkında neler yapıldığını açıkladı.

    Reklam
    Reklam

    Kaportadan daha çok içi önemli

    Ulaştırma, Denizclik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım sahnede.

    Cihazın kaportasından (donanımından bahsediyor) daha çok, yazılımın önemli olduğunu açıkladı. Yıldırım, Turkcell’in dışında diğer yerli markaların da bu konu hakkında çalışmalar yaptıklarını belirtti.

    Özellikle Fatih Projesi‘nden sonra dünyadan tüm markaların ülkemize akın akın geldiğini söyledi. Ülkemize geçen sene 16 milyon akıllı telefonun geldiğini ve bunun en az 6 milyonunun yerli marka olması gerektiğini bildirdi.

    İmza törenine geçildi ve toplantı sona erdi.

    :: Yerli üretim konusunda ne düşünüyorsunuz?   

     

    ×

    Yorumunuz gönderildi,
    onaylandıktan sonra yayımlanacak.

    105 Yorum

    1. fiko16

      akıllı olsun lütfen 🙂

    2. SDN Okuru

      Sonunda beyaa bekliyoruz bakalım ilerde neler olucak.

    3. SDN Okuru

      eğer turkcell bu işin içinde varsa kazık da olacaktir. Biz yine samsung alacaz.taki samsungla rekabetçi bir telefon çıkarana kadar.

    4. SDN Okuru

      yerli montajmı yerli üretimmi?

    5. SDN Okuru

      “Qualcomm’dan alınacak” yahu arkadaş hiç mi mühendisimiz yok yaa..

    6. SDN Okuru

      yerli kelimesi ne anlamda kullanılıyor ilk önce onun açıklığa kavuşması gerekiyor. işlemci ithal edilip üstüne gebze markası yapıştırılıcaksa o yerli üretim olmuyor maalesef.

    7. SDN Okuru

      o kadar buyuk yatırımı yapacak babayiğit bu ülkede çıkmaz … bakınız koç , sabancı, doğuş vs vs

    8. SDN Okuru

      hadi hayırlısı güzel bi gelişme 🙂

    9. SDN Okuru

      inşallh iyi bişe yaparlarda alırız

    10. SDN Okuru

      turkcell ortaklığı ile yapılıyorsa altından bir bityeni çıkması muhtemeldir

    11. SDN Okuru

      Zamani gedi de geciyo bile hemen imalatı baslamali

    12. SDN Okuru

      sadece ’lük kısmı Türk ve gerisi yabancı ortaklardan oluşan Turkcell’in ürettiği bir telefon nasıl yerli oluyor? Telefonu istediğimiz operatör ile kullanabilecekmiyiz?

    13. SDN Okuru

      Qualcommun en son çıkardığı 800 chipsetli, 4.7 inch den fazla büyük olmayacak bir telefon olabilir. Hatta telefona parmak izi tanıyan bir sistem eklerlerse çok çok iyi olur.

    14. SDN Okuru

      Geç kalınmış fakat güzel bir haber

    15. SDN Okuru

      Googlada anlaşma yapında telefonun güncelleme destegi verin.

    16. SDN Okuru

      aman bi tanedaha concort gelmesinde iyi olursa yerli sermayeye destek veririz.

    17. SDN Okuru

      arkadaşlar dünyada yerli üretimden kasıt markadır parçalarını heryerden alabilirsiniz Qualcomm dünyanın her markasına yonga seti veriyor zaten neden bu kadar aşağılık kompleksiniz var. kendimiz üretelim yabancıya patent vermemiş oluruz. 750.000 sattım ben diyor türkcell. 1 dolar bile paten t verse ne rakamlar ediyor. lütfen yapıcı olalım.

    18. SDN Okuru

      konu “yerli cep telefonu” başlık “turkcell ve qualcomm” işbirliğiyle..
      nerde yerli?

    19. SDN Okuru

      Eğer verdiğim paranın hakkını verecekse, yerli olsun ülkem kazansın. Neden dışardan alayım. Çipset dışardan alınacak bu normal. Çipset üretimi argesi ile uzun ve masraflı bir dönem. Fakat diğer donanımı ve yazılımı tamamen ülkemizde yapmalıyız.

    20. segovax

      vay arkadaş. snapdragon s4 pro lu TÜRK malı telefon olursa ne güzel olur. fiyatı abartmadıkları sürece direk alınır.

    21. SDN Okuru

      bari orta segmente hitap eden güzel bişey olsun

    22. SDN Okuru

      Bilim adamları, hapiste olduğu için kendi yonga setimizi üretemiyoruz…

    23. SDN Okuru

      Dis ulkeler kazanicagina kendi ulkemiz kazansin

    24. SDN Okuru

      Haber, msn yazışması sonucu ortaya çıkmış gibi. Zira bir sürü yazım yanlışıyla dolu.

    25. SDN Okuru

      Yerli malı yurdun malı herkes onu kullanmalı

    26. SDN Okuru

      abi işlemci qualcommdan alındıktan sonra onu evde bende birleştiririm

    27. SDN Okuru

      Işlemcinin Qualcomm dan alınmasına kızan var. ilk adımda kendi yapmamız şart mı? Apple da kendisi üretmiyor işlemcileri, ekranları.

