İletişim teknolojileri yıllardır değişiyor. İlk olarak GSM ile başlayan bu teknolojiler, gelişmeleriyle birlikte 2G, 3G, 4G ve son olarak 5G teknolojisi ile devam ediyor.
Ülkemizde de hali hazırda kullanılmaya devam edilen 3G teknolojisi de artık eskimeye başladı. (3G ile devam eden ender ülkelerden biriyiz)
Bu nedenle son yıllarda yapılan planlamalar, sık sık haberlerini yaptığımız üzere 4G yani 4. nesil kablosuz bağlantı teknolojisinin geliştirilmesi yönünde.
:: 4G Hayatımızda Neleri Değiştirecek?
Geçtiğimiz gün Cumhurbaşkanı’nın yaptığı açıklama sonrasında ise, gözler 5G yani 5. nesil kablosuz iletişim teknolojilerine çevrildi. Peki, 5G nedir? İşte 5G hakkında bilmeniz gerekenler.
5G Nedir?
4G yani 4. nesil kablosuz iletişim teknolojisinin geliştirilen hali olarak karşımıza çıkan 5G, 5. nesil kablosuz iletişim teknolojisi olarak tanımlanıyor.
:: Cumhurbaşkanı Erdoğan’dan 4G Çıkışı
5. nesilden anlayacağınız gibi 5G, daha iyi ve daha güncel teknolojiler ile donatılan bir kablosuz bağlantı teknolojisi. Peki, 5G teknolojisi bize ne gibi avantajlar sunuyor? İşte 5G hakkında bilmeniz gereken diğer bilgiler.
5G Hakkında Her Şey
5G teknolojisi, özellikle sunduğu hız ile dikkat çekiyor. Örneğin halihazırda kullanmaya devam ettiğimiz 3G, saniyede 28 Megabit hız sunuyor. Bu hız 4G‘de 100 Megabit seviyesine ulaşmasına karşın, 4G‘nin hızı 5G‘nin yanına bile yaklaşamıyor. Zira 5G teknolojisinde 1000 Megabit üzerinde hızlara ulaşılıyor.
5G‘nin dağıtımı ise yapılan testlerin gösterdiği üzere, Wifi sinyalleri üzerinden yapılıyor. Bu şekilde 5G ile her yerden iletişimin sağlanması hedefleniyor. Yani daha eski teknolojilerdeki ortamın yarattığı bağlantı sorunu, 5G‘de ortadan kalkıyor diyebiliriz.
Ayrıca 5G, daha az güç tüketimi özelliğiyle de, diğer teknolojilerin çok önünde konumlanıyor. Sonuç olarak kablosuz iletişim teknolojileri, ortalama her 10 yılda bir yeni bir teknoloji ile gelişiyor. Son olarak geliştirilmeye devam eden 5G ise, şimdilik sınırlı bölgelerde deneniyor.
:: Nokia Alcatel-Lucent’i Satın Aldı
Şu anda Ericsson‘un lider olarak geliştirmeye devam ettiği 5G‘yi, pek çok ülke desteklemeye devam ediyor. Ayrıca Alcatel-Lucent‘i satın alan Nokia, Samsung ve daha bildiğimiz pek çok büyük marka 5G‘nin gelişimini destekliyor.
:: 4G Nedir? 4G Hakkında Her Şey
Şimdilik Türkiye’nin 5G‘ye yönelik önemli bir adımı yok. Ancak Cumhurbaşkanı’nın belirttiği gibi 4G yerine direkt 5G teknolojisine geçersek, çok yüksek hızda internet ve 5G‘nin getirdiği pek çok yeniliği hızla kullanmaya başlayabiliriz.
:: 5G hakkında siz ne düşünüyorsunuz? Sizce direkt 5G’ye mi geçmeliyiz?
Mantıklı 🙂
Þimdilik 5G patentlerinin %80ini Ericsson elinde bulunduruyor
Bizde de o þirketlerdeki altyapý ve teknoloji bulunmadýðýný göre bu 5G iþi sadece birilerinin seçim öncesi vaatiymiþ gibi kalýyor
5 G Gelsin Fiyatlar Ve Vergiler Ýkiye Katlasýn Sýkýntý Yok Yola Devam
bizim rte ilk kez doğru konuşmuş. 4g nedir ya 5-6 sene önceki teknoloji millet 4g den sıkılmış biz heyecanla 4g diyoruz. şimdiden 5g alt yapısı için çalışmalara başlanması çok daha iyi olur. avrupadaki birçok ülkeden önce geçmiş oluruz 1- 1 buçuk yıl sürer maksimum. tabi gerçek anlamda çalışılırsa. iett sitilinde çalışmadan bahsetmiyorum yani.
