ShiftDelete.Net anlık bildirimleri ile teknolojiden uzak kalmayın. Bildirimleri Aç

Samsung Galaxy S8 işlemci özellikleri sızdı!

Samsung, bütün amiral gemisi modellerinde olduğu gibi Galaxy S8'de de iki farklı işlemci kullanacak. Bu işlemcilerden biri olan Snapdragon 835'in özellikleri gün yüzüne çıktı.

03.01.2017 / 10:30
Samsung Galaxy S8 işlemci özellikleri sızdı!

Samsung'un bir kaç ay içinde tanıtmayı planladığı Galaxy S8'in özellikleri belli olmaya başladı. Galaxy S8'de işlemci olarak Snapdragon 835 ve Exynos kullanılacak. Qualcomm, Snapdragon 835'i bir kaç hafta önce resmen duyurdu. CES 2017'de detaylı olarak açıklanması beklenen Snapdragon 835'in tanıtımı için hazırlandığı iddia edilen slaytlar Weibo sitesi tarafından ele geçirildi.

%27 daha iyi performans sunuyor

Snapdragon 835, 10nm Teknolojisi üzerine kurulu olduğu için geçen yılki Snapdragon 820'den %27 daha iyi bir performans sergiliyor. Ayrıca daha enerjik ve daha verimli. Dört çekirdekli işlemci uygulama yükleme süresi, web tarama ve VR gibi işlemlerde %20 daha verimli olduğu için güç tasarrufu sağlıyor. 

17-01/03/qualcomm-snapdragon-835-2.jpg

Slaytlar yeni grafik işlemci biriminin yanı sıra Kryo 280 CP'yi kullanılacağını ortaya koyuyor. Adreno 540 GPU ile 60 kat daha fazla renk ve %25 daha hızlı render imkanı sunacak olacak olan işlemcinin 10-bit 4K 60 fps video oynatma özelliği de bulunuyor. OpenGL ES ve DirectX 12 grafik desteği de işlemcinin diğer özellikleri.

Quick Charge 4 ile geliyor

Quick Charge 4 (Hızlı şarj teknolojisi) sayesinde %20 daha hızlı pil şarj edilebilecek. 5 dakikalık şarjla 5 saatlik kullanım mümkün olacak. Ayrıca 15 dakikalık şarj işlemi bataryanın %50'si şarj edilebiliyor

17-01/03/qualcomm-snapdragon-835-1.jpg

Dahili kamera işlemcisi (ISP), pürüzsüz yakınlaştıma, hızlı otomatik netleme ve daha gerçekçi renkler sunuyor. İşlemci X16 LTE ile  gigabit sınıfı yerleşik LTE modeme sahip dünyanın ilk işlemcisi olacak.

Eğer bu bilgiler doğru ise Gakaxy S8'de kullanılacak diğer işlemci olan Exynos da benzer özelliklere sahip olacak demektir. Performans testleriyle ilgili konuşmak için belki erken ama Snapdragon 835'in sızdırılan Geekbench sonuçları performansının iPhone 7'de kullanılan A10 Fusion işlemciden biraz düşük bir performansa sahip olduğunu gösteriyor.

A10 Fusion

17-01/03/iphone-7-geekbench.png

 

Snapdragon 835 

17-01/03/qualcomm-snapdragon-835-geekbench-benchmark.jpg

 

:: Snapdragon 835'in özelliklerini nasıl buldunuz? 

 

SDN - ShiftDelete.Net

2009'dan bu yana akıllı telefonlar üzerine kurulmuş bir çok teknoloji sitesinde yöneticilik ve editörlük yapan İlker, artık bir SDN yazarı.
Yazarın diğer haberleri için tıklayın.

Yorum Yaz
  • SDN Okuru
    13.01.2017 / 21:32:22

    Ne yani iphone 7'yi 835 de geçemiyor mu? anlaşılan apple uzun bir süre daha performans olarak önde olacak, işletim sisteminin kararlı ve hızlı olmasını da ekleyince performans olarak apple gerçekten iyi. samsung da ekran kasa oranı ve ekran performansı olarak daha iyi bence ama hoparlör ve kulaklık çıkışı+kulaklığı vasat. android zaten bana göre değil ve içini gereksiz uygulamalar ile dolurup veriyorlar kaldıramıyorsun da, çok saçma. Apple'ın da itunes olmadan telefona bir şey atılamaması çok saçma, bazı yerlerde kısıtlamaları can sıkıyor ancak daha güvenli, ve pratik. Bütçe, zevk, beklentilerle alakalı olarak tercihler yapılmalı, piyasada her bütçeye göre güzel telefonlar var. Marka fanboyluğu teknolojiden anlamayan, akıl hastalarına özgü bir şey, böyle saçmalıklarla uğraşmayın.