    28. SDN Okuru

      ZİYARETÇİ 26.02.2013 12:50

      önceden hep kendimiz üretiyorduk bilim adamları hapise girdi üretim durdu. pes valla nerde yaşıyorsunuz be kardeşim

    29. rtsbora

      işin içinde turkcell varsa salla gitsin. yine düşük donanımlı cep telefonlarını akıllı diye kakalamaya çalışırlar.

      uzak doğulu üreticiler tepe seviye telefonlarla yarışacak donanımlı telefonlar üretip onlardan çok daha uygun fiyata satıyorlar. keşke bizde de olsa dicem ama turkcell gibi firmaların işine gelmez. böyle telefon yaparlarsa eldeki markalı telefonların satışı baltalanır.

    30. SDN Okuru

      cin yapimi marka türkish

    31. SDN Okuru

      Turkcelle olmaz bu iş. Hem turkcellin ne haddine telefon üretmek. Ancak montaj yaparlar.

    32. SDN Okuru

      Yine avea ve vodafone fanları doldurmuş burayı.Hayırdır size primmi veriyolar.Bence çok doğru bir karar diğerleri zaten bu işi beceremezdi.Ankaranın göbeğinde çekmeyen dandik hatlarıyla telefon yapsalardı tam bir felaket olurdu

    33. SDN Okuru

      ben yine appledan alırım samsunguclar da samsungdan 🙂

    34. Kurşun Kalem

      Yerli diyince, hemen kılıf bulmakta zorlanmıyoruz. Olumsuz tavırlar, yok gerçekçi olalım falan. Çocuk doğuyor, daha emekleyecek, taytaylıyacak, yürüyecek, sonra koşmaya başlayacak. Maraton koşmazsa o çocuk hiç doğmasın zihniyetidir bu ülkedeki en büyük engel. Siz gerçekçi takılın, yerinizde sayın, gittiğimiz yerden kart atarız size…

    35. REDFOKS

      Android işletim sistemi ile gelir tam yerli olur bu telefon..

    36. SDN Okuru

      chip üretiminin memleket meselesi haline getirilmesi lazım bence yerli uçaktan yerli otomobilden yerli telefondan yerli olan herşeyden daha önemli olduğu kanısındayım 10 senedir ne zaman chip üretiriz o zaman bu ülkenin kaderi değişir

    37. SDN Okuru

      “Bilim adamları, hapiste olduğu için kendi yonga setimizi üretemiyoruz”

      Eyvah Türkiye nin bütün bilim adamları içerde üstelik suçsuz oldukları için vatan millet kurtardıkları için içerdeler tamam bu ülke bir daha gün yüzü göremez hiç bir şey üretemeyiz. İçerdeler ya. ne saçma mantıkısn arkadaş sen

    38. tahir40

      Arkadaşlar Qualcomm sonuçta Dünyanın en büyük mobil işlemci üreticisi ve tüm büyük akıllı telefon üreticileri üst modeller için Qualcomm’dan işlemci satın alır. Ne bekliyordunuz, Samsung’un Apple’ın yapamadığını biz mi yapacaktık? Türkiye’de hadi deseniz 1 tane snapdragon işlemci üretecek teknoloji/altyapı yok. Bugün Iphone’un bir parçası bile Amerikada üretilmiyor, Kore Taiwan Japonya ve Çin malı parçalar Çinde montajlanıyor…

    39. SDN Okuru

      turkcell den bir büyük kazık gelecek yani eminim samsung htc vs daha uygun olacaktır…

    40. SDN Okuru

      Cok guzel bir haber bu!

    41. SDN Okuru

      Turkcell varsa uzak durun, avrupada bir telefon 100liraysa kontratlı fiyatı 300-500lira olur, turkcell kontratlı telefonu daha pahalı satıyor.
      Zamanında trident felan da vardı Türk malı telefon diye geçinen

    42. seckyn

      donanım önemli değil yazılım önemli. Yazılımı da yurt dışındaki ortaklar yapacak 100 % yeri telefonumuz hayırlı olsun

    43. SDN Okuru

      AKILLI,GÜÇLÜ VE IDEAL FIYATLARDA OLSUN!!!

    44. SDN Okuru

      Daha geliştirilmiş ve tam yerli bir işletim sistemi olan Pardus yüklü telefon üretmeleri akıllıca olurdu.

    45. SDN Okuru

      Gebze ismi olmamış, işin içinde Turkcell varsa kazık ve üçkağıtçılık var yanaşmayın derim ayrıca milleti kandırmaya gerek yok yerli üretimi değil bir kere, bütün donanım dışardan tek yerli olan sadece ismi, gerçi Gebze ismi av tüfeklerine daha yakışıyor gibi geldi bana…

    46. SDN Okuru

      turkcell e özgü arayüzü olacakmış… android değil yani…
      kim alır android olmayan akıllı telefonu… boşuna üretip zarar yazma….

    47. SDN Okuru

      26.02.2013 12:32 yazan arkadasim merak etme bu hesaplamayi sen yapabiliosan onlarda mislini yapmslardir vardir bi bildkleri sen skma canini.. vardir birilerinin cikari veya simdilk uretmde sknti bisi vardr dusunlmstr hersey..

    48. djvahset

      adını ne koyacaklar acaba?