E peki şuan 5G yi destekleyen telefon varmı
5g ile amiral gemisinin yeni modelleri kaça çıkar ?
Her alanda olduğu gibi teknolojide de geride kalıyoruz yatırım bu alana yapılmıyor
Bildiğim kadarıyla Dünya'da 5g doğru düzgün yok.
1 gb kota ile mi kullanacaz 5g yi 😛
Daha bu yıl çıkan note 4'de bile 4g olmayan sürüm var. Siz var olmayan 5G için yatırım diyorsunuz. 5G diye bişey şunda yok, hala nasıl bişey olacağı tartışılıyor, araştırılıyor. Olmayan ve henüz oluşmamış bişeye nasıl yatırım yapacaklarmış bir açıklasınlar. Az bişey teknoloji bilen biri danışmanlık yapsa bunları söylemezdi zaten. Binlerce çeşit 4g cihaz var ve bunlar Türkiye'de çalışmasın, kullanılamasın demek ne kadar doğru bir düşünsünler. Sadece telefon değil bi sürü bilimsel cihaz vs. Data iletişiminin her çeşidi ülkemizde bulunmalı. 4G olmadan olmaaaaaz.
Kota olduktan sonra gerisi teferruat.
Bir deli kuyuya bir taþ atmýþ, kýrk akýllý çýkaramamýþ. "4G’yi boþ verip 5G’ye geçelim" demek, tam bir deli saçmasý. 2 yýl sonra 5G filan gelmeyecek. Milleti boþ vaatlerle kandýrmayýn.
5g destekli telefon var mı? Yoksa yeniden telefon almak mı gerekiyor?
5g güney kore’de faal kullanýlýyormuþ ta burada uyumlu telefon yok.
Bence kırk yılda bir de olsa birileri birilerinin kulağına güzel şeyler fısıldamış. Beyfendi bu sözleriyle bir oyunu bozuyor ve kendi oyun kuruyor. Hangi hesaplarla olursa olsun bu memleketin hayrına bir 5G çıkışıdır. Neden şimdiden yetersiz olan bir teknolojiye milyarlarca dolar verelim. Türkiye 5G AR-GE ülkesi olabilir zamanında estonya-letonyada olduğu gibi. Bu teknolojiyi tüm ülke ortaklaşa gerçekleştirebiliriz. Kırkyılda bir de olsa ben bu 16 yıldızlı 5G çıkışını sevdim. Haydi Aaaksaray Aaaksaray arkayı 5G-eleyelim 🙂
Çok eksik bir yazı 5G nin asıl amacı İnternet of Things yani şeylerin internetidir. Daha fazla cihazın aynı anda ağa bağlanmasına olanak tanıyor. Buzdolabı, çamaşır makinesi, bulaşık makinesi de internete bağlandığında cumhurbaşkanının dediği çöplük oluşmasın diye 5G geliştiriliyor. Hız ufak bir etken
Hafiye bey öncelikle sayýn Cumhurbaþkanýmýz için kullandýðýnýz tabir hiç de doðru olmamýþ.
Bununla birlikte,
Teknoloji dünyasýnda ileriyi yakalayacaðým diye kendini kasarsan, ilerinin teknolojisini en pahalý dönemde ve uygulamadaki güçlükleri ile satýn almýþ olursun. 4G’yi geçip 5G’ye atlarsak,
1. 5G teknolojisi yeni çýkacaðý için fazladan dünyanýn parasýný öderiz.
2. Elimizde 4G destekleyen ama 5G uyumsuz nispeten yeni cihazlar ile 3G’ye mahkum oluruz.
3. 5G teknolojisi ile birlikte gelecek yeni problemlerle uðraþýrýz.
Sözün kýsasý þu anda 4G doðru yok. 5G yaygýnlaþýrken 5G’ye geçmek ise daha doðrusu. Teknolojiyi sen üretmiyorsan doðru rota bu.