    YANITLA
  • SDN Okuru
    12.01.2017 / 21:19:17

    İPhone yine FARKI ortaya koymuş:)

    YANITLA
  • SDN Okuru
    04.01.2017 / 22:14:05

    Geekbench sonuçları bence dogru deyil...

    YANITLA
  • SDN Okuru
    03.01.2017 / 19:47:57 0 / 10

    Yere göğe sığdıramamışsınız samsungun dnasında sorun var şimdi turbo taksanda boş

    YANITLA
  • SDN Okuru
    03.01.2017 / 19:06:22

    --Hızlı şarjla telefon patlamaz onlar test edip piyasaya öyle çıkartıyorlar sayısız testlerden geçiriliyor telefonlar.Bilmeden konuşmayın patlar falan filan şimdiki teknoloji ile ÇOK TEHLİKELİYMİŞMİŞ.--Note 7lerde ekran istediğin çözünürlük yapılabiliyor(720p 1080p 1440p) 1440p(2K) 720p(HD) arasında hızda hiçbir performans farkı yoktu.Bunu youtubeda yapanlar var. Aynı performansı gösteriyorlar hız aynı. Şimdi inanmıyordunuz hani. ... 720p olsa o da iPhone gibi hızlı olur falan falan.Iphoneların hızını hiçnir telefon geçemez boş yapmayın.

    YANITLA
    • SDN Okuru
      04.01.2017 / 17:00

      Samsung anca ucuzu satar ios un hızı geçilei çok oldu ama benim için ios işe yaramaz androidde ki özgürlüğü ios ta bulamadım

  • SDN Okuru
    03.01.2017 / 17:00:25

    Tek cekirdek puanı 3500 olan ip7nin coklu cekirdekte en az7000 gibi puan almalı

    YANITLA
    • SDN Okuru
      03.01.2017 / 22:14

      2 çekirdek yavaş çalışıyor araştır gel

  • SDN Okuru
    03.01.2017 / 16:14:44

    Bu hızlı şarj olayı, bana göre şuanki teknoloji ile çok tehlikeli. Bu cihaz da patlarsa hiç şaşırmam.

    YANITLA
  • SDN Okuru
    03.01.2017 / 15:12:44

    Buda patladı 4k mis da falan filan benim ip 7 plus un ekranı daha kaliteli LCD olmasına rağmen canavar mis da bilmem ne ip ezer

    YANITLA
  • SDN Okuru
    03.01.2017 / 14:08:51

    Olum daha gecenki karsilastirmada 835- a10 islemciden daha hizliydi hatta baya bi hizliydi simdi geeide kaliyor bu nasil is anlamadim :D

    YANITLA
  • SDN Okuru
    03.01.2017 / 13:49:45 10 / 10

    Hangi alanda gerisinde geliyor Apple gerizekalı arkadaşım şu iPhone kullanan mallar bir bitmediniz ya

    YANITLA
  • SDN Okuru
    03.01.2017 / 13:22:09 10 / 10

    Apple tasarımı bataryayı ve ekranı biraz geliştirip hızlı şarj özelliğini koysa yeter zaten şuan ip7 kullanıyorum bu saydıklarım gerçekten büyük eksiklik.

    YANITLA
  • SDN Okuru
    03.01.2017 / 13:06:03 10 / 10

    Tamam bu işlemciler tanıtıldı biliyoruz da, galaxy s8 de kullanılacağına dair kanıt görüntüyü göremedim? Tahmin yürütme üzerinden konu mu olur :)

    YANITLA
  • SDN Okuru
    03.01.2017 / 13:01:28

    tr ye her zamanki gibi işe yaramaz ısınan alev alan Exynos gelir (^^)

    YANITLA
    • SDN Okuru
      03.01.2017 / 14:33

      kaç tane gördün??? Exynos 7420 ve SD810 gördük. Exynos 8890 ve SD820 ile benzer performanslar sergiledi. Tüm Avrupa'ya da Exynos işlemci gönderildi. neyin sabit kafasıdır bu....