    49. erenberk

      Buyuk bie beklentiye girmenin anlami yok ama kucuk de olsa somut bir adim atiliyor. Bu da bir sey

    50. şowalye

      Bizde sabırsızca bekliyoruz bakalım sonuc ne olacak

    51. SDN Okuru

      umarım çin malı daha sağlam olmaz 🙂

    52. jestercat

      İşin içinde turkcell varsa o proje daha baştan bitmiştir. Bir de yurt dışında üretilecekmiş. Her şeyi yurt dışında yapıp sadece ismini türkçe koyacaklar. Keşke yerli olsa ama

    53. orcnd

      tam yerli olmasını beklemek pek mantıklı değil zaten. böyle bir girişim olması en azından yerli üreticileri bu alana yönlendirebilir. eğer proje başarılı olursa yeni bir pazar ve rekabet alanı doğacaktır. rekabet kaliteyi ve fiyat karşılaştırmasını getirir.

      bence önemsenmesi gereken bir girişim.

    54. SDN Okuru

      yeni telefonlarla xperia z htc one gibi üst düzey androıd yapsınlar almayan namerttir büyük bir adım

    55. tambjk

      Hangi biriniz beğenip alacaksınız çok merak ediyorum

      iphone 5 çıkar çıkmaz, 4S’i beğenmez olup satıp 5 i alan bir milletiz.

    56. Uranos

      Bir yerden başlanması gerekiyor ne bekliyosunuz direk iphone ye rakip olmasını mı?

    57. djvahset

      Aslında işin arkasında turkcell varsa iş garanti olabilir. telaş etmeyin

    58. Tigerx

      Kaliteli olsun fiyatı da uygun olsun seve seve alırız Zaten çok meraklı değiliz elin yaptığı telefonu kullanmaya
      Güzel bir gelişme güzel bir netice ile sonuçlanır inşallah..

    59. SDN Okuru

      Almak sadece pişmanlık olur, güncelleme teknik destek vs hiçbir beklentiniz olmasın! Ek olarak bu yerli falan olmuyor ki tasarımını turkcell yapmış sadece…

    60. Rüstembey
      Kurşun Kalem Nickli Üyeden Alıntı
      Yerli diyince, hemen kılıf bulmakta zorlanmıyoruz. Olumsuz tavırlar, yok gerçekçi olalım falan. Çocuk doğuyor, daha emekleyecek, taytaylıyacak, yürüyecek, sonra koşmaya başlayacak. Maraton koşmazsa o çocuk hiç doğmasın zihniyetidir bu ülkedeki en büyük engel. Siz gerçekçi takılın, yerinizde sayın, gittiğimiz yerden kart atarız size…

      bende sizin bu denli tepkinize anlam veremedim….bu yerli üretimde ilk deyil….daha önce vantilatör üreten firma bu işe soyunmuştu..bende çocuğuma aldırmıştım yerli diye..tabii hüsran.
      teknoloji üretmek için teknoloji bilmek gerekir..hangi bilimle üretilecek? çünkü bunlar ilimle üretilmiyor…
      biz birşeyleri üretebilmemiz için "bilimde çağın çok gerisinde kaldık"gerçeğini kabullememiz gerekir..duygusal fırtınalarla bu iş kotarılmaz….

    61. SDN Okuru

      turkcell fatih projesine iştahlandı herhalde 🙂

      mevcut durumda vestelden başkası yok bildigim kadarıyla ms i apple ı gelip görüşürken turkcell bende pay alırım demeye çalışıyor

    62. SDN Okuru

      Turkcell ilk önce el koyduğu wimax teknolojisini serbest bıraksın vatan haini bu herifler uzak duracaksın

    63. SDN Okuru

      geç oldu ama güç olmadı bu sayede bilgisayr mühendislerine iş imkanıda doğar hem yazılımda kendimiiz geliştiriz telefonla başlar gelişmiş silahların yazılımlarına kadar gider cidden çok önemli çipset ve yazılım ilerde inş çipsetini de biz tasarlar üretiriz devletin artık buna el atması lazım özel sektör tek başına başaramıyo çok çok distirbütör teknik destek veriyo onun haricinde hiçbirşey yok artık bunların yapılması lazım bu adımla birlikte devlet büyüklerimizi tebrik ediyorum

    64. saltooo

      En azından biyerden başlamak gerekiyordu çok büyük rekebet var ama neden olmasın bizim alyapımız yok deyip kenara çekilmemeliyiz sonuçta Ülke kurulurken neredeyse hiçbişey yapamıyorduk.

    65. SDN Okuru

      telefonun MADE İN TURKİSH DEMESİ YAKINDA

    66. SDN Okuru

      birisi yazmış yerli damga bascaklar diye haberi iyi okusaydın ilk sene yurtdışında 2013 yanlışherhalde büyük ihtimalle 2014 te de türkiyede üretilcek diyo biz tasarlamasak bile türkiyede işlemcinin üretilmesi iyi oranın işleri türk olacak bu sayde işler nasıl yapılıuyo fln örenir vatandaşlarımız ve usta işçiler olur ilerdede yavaş yavaş mühendislerimiz tasarlar işçilerde üreitimin yapar ki becen türkiyede üretirken illaki bizden mühendiler tasarım yapacakalrdır

    67. tambjk
      Uranos Nickli Üyeden Alıntı
      Bir yerden başlanması gerekiyor ne bekliyosunuz direk iphone ye rakip olmasını mı?

      Kimse iphone’a rakip olsun demedi ki Başlasınlar destek oluruz fakat olay bu telefonu üretebilmekte değil satabilmekte. Kimse bir yatırım yaparken zarar etmek istemez.

      Telefon piyasasında o kadar büyük markalar ve şirketler varki, bu rekabete dayanamayıp birçoğu iflasın yada sektörden çekilmenin eşiğinde.