6 ay da bir her şey yenileniyor da 2yıl sonra 5g neden olmasın 😀
Ya siz var ya iyice taraflı haberler yapmaya başlamışsınız. Uslup yok içerik yok. 5g yi tek kelimede ama paragraflar halinde anlatmışsınız. Sadece hızlı yazsaydınız yeterdi. İçerik var ya bomboş. Bide sürekli aynı başlık 5g hakkında her şey. Yazık ya sizlerde editör oluyorsunuz.
Hakkı bana verse editörlüğü uçururum burayı
Sayın Cumhurbaşkanımız çok doğru söylemiş, hak veriyorum kendisine. İnşallah ülkemiz bir an önce 5G' ye kavuşur.
5G'ymis hikaye
mantıksız ,,
Yine bu haberde de troller hemen gözü kapalı padişahım çok yaşa diyorlar
ulan normal interneti bile hala 4 GB kotalı kullanan bir milletiz, uzak doğu ülkeleri yıllardır 1 Gbit internet kullanıyor, çoğu ülke milleti kota nedir onu bilmez. reklamdan başka birşey bilmeyen insanların lafıyla dakika geçirmeden haber yapıyorsunuz. 5Gye geçsek ne olacak ki?
paranýn ne önemi var siz de yahu bizim sarayýmýz var bi kerem
biraz hatýrlatma yapalým http://www.radikal.com.tr/politika/c…_ogudu-1215294
kendisi daha 1. nesil ipad türkiyede çýkmadan yurt dýþýndan temin eden kiþidir yýllar önce 😉
çoðu telefon 4g desteklemezken 5g olayý nedir, sanki hattý faturalýdan kontörlüye geçirmek kadar masrafsýz bir þey gibi bahsedilmiþ!
azdaha sabredelim nasılsa 6G çıkacak
5G li telefonlar yokki heleki iPhone'lar neyin kafası bu yaa
5G ye geçelim güzelde bu teknoloji dünyada son kullanýcý için 2025 yýlýndan önce hazýr olmayacak. Mwc de bu vurgulandý. Zaten þuan 5g destekleyecek cihaz da yok. Sanýrým birileri cumhurbaþkanýný eksik bilgilendirmiþ, keþke 2 seneye kullanýlabilir durumda olsa da geçsek ama en erken 10 yýlý var bu teknolojinin
Çok sýnýrlý bir bilgi olmuþ. Hakkýnda her þey deyince daha çok þey bekledim.
5g ile telefonlar sahibinin ruh durumunu okuyup ona göre davrancak gerekirse polise,112’ye haber verecek…
yasaklı bir zihniyetle 5 g neyimize
Ne kadar küçük düşünen insanlar var ya … Yok 5G daha yok muş yok ar gen olmayan şeyin neyini bulacakmis. Lan ar genin amacı ne millet biyerinden bulmuyor bu teknoloji yi sn C.B. diyor ki yatırımını 5g ye harca geride kalmayalım.doğru olan bir şeye de muhalefet etmeyin yaa .yarın diger ülkelere 5g gelir ülkemizde anca 4g ye geçmiş olur ama bizim millete giderek ülkesinde altyapısı olmayan 5gli telefonlara ziplar örnek 3g ve 4g telefon lar vs vs
inşallah nerede o günler.
Düşünsenize 5Gye geçiyoruz ama sadece o kadar öyle belki 5Gli telefon çıkınca kullanırız.
4gde çok geç kaldık hemde çooook en geç 2013 yılında geçilmeliydi 4gye
daha ülkede 5G uyumlu telefon yok…
Ya bir adam her konuda mý kafasýna eseni söyler. Bu konuyu iþin uzmanlarýna býrakýyorum de abi. Senin bilgi birikimin ne de 4g yi boþverin 5 g ye geçeriz diyorsun. Sen cumhurbaþkanýsýn hadini bil yahu.
REİS YİNE HAKLI 😀
4g heryerde çekmez 3g gibi deil dağlık engebeli yerlerde 4g olması çok mantıksız sürekli net kopuyor. ben şuan avrupadayım burdaki dümdüz ovalarda bile net kopup kopup duruyor türkiyeye geldiğinde heralde herkes geri 3g ye geçelim dicek:D inş türkiye 4g hiç geçmez boşuna masraf. zaten teknoloji üretmiyorsun boşuna gereksiz teknolojilere para harcama. RTE helal olsun inş kafaya koyarda 4g ye asla geçmeden 5gye geçeriz.
