Okunma

1000 Megabit İnternet Ne Demek?


24 Haziran 2012 Pazar 11:08
1000 Megabit İnternet Ne Demek?

Turkcell Superonline‘ın Gayrettepe’deki Genel Müdürlük binasına gazeteci arkadaşlarımızla bir ziyarette bulunduk.

Firmanın giriş katında hazırlanan deneyim odasında, ev veya ofiste kullandığınız internete bağlı olan cihazların neredeyse tamamı var. Kablosuz ağ üzerinden internete çıkabilen yeni nesil Samsung TV‘den tutun, Xbox oyun konsolu, dizüstü bilgisayarlar, tabletler vs.

İşin en güzel tarafı ise bu cihazların tamamına verilen 1000 Megabit hızında bir fiber internet bağlantısının mevcut olması.

Videoyu izleyin

Çok fazla vakit kaybetmeden, 1000 Megabit’in ne demek olduğunu bazı denemelerle anlamaya çalıştık.

Neler yaptık?

YouTube’dan 1080p film izledik, yetmedi aynı anda Vimeo’dan da Full HD bir video açtık, yetmedi Turkcell TV’yi açtık, o da yetmedi ve 3 tane yüksek çözünrülüklü filmi FTP’den bilgisayarımıza indirdik.

Not: O anda video kameram olmadığı için akıllı telefonum HTC One X ile bu videoyu çektim. Kameramı aratmadı 🙂

:: Bu videoyu izlerken üstünüzü başınızı yırtmak istediğiniz anlar oldu mu?




yazarHakkı Alkan

ShiftDelete.Net'in kurucusu olan ve aynı zamanda içerik üretmeye devam eden yazar; kişisel sitesi hakkialkan.com üzerinden de blog güncellemektedir. 
Yazarın diğer haberlerine ulaşmak için tıklayın.

Yorum yazın

179 yorum - “1000 Megabit İnternet Ne Demek?”

  1. SDN Okuru dedi ki:

    3000 mb alıyorum 😀

  2. SDN Okuru dedi ki:

    Abi bununla 2160p (4k)videolar izlesenize mesela oha diyorum kanalının balon futbolu videosunu

  3. SDN Okuru dedi ki:

    arkadaslar benim internet 10.0 ve hersey cok raht ayda bazen 50 bazen 40 tl gidiyor kotasi dolduysa eğer onu musteri hizmetlerini arayip bosaltiyolar yani 20.0 mpbs lik internete 100 150 tl vericegnze 10.0 mbps iik internete 40 50 tl veririm daha iyi

  4. SDN Okuru dedi ki:

    abi şakamısınız? 25mbps internetim var 1080 de youtubede hiç bizaman takılma yaşamadım türksat internetim. ttnet kullanırken hızım 8 ken de takılmadan izliyodum 1080 de

  5. SDN Okuru dedi ki:

    DüşünseniZe 125mb/s kalp krizi geçiririm 480p olunda seviniyom

  6. SDN Okuru dedi ki:

    Yav TTNET Candır 16 MB Down Speed Çok İyi 16MB Sınırsız Kullanıyorum Ama Upload Hızı Bir Felaket 600-700 MB Arası Değişiyor TTNET Buna Bir Çözüm Bulursa Superonline İflas Eder Diyim Size

  7. SDN Okuru dedi ki:

    Vallaha Ben TTNET 8 Megabit İnternet Sahibiyim 20 GB'lik Oyunu 950-1000 MB Hızla İndiriyor Yani 11 Saatlik İndirme Yerine 6 Saatte İndirdi Helal Olsun TTNET Bu Arada Sizin Dediklerinizi Bende Yaptım TTNET'le Aynı Hızla Oldu.

  8. SDN Okuru dedi ki:

    fiyatını bilen varmı

  9. SDN Okuru dedi ki:

    ustam kızmada yavasmış enson evde kullandığımı sölesem ölürsün yanlız arkadaşlar ark bilgisinde az problem var herhalde neyse açılama olsun.