      2012 yılı 3.çeyrek için pazar payı ( KAYNAK )

      Top Beş Smartphone Satıcıları, sevkiyatlar ve Pazar Payı, 2012 Q3 (Milyon Adet)

      Satıcı
      3Q12 Birim Gönderiler
      3Q12 Pazar Payı
      3Q11 Birim Gönderiler
      3Q11 Pazar Payı
      Yıl boyunca yıllık Değişim
      Samsung
      56.3
      31.3%
      28.1
      % 22,7
      100.4%
      Apple
      26.9
      15.0%
      17.1
      % 13,8
      % 57.3
      Research In Motion
      7.7
      4.3%
      11.8
      9.6%
      -34.7%
      ZTE
      7.5
      4.2%
      4.1
      % 3.3
      82.9%
      HTC
      7.3
      4,0%
      12.7
      % 10.3
      -42.5%
      Diğerleri
      74.0
      41.2%
      49.9
      % 40.3
      48.3%
      Toplam
      179.7
      100.0%
      123.7
      100.0%
      45.3%

      Yukarıdaki tablodan da göreceğiniz üzere samsung(%31) ve apple’ın(%15) pazar payı o kadar yüksek ki rekabet etmek çok zor. RIM , ZTE, HTC gibi şirketlerin pazar payı %4’lerde, çok beğendiğimiz sony gibi bir teknoloji firması ise listeye bile girememiş.

      Bu tablo da 5 büyük akıllı telefon üreticisin 2011 – 2012 yılları arasındaki çeyrek dönemler içerisindeki pazar payı değişimlerini gösteriyor ki HTC, RIM(blackberry) gibi teknoloji devlerinin her çeyrekte apple ve samsung karşısında kaybettikleri pazar paylarına dikkat çekmek istiyorum. Hepsi bu rekabet karşısında eriyip gidiyor. 1 senelik kısa bir dönem içerisinde bile büyük bir erime gerçekleşmiş.

      Nokia gibi dünyanın en büyük telefon üreticisi batmanın eşiğinde, windows 8 ile birlikte bir çıkış aramakta. ZTE’nin arkasında ise 1.6milyarlık çin nüfusu, devleti, teknolojisi ve ucuz iş gücü var, buna rağmen pazar payı %4.

      O nedenle gerçekçi yaklaşmak gerekir, üretmesine üretiriz elbette ama böylesine rekabetin yaşandığı bir pazarda var olmamız, ayakta kalabilmemiz çok zor. Adamlar ellerinde bu teknolojiyi bulundurmalarına rağmen başarısız oluyorken, bizim elimizde ne o teknoloji, ne de o pazar payı varken başarı bir hayal olacaktır.

      Hayal kurmak istemek elbette güzel birşey ama dünyanın gerçekleriyle de yüzleşmek gerek.

    68. SDN Okuru

      Arastirma ve gelistirme maliyetleri acisindan ilk etapta parcalar baska firmalardan karsilanir bu normaldir ama yerinde saymamali samsung gibi yatirima devam etmeli. Ve hicbir markanin butun parcalarini tek kendisi yapmaz yada kendi ulkesinden bi firma

    69. AHMT06

      otomobilde de olduğu gibi telefon içinde bir babayiğit birisine yaptıracaklar

    70. Kurşun Kalem
      Rüstembey Nickli Üyeden Alıntı:
      bende sizin bu denli tepkinize anlam veremedim….bu yerli üretimde ilk deyil….daha önce vantilatör üreten firma bu işe soyunmuştu..bende çocuğuma aldırmıştım yerli diye..tabii hüsran.
      teknoloji üretmek için teknoloji bilmek gerekir..hangi bilimle üretilecek? çünkü bunlar ilimle üretilmiyor…
      biz birşeyleri üretebilmemiz için "bilimde çağın çok gerisinde kaldık"gerçeğini kabullememiz gerekir..duygusal fırtınalarla bu iş kotarılmaz….

      Bu yazdığımı sanki sizin yazınıza yazmışım gibi olmuş. Çocuk yapmaya karar vermeden çocuk olmaz değil mi? Siz daha karar aşamasındayken, "yahu bu çocuk doğar doğmaz koşması lazım, yoksa hiç yapmaya uğraşmayalım." demek ne kadar mantılıysa, yapılan ilk yerli malı telefondan harikalar beklemek o kadar mantıklı. Düşünün, icat edilen ilk telefon dokunmatik miydi?
      Türkiye olarak çok geri kaldık, kabul. Ama bunun en büyük nedenlerinden biri de özgüven eksikliğidir. Benim tepkim buna.

    71. şowalye

      Türkiyede en iyi mühendizler hep yurdışına gitmişler neden hem parası az hemde teknik donanım yeterli değil

    72. SDN Okuru

      turkcell se kalsın koskoca androis sistemini kaldırıp kendi menüsünü koyarlar yine

    73. YeniJenerasyon

      Bırakın bu daha emekliyeceğiz sonra koşacağız ayaklarını. Şu an mobil dünyada çok büyük bir pazar var. 10 yıl önce kral olan nokia bile şuan sıradan bir şirkete dönüştü. Eğer bu işi dünya standartlarında yapamayacaksanız, parayı çöpe atmanın anlamı yok.

    74. YeniJenerasyon
      Uranos Nickli Üyeden Alıntı
      Bir yerden başlanması gerekiyor ne bekliyosunuz direk iphone ye rakip olmasını mı?