4G yi geçelim de 5G ye sýçrayalým demek en iyi ihtimalle bakýn en iyi diyorum en az 7-8 yýl daha 3g yi kullanýrýz demek..
Siz hiç diyormusunuz kendinize bugün yemek yemeyeyim de yarýn daha çok yerim diye ??
Bugün ihtiyacýmýz olan teknolojiye bugün geçmek lazým..Boþ seçim vaadleriyle halký oyalamamak lazým.
4G deðil 20G olsada 4gb kotasý 1mbt upload hýzý koydularmý ne anlarým ben o iþten..
Acil olan bir yasa ile bu telekomünikasyon üst kurulunu operatör köleliðinden kurtarmaktýr.
5 milyara sattým diye vatandaþý zorda býrakan uygulamalar yapmalarýna göz yummamak gereklidir.
Acil olmasý gerekenler bunlardýr..
Adam troll yapacak bir þey yok.
Cumhurbaşkanı kelimesini görünce hemen siyaset yapan ve kapalı gözle hucuma geçen büyük bir kitleyi burda da tabiki görüyoruz.
adamlar 2020 diyor oda ilk g.kore sonra Avrupa adam çıkmış 2 sene daha sıkın dişinizi diyor ne güzel kekiyolar ama hastasıyız dedeee
4G yi yapmadan önce 5G yaparsan
1. 5G ye uyumlu cihaz yok (yani 4G uyumlu cihaz kullancaz) 5G yi kullanamicaz. Cihaz 4G uyumlu bizde 3G ve 5G var o zaman 3G kullanmak zorunda kalcaz
2. ilk 5G ye gecenlerden olursak dunyalarca para sayariz.
Cumhurbaşkanımız bu konuda haklı beyler kimse laga luga yapmasın hatta siyasete girmesin bile sırf RTE söyledi diye adam bir şeyden anlamıyo kafasındasınız bırakın böyle geri düşünceleri. Çoğunuz bilmiyorum BT İle 5 Çayı'nı izlememiştir bile izleyenler bilir Tolga Cem Küçükyılmaz ve Berkin Bozdağ bu konu hakkında uzunca konuşup 4G nin gereksiz bir yatırım olacağını direk 5G için altyapı ve yatırım yapılmasını söylediler ve çok mantıklı eğer Cumhurbaşkanımız deseydi Agustosta 4G ye geçiş tamamlanmış olacak o kadar paraya ve yatırıma yazık olacaktı. Bence en doğrusunu bugün Cumhurbaşkanımız bile göre biliyorsa size susmak ve gelişmeleri takip etmek düşer. Ha keşke 2012-2013 yılları arasında 4G ye geçebilseydik ama olan oldu geleceğe odaklanın gençler muhalefet etmeyin. Bu karar ülke için iyi oldu 3G şuan yeterli hepiniz 3G üzerinden en fazla kaç GB dosya indiriyor ki bu hız ve kapsama alanı yetmiyor. Az aklınızı kullanın hatta 5G bile gereksiz olabilir belki ada teknolojiye ayak uydurmak gerekir diyorum. Sabreden muhakkak karşılığını görecektir…
Daha birçok yerde 3G yok be! Edge, yani 2G kullanıyoruz! Operatörler aldıkları paranın karşılığını vermiyorlar. Özellikle de Avea!
Hafiye helal olsun yorumuna
falcon291 bu kadar konuşuyon da neden 3G ye Geçmek için geç kalındı. Hadi onu geç neden 4G ye geçilmek için geç kalındı. Bunlar masal masallll.