    1024 byte : 1mb dır
    ama
    1024 kbit/s: 1mb değildir 🙂

    1024 kbit/s: 125byte dır yani şöle deyim hevesinizide kırcam ama…

    1000 megabit:125 megabyte dır…

    ben biara uydu hızı kullandım hızı 985 megabyte dı saniyede siz düşünün 🙂

  10. SDN Okuru dedi ki:

    1080P için illa ki 1000 mpbs olmasına gerek yok ki! ben 24 mpbs ile gayet iyi bir şekilde izliyorum o videoları…

  11. SDN Okuru dedi ki:

    Bizde 1 mbit internet kullanalim

  12. SDN Okuru dedi ki:

    25 MB/s nedir abi? cık cık cık. ben 900 kb/s yi bulunca halay çekiyorum be

  13. SDN Okuru dedi ki:

    benimki 140p de bile kasıyo video izlerken ttnet sağolsun

  14. SDN Okuru dedi ki:

    hiç yüklenmiyor hepsi yalan 😀

  15. SDN Okuru dedi ki:

    6 mbps ile harikayım 😀

  16. SDN Okuru dedi ki:

    hiç donmadı internet 1 mb 😀

  17. SDN Okuru dedi ki:

    1080p yi bırak bu 360p yi izlerken benimki dondu izleyemedim ya la..

  18. SDN Okuru dedi ki:

    Allahıma şükürler olsun ttnetten kurtuldum videoda takılma filan thanks for METRONET

  19. SDN Okuru dedi ki:

    Adam 1000 megabit internetle video izliyo. O internet ben de bütün güğn online oyun oynardım

  20. SDN Okuru dedi ki:

    izlerken kriz geçirdim, hastaneden yazıyorum.

  21. SDN Okuru dedi ki:

    1000 mb olunca yerinde duramıyor iyi güldüm 😀

  22. SDN Okuru dedi ki:

    abi youtubede actıgın video 1080 p değil nereden anladıgımı sorarsan aynı videoyu ben actım ve sağ altta ayarlar düğmesinden video kalitesini 1080p yapmadıgın sürece standart 360p olarak görüntüleniyor.

  23. SDN Okuru dedi ki:

    *****
    onboard 2 adet gigabit etherneti löprüşedikten sonra elde edilen sonuç sizde köprüleyin rahat edin

  24. tremsrea dedi ki:

    Açıkçası şuan ben 1MB’lik internetimle her şeye yetiniyorum. Nasıl yetiniyorum diye sorabilirsiniz. Fikrimce internet, televizyon izleme veya HD kalitede film izleme yeri değildir. İnternete yalnızca bu amaçlarla girmeyi uygun bulmuyorum. 1000MB’lik bir internetle insanın interneti rutin işler dışındaki işler için kullanacağı düşüncesindeyim.

  25. SDN Okuru dedi ki:

    aga biri de çıkıp demiyorki evdeki pc nin ağ kartı kaç mbps destekliyor onu geçtim senin hdd bu videoları indirirken ve filmleri o hızda yazabilecek mi? Devletlümüzün koyduğu vergiler ve çok hızlı olan altyapımız ile kaç sene sonra o hızı evimize çekebileceğiz ?

  26. SDN Okuru dedi ki:

    Önemli olan karşıdaki server’ın hızı değil mi zaten? Saniyede 000mbitlik video yayını mı var sanki? Sizde 1000mbit olsa ne yazar?!? Aynı video 12mbit internet ile de aynı şekilde rahat rahat izlenebiliyor.

" 1000 Megabit İnternet Ne Demek? konulu haberimizde ShiftDelete.Net olarak sizlere 1000 Megabit İnternet Ne Demek? ile ilgili son gelişmeleri aktarmak istedik. Hemen yukarıda 1000 Megabit İnternet Ne Demek? ile ilgili yorum ve görüşleri inceleyerek sizlerde yorum bırakabilirsiniz. "