      Elbette hayır. Ama bi Samsung Ace 2 rakibi bile olamayacaksa olmasın daha iyi. Ölü bebek doğurmak ne kadar mantıklı?

    75. Karargaht

      Daha hiç bi ürün yokken, neden bi ürün çıkmışda; donanım,yazılım, tasarım çok kötü olmuş gibi yorumlar var çoğunlukla, sizi anlamak güç! Dedikodudan yola çıkıp ahkam kesmek bize özgü sanırım.

      Ayrıca işletim sisteminin yerli olmasını nasıl beklersiniz ki? Onlarca ülkenin telefon markası var. Sysmbian, windows, andorid, bada bilmem ne dışında işletim sistemi kullanan mı var? ki bizde sıfırdan sistem yapalım. Ha yaptık diyelim tutması ne kadar ihtimal? Babam böyle pasta yapmasını nerden öğrendi?

    76. temren

      geç kalsak da bir yerden başlamak lazım.
      şahsen elimdeki külüstürü sırf yerli telefon beklediğim için tutuyorum ama dayanmayacak galiba
      milli bir markamızın olmasını çok isterim, desteklerim de…

    77. SDN Okuru

      16 milyonun 6 si tm olsa samsung ve apple adını türkcell olarak değiştirir bakan fantazi yapiyor anlaşılan birde türkcellin imajı belli şahsım adına o firma takla atsa yine almam

    78. mustang

      İlk yerli akıllı cep telefonu ‘Gebze’ geliyor

      Mobile World Congress 2013’te Turkcell’den tamamen Türk üretimi akıllı telefon bombası!..