Bence 6G ye geçelim 15-20 sene bekleyelim ya nolacak. 5g ye bedava yatırım yapmayalım
Çocuk yapmadan torun sahibi olunmaz
Cumhurbaskanimiz dogru söylüyor, kesinlikle destekliyoruz
daha kesilen elektriğin niye kesildiğini bulamıyoruz daha onun cevabı ortada yok ; 5g ye geçecekmiş!
tam bir bilgisi yok fikri var beyanı. 4g 2012'den beri mevcut ve 5g sadece test aşamasında, tahmini kullanılmaya başlama süresi 2020'li yıllar olarak geçmekte. özetle 2 yılda değil, en az 5-6 yıl geçmesi lazım ki onun türkiye için hazırlığını da sayarsak 7-8 yıl geçer. zaten bu teknolojiler 10 yılda bir geliştiğinden bu önerinin ne kadar mantıklı (!) olduğu ortaya çıkıyor.
tarihçe;
1g : 1981
2g: 1991
3g: 2001
4g: 2012
5g: tahmini 2020 ve üstü
akepenin seçim beyannamesinde 4g vaatleri geniş yer tutuyordu geri adım atmışlar
Boþ beleþ insanlar dese anlarým da siz teknoloji sitesisiniz yahu siz nasýl dersiniz böyle bir þey? Hadi RTE Teknolojiden anlamýyor boþ boþ konuþuyor, kraldan çok kralcý olanlar da arkasýndan koþuyor ama siz teknoloji sitesisiniz sözde…
"Önce ihale sonra altyapý" döþenen durumlar vardýr. Yollar, kanalizasyon sistemleri gibi. Bir de "Önce altyapý sonra ihale" olan durumlar vardýr. 4G teknolojisi gibi. Yani son birkaç yýldýr altyapý hazýrlandý, þu anda baz istasyonlarýmýz 4G uyumlu ve sadece ihale bekleniyor. Bunu bizden daha iyi biliyor olmanýz lâzým. Þu an 4G ‘ye geçilecek geri dönüþü yok. Ha ama ihaleden sonra altyapý deðiþseydi hem RTE hem siz haklý olurdunuz, keþke de öyle olsa biz de istemez miyiz, ama öyle deðil iþte. "Ýhalenin adýný 4G ihalesi deðil 5G ihalesi yapalým" demekle olmuyor, RTE’nin kendisi muhtemelen bunu ihaleyle hallolacak bir þey sanýyor. Ve "4G’ye geçersek bu ülke çöplüðe döner" ifadesi konudan ne kadar bihaber olduðunu gösteriyor. Ama sizin konudan bihaber olmanýz? Yakýþmadý.
6G yok mu ? 5G bizi kesmez…RTE bile beğenmedi….siz RTE' dan daha iyi mi bileceksiniz bu işleri ? cık cık cık.!
Hala AKK gibi saçma ötesi zayıf altyapıyı gizlemek adına fahiş fiyatlarla kullanıcılara sınırlı internet sağlayan şirketler, isterse 10000000G gelsin hiç farketmez. Hatta zararımıza bir durum; Daha hızlı veri çekimi sizin kotanızı daha fazla dolduracaktır. Diğer yandan sadece facebook twitter instagram kullanan kullanıcıların fotoğrafları bir kaç saniye erken gelmesi için min 100tl ye varan paket ödemeleri son derece anlamsız olacak…
Amerika'dan yazıyorum 4g den çok birşey beklemeyin. Hayatınız çok değişmeyecek 3g ye göre. Özellikle Avrupa'da birçok ülkede durum daha da vahim. 5g şart artık. Youtube da takılmadan 2k izleyemiyorum 4g ile. Burada önemli olan nokta bir iki seneye kesin gelecekse 5g beklensin ama daha geç gelecekse 4g gelsin önce sonra 5g çıktığı gibi ona geçilsin.
Ya ben şu insanları anlamıyorum arkadaş. Ortada 5G diye bir teknoloji yok. Yoookkk. Hala 5G li cihaz lazımda bilmem ne.. Test aşamasında şu an 5G. Son kullanıcıya hatasız şekilde ulaşması için senelerce denenmesi, altyapıların oluşacak ihtiyaca göre şekillenmesi gerekli. Ayrıca donanım üreticileri 5G tam olarak tamamlanınca üretime geçecek. Telefonlarda bu donanımlar ile üretilip belirli testlerden geçecek. 2020 yılında testler tamamlanır ve şu an konuşulan 5G daha da iyi konuma gelir sağladığı hız ve teknoloji olarak. Avrupa 2021-2022 gibi bizde 2024-2025 te anca geçiş yaparız. Bunu düşünmek bu kadar zor değil. Siyasetle alakası bile yok bu konunun..