    • SDN Okuru
      04.01.2017 / 17:01

      zamzonk pussyboy lar seni idam edecek bro

  • SDN Okuru
    03.01.2017 / 12:44:14 10 / 10

    Turkiyeye bari snap 835 gelsin. Exynos çöp

    YANITLA
    • SDN Okuru
      03.01.2017 / 14:36

      2015 de Exynos 7420 ve SD810 gördük. Keza 2016 da Exynos 8890 ve SD820 ile benzer performanslar sergiledi. herkes biliyor. Tüm Avrupa'ya da Exynos işlemci gönderildi. neyin sabit kafasıdır bu arasındaki sentetik testler bile farkı anlaşılmazken sen nereden çöp olduğuna anladın ve karar verdin. ....

    • SDN Okuru
      04.01.2017 / 02:27

      Sony Al Htc al ozamn

  • SDN Okuru
    03.01.2017 / 12:43:01

    adamların iphone8 e çıkardıkları rakip 6yı zor bela geçip 6s den açık ara daha düşük skor alıyor samsung ne yapsın android sistemi hala baya sıkıntılı yavaş

    YANITLA
    • SDN Okuru
      03.01.2017 / 14:03

      bir ara mağrandan cıkta bir iki telefon incele androidde uzun zamandır stabilite sorunu bulunmuyor

  • SDN Okuru
    03.01.2017 / 12:38:21

    Bu apple nasıl bir mimari yapmışki tek çekirdekte 2 kat fark oluyor. Multicoreda bile geride snapdragon 835 hem de 4 çekirdek olmasına rağmen. Bence snapdragon buraya yoğunlaşmalı. Tek çekirdekte apple a yaklaşsa bile ve 4 çekirdek işlemci yaparsa o zaman ezer geçer.

    YANITLA
    • SDN Okuru
      03.01.2017 / 15:22

      sen anlamazsın mal

    • SDN Okuru
      03.01.2017 / 16:57

      çekirdeği geçtim biri MHZ biri GHZ ???

  • SDN Okuru
    03.01.2017 / 12:37:44

    İphone 720p ekranda bu perfonmansi veriyoken sd 835 islemci 4k ekranda performansi alabiliyo yani koçum benim orada burda bilib bilmeden konuşma

    YANITLA
    • SDN Okuru
      03.01.2017 / 16:45

      Grafik değil işlem yapabilme yeteneği sonuçları arkadaşım bunlar. Grafik işlemci mi bu ekran çözünürlüğünü karıştırıyorsun? Sen bilmezsin; CPU ve GPU diye kavramlar var. :) Cahil öz güvenine hayranım.

  • SDN Okuru
    03.01.2017 / 12:07:24 10 / 10

    İphone olsun android olsun her sene çıkarttıklarınız yok 0 daha az enerji yok hız falan. Hadi androidi anladım açık kaynak 2k ekran enerji yiyiyor. Apple? Retina ekran kapalı sistem! Bu anlamda şarz 2 gün gidiyor olmalı hızda uçak seviyesinde. 3 yıldır aynı ama milleti kandırmayın. Hersene telefonmu alınlar?

    YANITLA
  • SDN Okuru
    03.01.2017 / 11:58:28 0 / 10

    iPhone her zaman olduğu gibi 2ye katlamış, android telefonlar Apple'ın 2 yıl gerisinden geliyor.

    YANITLA
    • SDN Okuru
      04.01.2017 / 09:37

      YEMİN ET..

  • SDN Okuru
    03.01.2017 / 11:42:40

    Bu qualcomm neden tek çekirdekte 2000 puanın üzerini bir türlü göremedi aşırı saçma ya. Bu skorlar ne geçen seneki exynos işlemciden bile daha düşük (exynos 7420 tek çekirdekte 2200 cokluda 6000e yakın). Yani Samsung exynosu 2500-6500 bile yapsa her türlü bundan çok çok daha iyi neden s8de bu çöpü de kullansın ki...

    YANITLA
  • SDN Okuru
    03.01.2017 / 11:26:07

    Geekbench sonuçları çok düşük. Tamam performans yeterli ama uzun süre performanslı çalışabilmesi için tek çekirdek skoru yüksek olması lazım

    YANITLA
  • SDN Okuru
    03.01.2017 / 11:16:56

    İPhone'u her türlü geçer

    YANITLA
  • SDN Okuru
    03.01.2017 / 10:55:00 10 / 10

    samsung türkiyeye s835 in tüm özeliklerini (x16 modem dahil gibi) bir versiyonuda getirsin biraz daha pahalı satsın.. kendi işe yaramaz işlemcisini telefondan anlamayıp marka alan tekno cahiller alsın... bu konuda samsung türkiye sorumluluk lütfen!!!

    YANITLA
  • SDN Okuru
    03.01.2017 / 10:44:53

    Patlamıyo deme

    YANITLA