      Turkcell, ‘Gebze’ kod adlı ilk yerli akıllı telefonunu üreteceğini açıkladı. Şirketin Genel Müdürü Süreyya Ciliv’in, İspanya‘nın Barselona kentinde düzenlenen Mobil Dünya Kongresi 2013‘te yaptığı "düğmeye bastık" açıklaması, Kongre’de Türkiye heyetinin gündemine damgasını vurdu.
      CARİ AÇIĞI AZALTACAK
      Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım’ın da katıldığı basın toplantısıyla duyurulan "Gebze" kod adlı yerli akıllı telefon ile her 1 milyon adetlik satışın cari açığı azaltma yolunda yaklaşık yarım milyar TL katkı yapmasıöngörülüyor.
      DÖNÜM NOKTASI
      Turkcell, T serisi akıllı telefonlarla yakaladığı başarının ardından yerli akıllı cep telefonu için düğmeye bastığını duyurdu. Türkiye telekomünikasyon sektörü açısından bir dönüm noktası niteliğini taşıyan açıklama, İspanya’nın Barcelona kentinde düzenlenen Dünya Mobil Kongresi kapsamında Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Qualcomm Avrupa Başkanı Enrico Salvatori ve Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv’inkatıldığı basın toplantısında geldi.
      KOD ADI GEBZE
      "Gebze" kod adlı telefonun tasarım ve yazılımı tamamen Türk mühendislerin elinden çıkacak. Söz konusu telefon, Turkcell’e özel ara yüz, Türk kullanıcıların ihtiyaçlarına göre en son teknoloji ile özelleştirilmiş donanım ve zengin uygulama dünyası gibi özelliklere sahip olacak. Herkesin erişebileceği uygun fiyata sahip olacak Turkcell’in yerlisinin, 2013 yılı içinde tüketicilerle buluşması planlanıyor. Turkcell’in 700 kişilik Ar-Ge üssü Turkcell Teknoloji tarafından geliştirilecek akıllıtelefonun başta bölge ülkeleri olmak üzere ihracatı da hedefleniyor.
      TURKCELL VE QUALCOMM AR-GE İŞBİRLİĞİ
      Basın toplantısında Turkcell ile dünyanın mobil teknoloji alanında liderfirmalarından Qualcomm arasında cep telefonu, tablet bilgisayar ve makineler arası iletişim (M2M) cihazları geliştirilmesine yönelik ortak Ar-Ge faaliyetlerinde bulunmak üzere işbirliği anlaşması da imzalandı. Turkcell bu anlaşmayla Qualcomm’un Ar-Ge lisansı verdiği dünyadaki sayılı operatörlerden biri oldu.
      YILDIRIM: YAZILIM VE DONANIM PROJELERİ KARŞILIKSIZ DESTEKLENİYOR
      Basın toplantısında konuşan Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Sayın Binali Yıldırım şunları söyledi: "Ar-Ge, ülkeler için her zaman önemli bir konu başlığı olmuştur. Bilgi ve İletişim Sektörüne özgü Araştırma-Geliştirme düzenlemesi çalışmaları 2012 yılında tamamlandı ve şu anda 2013 yılının ilk çeyreği için Bilgi ve İletişim ile Uzay Havacılık Sektörlerine yönelik yaklaşık 300 adet Araştırma-Geliştirme projesi başvurusu alınmış olup değerlendirmelerbaşlatılmıştır. Ar-Ge faaliyetlerine verdiğimiz önemden dolayı işletmecilere bir takım yükümlülükler de getirilmiştir.
      • 3G işletmecilerine, şebeke yatırımlarının % 40’ını Türkiye’de Ar-Ge Merkezleri bulunan tedarikçilerden veya Araştırma-Geliştirme merkezlerine ilaveten Teknik Destek merkezleri ülkemizde bulunan tedarikçilerden ve %10’unu ise KOBİ’lerden tedarik etme zorunlulukları getirilmiştir.
      • Bunun yanında Ar-Ge merkezlerinde en az 500 mühendis yada Ar-Ge Merkezinde 350 olmak üzere Teknik Destek Merkezi’nde 150 mühendis istihdam edilmesi şartı getirilmiştir.
      Bu çalışmaları yaparken, hedefimiz yerli bir ürün ortaya çıkarmak ve bir marka oluşturmaktı. Bu amaçla sektördeki yazılım ve donanım projelerini karşılıksız olarak desteklemekteyiz.
      Ar-Ge ve yerli katkı payı konusunda yaptığımız çalışmalarımızın meyvelerini toplamaya başladık. Ülkemizde elektronik haberleşme alanında yerli katkı payı vearaştırma-geliştirme faaliyetlerindeki bu artışlar bizi geleceğe yönelik hedeflerimiz konusunda umutlandırmaktadır. Bunlardan bir tanesi de Turkcell’in yerlisi.
      Bugün burada gerçekleştirilen etkinlikle belirlemiş olduğumuz hedefe bir adım daha yaklaşmış olmaktayız. Bu anlamda Turkcell’i kutluyor emeği geçen ve geliştirme sürecinde katkısı olacak herkese teşekkürlerimi sunarım."
      TÜRKİYE’NİN TURKCELL’İNE DE BU YAKIŞIRDI
      Basın toplantısında konuşan Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv şunları söyledi:
      "Bilgiye erişimde fırsat eşitliği hedefiyle sunduğumuz T serisi akıllı telefonlar 750 binden fazla satarak büyük başarı yakaladı. Kısa bir süre önce de yine kendi adımızla ilk tabletimizi çıkardık. Ancak bütün bunlar bizim için yepyeni bir başlangıcın ilk adımlarıydı. Bugün mobil iletişimin dünyasının kalbi sayılan Mobil Dünya Kongresi’nde yerli akıllı telefon için düğmeye bastığımızı açıklamaktan ve Turkcell için olduğu kadar telekomünikasyon sektörümüz için de dönüm noktasıniteliğini taşıyan bu gelişmeyi müjdelemekten büyük gurur ve mutlulukduyuyoruz. Türkiye’nin Turkcell’ine Türkiye’nin akıllı telefonuna imza atmak yakışırdı. Gebze kod adını verdiğimiz akıllı telefon ile öncülük yaparak sektörün diğer oyuncularını da Türkiye’de üretime teşvik etmek ve cari açığa pozitif katkı katkı sağlamak istiyoruz. Uzun yıllardır insana ve altyapıya yaptığımız yatırımlar sayesinde teknolojiyi tüketen değil üreten ülke olmak için gereken her şeye sahibiz. Her 1 milyon yerli akıllı telefon satışı ile yaklaşık 500 milyon TL’nin Türkiye’nin cebinde kalmasını sağlamak mümkün. Sayın Ulaştırma Bakanı’mız Binali Yıldırım ve Dünya devi Qualcomm’un bu heyecan verici yolculuktayanımızda olmasından ve verdikleri destekten dolayı teşekkürlerimizi sunuyoruz."
      ”TÜRKİYE’YE ÖZEL UYGULAMALAR GELİŞTİRİLEBİLECEK”
      Qualcomm Avrupa Başkanı Enrico Salvatori de sektörün iki lider ismi arasındakianlaşmanın sadece Türkiye için değil bölge ülkeleri için de önemli bir gelişme olduğuna dikkat çekti. Salvatori:
      "Bu anlaşma çerçevesinde Turkcell, Qualcomm’un çipsetleri üzerindeki gelişmiş özelliklerden yararlanabilecek, Türkiye’deki cep telefonu kullanıcılarına özel uygulamalar geliştirebilecek. Turkcell’in teknoloji ve inovasyon odaklı yapısına baktığımızda bu niteliklerin markanın başarısındaki ana faktörler olduğunu görüyoruz" dedi.
      DESIGNED BY TURKCELL TEKNOLOJİ IN GEBZE
      • Kod adı: Gebze
      • "Gebze" her 1 milyon adet satışta cari açığı azaltma yolunda yaklaşık yarım milyar TL katkı yapacak.
      • Turkcell Teknoloji’nin Gebze’deki 700 kişilik Ar-Ge üssü cihazın geliştirilmesinde kilit rol oynayacak.
      • Kullanılacak Qualcomm çipi sayesinde bu cep telefonuna özel uygulamalar geliştirilebilecek.
      • 2013 yılı içinde piyasaya çıkacak yerli cep, bölge ülkelerinde de satışa sunulacak.
      • Turkcell, herkesin akıllı telefon kullanması için yerli telefonu çok uygun bir fiyata satacak.