Ula bunu da siyasete alet ettiniz ya helal olsun. Adam ne dese yaranamıyor şu kota sorununu halletsek hangimiz 4g der ki?
4g yada 5g hiç gelmesede olur. önemli olan kotanýn kalkmasý. zaten 3g ile bile 42 mbit e ulaþabiliyoruz. bu hýz türkiye ortalamasýnýn kat kat üstünde. fibere bile ihtiyacý kaldýrýyor.
ayrýca kablo ve altyapý maliyeti daha düþük
Devlet bu islerle ugrasacagina mobil iletisimde ve cihazlarda once vergileri kaldirsin. Devlet vatsndasini inek yerine koyup sagmaya devam ediyor
İnsanları yanlış yönlendirmeyin. 5G’nin Türkiye’ye gelmesi 2023’ü bulur…
İnsanımızı anlamak oldukça zor. Ya diyelim ki 2020 den sonra 5G gelecek yaygınlaşacak bunu beklesen ne zararın olur ki şuan zaten 3G bile ülkemiz şartlarında tam randımanlı kullanılmıyor. Yani muhalefet oliyim birilerini trolliyim diye böyle milletin aklını karıştırmaya gerek yok. Gidin önce 4G kullanan ülkelerin ne gibi veri trafiği sıkıntıları olduğunu araştırın. Tamam 4G yeni bir teknoloji elbette geçelim iyidir ama yetersiz bir teknoloji 3G bile ülkemiz şartlarında her yerden çekmez bağlantı sıkıntıları olurken kalkıpta 4G ye geçersek ülkenin hem zararına olacaktır hemde çekmiyo diye yakınıp durakcaklardır. Şuan 5G hem teknoloji açısından en gelişmişi olacak hemde dünya standartlarında bir veri ağı kullanılmış olacaktır. Yani yok altyapı 4G ye uygun niye geçmiyoz diyenler ve burada muhalefet edenler sırf 4G ye yatırım ve hazırlık yapmış firma yakınları ya da bunun satılmasını ve milletin parasının heba edilmesine göz yumanlardır. 5G en uygun ve dünya sıtandartlarında ekonomik açıdan en iyi yatırım olacaktır. Oparatörler ve servis sağlayıcıları bunun için hazırlık yapsınlar. 1998 yılında Japonya'da duyurulan 3G 2002'de Amerika'da, 2003'ten itibaren Avrupa'da kullanılmaya başlanmıştır. 3G Türkiye'de 2009 yılında kullanıma girmiştir. Düşünün 1998 de duyurulan bir teknoloji bize 11 sene sonra geliyor ve hala tam randımanlı kullanılamıyor. Amerika 3G altyapısını 4 Avrupa 5 ve Türkiye 11 yılda anca kuruyor veya kurmak için adım attığı yıllar çok geç kalındığı için 11 sene geçiyor. Uzun lafın kısası dünyayı takip edeceksek eğer ki etmeliyiz, o yüzden 4G zaman kaybı 5G için ne gerekiyorsa ne kuruması lazımsa kurulsun ki ilk çıktığı yıllarda 2-3 sene içinde 5G ye geçelim. Hedef 2023 5G Dönemidir… :)))
Ultrayer6 nickli arkadaşa aynen katılıyorum.Yahu altyapı hersey hazırlanmış önümüzdeki ay ihale yapılıp yıl içinde kullanmaya başlayacaz, adam çıkmış 4G çöp olur bekleyelim 5G ye geçeriz diyo.Hersey hazır hazır neyi beklicen hem daha 5G yok ortada çalışmalar var sadece.Sen önce bi akkyi kaldır 4gb internetten fazlası olan var sanki.Bizde 6G olsa ne olur kullanamadıktan sonra.Her ay 1.5 tl iletişim vergisi kesiyonuz dilenci gibi bide 5lerden Glerden bahsediyonuz.
Bu haberin en özetleyici yorumu Hafiye arkadaşımızınki olmuş
Yahu 3. sınıftaki çocuk 4. sınıfı atlamadan 5. sınıfa geçer mi ? Demem o ki ülkenin altyapısını ne kadar iyi ki 4G bile bu kadar geç kavuşabiliyoruz. 5G nin kısa zamanda ülkeye gelmesi vaadi insanların kandırılmasından başka bir şey değil. 4G için bile yatırımlar eksik kalırken, 5G nin 2yıl içinde gelebileceğini nasıl düşünebiliyorsunuz.
Teknolojinin gelişimi bir süreçtir gelişim süreci bazı propaganda niteliği taşıyan insanların mezesi olmasın.
cumhurbaşkanımız bıraksın 3çü 5şide netdeki kotayı kaldıralım deseydi keşke 4 g gelmiş 4 gb kotayla benim neyime
2020'ye kadar ki öle kim kala…
Nette gezinirken þöyle bir þey okudum ne kadar doðru bilemiyecem. 4G zaten 5G’nin altyapýsý oluþturuyormuþ, Turkcell Ýstnabul’da çoðu yerde 4G montajlarýný çoktan yapmýþ, birde dünya’da 2020’li yýllarda yaygýnlaþmasý beklenirsek bizde en az 10 sene var diyorum 5G. He ayrýca bu 5G uydu üzerinden oluyormuþ galiba o zaman bu 3G gibi sýkýntýlar yaþamayiz.
Şimdi bu 5G ye geçtiğimizde telefonlarımızı da değiştirmemiz gerekecek sanırım
1 GB kotam var. 5g değil 50g olsa ne yazar.
Zeki murende gorcek mi arkadaslar ?
5G halen tam olarak test aþamasýna bile gelmedi. 2 sene sonra yani 2017 de test aþamasýnda geçilecek ve tahminen 2020 de tam olarak kullaným imkaný sunacak. Yani 5 sene sonra. Danýþmanlarýn verdiði bilgiler yanlýþ. Dolasýyla cumhurbaþkaný da yanýlýyor. Þu anda en son teknoloji 4G ve bir an önce geçmek gerekiyor. Ve 3G ye göre birçok üstünlüðü var.
NEDEN 5G?
1- Teknolojide kullanıcı değil üretici de olmak.
2- 4G altyapısı için yapılacak ithalatı önlemek.
3- Tamamen yerli ekipmanla ulusal iletişim şebekesi kurmak.
4- Telefon dinlemelerine son vermek.
5- Siber tehditlere karşı önlem almak.
6- Her yerden hızlı internet erişimini sağlamak.
7- 5G standartlarını geliştiren ülkeler arasına girmek.
Sabah
herkes bildiği sorumlu olduğu konularda konuşsa çalışsa keşke 🙂
Bugün bir haberde okudum bu karar operatörlere yaramış büyük bir maliyetten kurtarmış, ama devlete de 10 milyar gelir kaybı olarak yansıyacakmış, bu kararın alınmasın Telekom ve Avea nın sahibi Haririnin de etkisi olduğu yazılmış
TÜRKİYE İÇİN BÜYÜK DÜŞÜNÜN !!!
Öncelikle benim telefonum galaxy alpha 4g LTE destekli ve pekçok ülkeye gitme imkanım oldu.
1…. 4g nin 3g den çok üstün bir farkı yok. Youtube den 2k videoyu dolmadan izleyemezsiniz. Bugünün şartlarında düşünmeyi bırakın artık 3-4 sene sonra 2k ya 720p ile bakan dünyada olacağız o zaman mızmızlanırız usa, Avrupa 4k izliyorum biz hala 2k izleyemiyoruz diye.
2…. Basiretli ve büyük düşünmeliyiz Türkiyenin için gençler! Biz hep Teknolojiyi 5-6 sene geriden takip etmek zorunda kalmamak ve durmadan ithal etmemek için (ki şimdi 4g ye geçerek sadece telefonları değiştirmek için bile cari açığımız etkileyecek milyonlarca tel. değişikliği ve altyapı masrafı olacak) bare 5g için bu masrafları yaparak masrafı tek sefere indirerek
önde ilerleyen konumda olalım.