      Haber7

    79. TMac1

      yerli tel diyor ama qualcomm ortaklığı diyor o zaman yerli değil %50 diyin

    80. Rüstembey
      Kurşun Kalem Nickli Üyeden Alıntı
      Bu yazdığımı sanki sizin yazınıza yazmışım gibi olmuş. Çocuk yapmaya karar vermeden çocuk olmaz değil mi? Siz daha karar aşamasındayken, "yahu bu çocuk doğar doğmaz koşması lazım, yoksa hiç yapmaya uğraşmayalım." demek ne kadar mantılıysa, yapılan ilk yerli malı telefondan harikalar beklemek o kadar mantıklı. Düşünün, icat edilen ilk telefon dokunmatik miydi?
      Türkiye olarak çok geri kaldık, kabul. Ama bunun en büyük nedenlerinden biri de özgüven eksikliğidir. Benim tepkim buna.

      sayın hocam sizi kırmak veya incitmek için yazmadım..biryerden başlayalım diyorsunuz çok güzel..amma su başlarını devler tutmuş….
      bize biryerden başlatırlar;çünkü herşey sanayii ve bilgi devrimlerini tamamlamış toplumların kontrolü altında maalesef..onların istekleri doğrultusunda harekete mecbur bırakılıyoruz..bunların örnekleri çokturda burayı siyasi arenaya çevirmek istemiyorum…
      bir arkadaşımız ne güzel dedi:yerli üretim amma "……"nın ortaklığı var ve %50 diğeride turkcellin,fakat turkcellin kimlerin olduğu biliniyormu?yani biz göstermelik %15-20 lerin yerlisiyiz…
      bende ülkemi çok seviyorum hemde çok,çok iyi çok ileri olması beni mutlu eder hemde ziyadesiyle…amma koca bir ülke montaj çöplüğü olmamalı bence……
      ilk yerli telefon deneyimimizi anlattım..yerli diye çocuğuma tavsiye ettim amma 6 ay sonra başka telefon almak zorunda kaldı..hoşça kalın….

    81. HYuksel

      TAmamen türk yapımı cep telefonu zaten var, ben m, yanlış biliyorum, aselsan üretimi cep telefonu mevcut değil mi ???

    82. SDN Okuru

      Casper akıllı telefon yapacakmış onunki nasıl olcak inş donanımıda kendi üretirde bizde 0 yerli telefon olarak onu tercih ederiz.Bu çıkacak telefona gelince kesinlikle yerli telefon olarak görmüyorum! Bu turkcell in huawei gibi markalara yaptırdığı telefonun donanımını alıp Türkiye de birleştirilmesinden başka bir şey değil.Bizim istediğimiz 0 yerli telefon her şeyiyle! Hatta tasarımında bile bizlere özgü motifler taşıyabilir.Neden olmasın ki ?

    83. SDN Okuru

      türkiyedemi üretilecek ,türkiyede toplanacak desenize şuna!!!..

    84. SDN Okuru

      turkcell tasarlarsa almam.

    85. SDN Okuru

      kaporta 😀 o değilde kardeşim siz neyden bahsediyorsunuz icat edileli 150 yıl olmuş daha yerli araba motorumuz yok pcler çıkalı 30 yıl olmuş bir işlemcimiz yok sizde diyorsunuz kendi arm işlemcimizi üretelim elbetteki üretecek potansiyelimiz var ama devletin kendisi bile köstek olurken zor bu işler ayrıca samsung gibi bir dev bile bazı modellerinde exynos yerine qualcomm tercih ediyor bide kendiside yarı iletken sektöründe ilklerde olduğu halde üstelik kendi ülkesinde sattığı modellerde filan yani düşünün bugün elinde rahatlıkla işlemci üretecek teknoloji olduğu halde qualcomm kullanan bir sürü firma var mesela sony koskoca japon sony ( japonu vurguluyorum adamlar japon yani düşünün ) mobil işlemci üretemeyecek kadar aciz mi ? tabii ki hayır sadece işi ehline veriyorlar.Gerek yok bu eziklik kompleksine

    86. Loki Rulez

      Oldukça iyiye gidişin habercisi olan bir haber.Türkiyemiz herkese ve herşeye rağman Allah’ın izniyle büyüyor.

    87. N3CAT1

      Kaportayı biz üretemiyoruz demiyor da kaporta önemli değil içi önemli diyor sayın bakan(?)

      Bıraksınlar bu işi, milleti kandırmayı.

    88. SDN Okuru

      Yerli deniyor ama ilk üretim yurt dışında olacakmış 🙁
      Ben olsam almam 🙂

    89. engerex

      İşin bir yerinden başlamak gerekiyordu. Bu proje başarılı olursa diğer büyüklere örnek olur.

    90. SDN Okuru

      Turkcell işin içindeyse altından yapsa kasasını yine yanaşmam cünkü kesin kazık işi olur bunların zamanında işcilerinin tazminatini vermeyen adamlardan ne hayır beklenir

    91. SDN Okuru

      Alın herkese bi parmak bal!Yiyin yiyin…

    92. Kurşun Kalem
      Rüstembey Nickli Üyeden Alıntı:
      sayın hocam sizi kırmak veya incitmek için yazmadım..biryerden başlayalım diyorsunuz çok güzel..amma su başlarını devler tutmuş….
      bize biryerden başlatırlar;çünkü herşey sanayii ve bilgi devrimlerini tamamlamış toplumların kontrolü altında maalesef..onların istekleri doğrultusunda harekete mecbur bırakılıyoruz..bunların örnekleri çokturda burayı siyasi arenaya çevirmek istemiyorum…
      bir arkadaşımız ne güzel dedi:yerli üretim amma "……"nın ortaklığı var ve %50 diğeride turkcellin,fakat turkcellin kimlerin olduğu biliniyormu?yani biz göstermelik %15-20 lerin yerlisiyiz…
      bende ülkemi çok seviyorum hemde çok,çok iyi çok ileri olması beni mutlu eder hemde ziyadesiyle…amma koca bir ülke montaj çöplüğü olmamalı bence……
      ilk yerli telefon deneyimimizi anlattım..yerli diye çocuğuma tavsiye ettim amma 6 ay sonra başka telefon almak zorunda kaldı..hoşça kalın….

      estağfirullah kırılma gücenme yok. Yazdıklarında elbette haklısın. Benim anlatmak istediğim, yıllardır bize aşağılık kompleksi aşıladılar. Ne zaman birileri yenilik yapmaya kalksa beceremezsin otur yerine dendi. Bu telefon olur, araba olur her neyse. Kabuğumuzdan çıkamadık bir türlü. Birileri yarım yamalak da olsa kabuğu kırmaya çalışıyor, sağolsun halkımız destek vereceğine, yerin dibine sokuyor. Bırakın yapsınlar, görelim, ne kaybederiz ki? Hiç bir şey yapmadan beklemekten daha iyi değil mi bu çabalar. Neyse, ben olumlu bakıyorum bu gelişmelere. Olmazsa da değişen bir şey olmaz.

    93. SDN Okuru

      Ülkeme bu konuda destek olmak istemiştim ama malesef android değilmiş ondan iyi olacağını sanmıyorum

    94. SDN Okuru

      Bir isin icinde turkcell varsa uzak durun kardesim ha qualcomm gelir turkiyede yatirim yapar helal olsun derim ama gecin bunlari ya

    95. SDN Okuru

      Arkadaşlar düşünün kim yaparsa yapsın ama nihayetinde Türk Malı yazacak üstünde bu çok önemli bana göre..Türkiye kazanacak.apple nerenin malı diye soruyoruz American diyoruz direk.Böyle kaliteli birşey yapmışsınız bütün dünyada tanınan kaliteli birşey.ne malı dendiğinde Türk Malı sıfatını duymak sizce guru verici olmazmı.

    96. SDN Okuru

      Robot trafik polisi gibi olmasın da…

    97. SDN Okuru

      Fiyatı da yerli ve akıllı olur inşallah.

    98. SDN Okuru

      ”yerli mal” Türkiye’de yanlış anlaşılıyor. Yerli üretim demek biri ürün montajı o ülkede yapılması, parçalar nerden gelirse gelsin.

      Örnek Alman otomobilerin coğu parçaları dışardan geliyor. Hem Qualcom işlemciyi üretiliyor bu yine Türk malı olacak, buna başka örnek vereceğim Skoda veya Seat Çek ve İspanyol üreticileri, ama motorları Volkswagen’den geliyor, ama yine yerli ürün olarak satılıyor. Bu devirde baştan başlıyorsa büyüklerden destek almak lazım. Yerli otomobilde çıkarsa ilk öncelikle yabancı motor olacak. Buda normaldır, dünyanın heryerınde böyledir. Made in Turkey olması ıçın ürün yüzde 30% Türkiye;de üretilmesi lazım ozaman bu ürünü Türk ürünü deyebiliriz.

    99. SDN Okuru

      Arkadaş yerli telefon üretsinler canımı yesinler

    100. SDN Okuru

      Arkadaşlar dünyada yerli üretimden kasıt MARKADIR parçalarını heryerden alabilirsiniz Qualcomm dünyanın her markasına yonga seti veriyor zaten neden bu kadar aşağılık kompleksiniz var. kendimiz üretelim yabancıya patent vermemiş oluruz. 750.000 sattım ben diyor türkcell. 1 dolar bile paten t verse ne rakamlar ediyor. lütfen yapıcı olalım. NOT: Aşağıda yazan ziyaretciden alıntıdır. Aynen katılıyorum… Bu komplex niye ya. Aşağı yukarı her aldığınız HDD yedekleme disklerinin içinde Samsung yonga vardır vs.

    101. SDN Okuru

      oldu siz istemezükçüler için bi de oturalım dünyada sayılı köklü firmanın yapabileceği işi, mobil cihazlar için işlemci geliştirme işine girelim de siz tamam şimdi yerli diyim. bugün samsung lg bile işlemcisini qualcommdan nvidiadan vb üreticilerden alıyor yerli cep demek 0 yerli demek değil, yerli marka demek.

    102. SDN Okuru

      tebrikler inşallah başarırız bunu da yaparsa yaparsa türkiyenin turkcelli yapardı zaten helal olsun teşekkürler uygun fiyata akıllı yerli telefonlar hayırlı olsun şimdiden diyelim turkcelli kutlayalım

    103. SDN Okuru

      sadece ucuz olsun diye telefon üretmeyin lütfen üst seviye orta seviye ve alt seviye olarak 3 telefon üretin fiyatlar da diğer markalara göre caydırıcı olsun madem yerli olacak o zaman da ucuz olmasında fayda var. ben şahsen Türkcellden en az snapdragon s4 pro ya da snapdragon 600-800 serisi işlemcili 13 mp kamera full hd 5 inch ekran android jelly bean 4.2 16-32 gb rom 2 gb ram ve ince ve hoş bir tasarıma sahip hatta aliminyum gövdeye sahip bir telefon benzerleri 2000 tl olan yerde 1000-1500 tl arası biraz daha makul olursa satış patlaması yapar yoksa bu özelliklere sahip olmayan bir telefon üretmeyecekse otursun oturduğu yerde insanları boşuna heveslendirmesin…

    Diğer yorumları gör (104) Yorum Yap

    Yorum Yaz

    Mobil Versiyondan Çıkış Yap