3…. Evlerine sıkışmış küçük beyinleri taklit etmeyi bırakıp ileriye görmeyi beyinlerinin yerleştirmek için hep ileriye bakmayı adet edinmemiz lazım. Hangi alanda yatırım yapacaksak dünyadaki konumuna bakarak ilklerin arasında yer almaya çalışmalı yatırımı buna göre yapmalıyız. Konumuz RTE değil ama adam bu sefer doğru düşünüyor. " Körler ülkesinde, gözü göreni hastalıklı sayarlar" demişler. (Ve ben aslında ilklerin saflarını değil daha öğesini test etmeye çalışmalıyız diyeceğim ama mevcut düşünce oluşumundan-saplanmışlığından cesaret edemiyorum)
Ben 43 yaşındayım ve çocukken 1980 lerde Menderes'in yaptırdığı 6 şeritli Vatan caddesini görünce İnönü'nün sözü "buraya uçak mı inecek? 6 şeritli yola ne ihtiyaç var?" sözünü haklı zannederdim. Bugün istanbulun sokak araları 6 şerit istiyor. Ne diyeyim Basiret herkese nasip olmuyormuş demekki, ben de yok mesela…
Siz de bu ülkeye birşeyler verebilecek, taşı seksen suyunu çıkaracağınız en verimli zamanlar geçmeden büyük ve ilerici düşünmeyi karakterinizi yerleştirin bu vatan için !…
Konuyu farlılaştırdığımın farkındayım ama ülkemin geleceği gençlerimizin yazılarını okuyunca (benim için önemli olan 3g-5g değil) çok daha vahim duruma vurgu yapma zorunluluğu hissettim. Hakkınızı helal edin…
HEP BÜYÜK DÜŞÜNÜN, MEVCUDUN İLERİSİNİ HEDEFLEYİN, ESEN KALIN !
aklýn yolu birdir, Sn. Cumhurbaþkaný bu konuda fazla bilgilendirilmemiþ anlaþýlan, henüz bir standarda bile kavuþmamýþ bir teknoloji için 2 yýl büyük para ve zaman kaybý olur.
"Rus operatör şirketi "Megafon" ve Çinli teknoloji devi "Huawei" yapılan bir memorandumla 2018 de Rusya da 5g ye başlanması için anlaşma sağladı." (Gerekli ayrıntılar bugünün haber sitelerinde mevcut)
Yapılan anlaşma ile Rusya 2018 de 5g ye geçiyor. Kore de zaten testler başarılı deniyor.
Benim içim yanıyor neden dünyada ilklerin için de Türkiye değil de başka ülkeler anılıyor. Türkiye 4g ile uğraşmamalı, çünkü şirketler altyapıya yapılan milyarların fazlasını çıkarmadan 5g çalışması yapmazlar. Aynı mevcut 3g deki durumunuz daki gibi herkes 5g nin avantajlarını kullanırken 4g nin hızıyla övürünün yine. Bir adım öne geçerek başa oynayanların arasına görmektir Türkiye 'ye yakışan. Önce 124 ülkenin kullandığı 4g ye geçiş yaparak sonra test aşamalarında olan 5g ye çalışalım diyorsunuz ama siz kendinizi Turkcell,Avea,Vodafone'un sahibi olarak düşünmeyi deneyin yıllarca milyarlık altyapıyı oluşturdular sonra 2-3 sene sonra yeni yatırımlara mı geçersiniz yoksa iyice yerleştirdiğiniz yatırımın semeresini mi toplamaya devam edersiniz.
Konjonktür bu olunca realist olmalı akıllı hamle bir üst sıçramayı 5g yi (4g den hemen sonra 5g daha güzel olurdu ama…) gerektiriyor.
kota sorununa deginen arkadaslara tsk ler. operatorler alt yapilarinin yetersizligini kota / asiri pahali fiyat ile dengelemeye calisiyorlar. halen daha 24 ay taahhutle 100mb-250mb internet paketi ile 2000 tl lik telefon satmaya calisiyorlar. merak ediyorum 250 mb ile ne yapilir. eger halen 250 mb internet 24 aylik paket satiliyor ise hic 4g 5g konusmayalim.
Maşallah nasılda yorumlar yağmış, dökülmüş, 4G nedir 5G nedir 6G ne olacaktır, sonuçta hepsi birbirinden biraz daha hızlanarak giden iletişim protokolleri. Hız ile ilgili algılar hala en hızlısı en iyidir şeklinde olduğu ve birazda ideolojik bakış açısının hakim olduğu gerçek. Ancak size şunu sormak istiyorum. Siz interneti hangi amaçla kullanıyorsunuz. Telefonda mesaj yollamak ve içeriklere bakmak için mi ve kotalı internetinizi belli limitler içinde mi kullanmak istiyorsunuz o halde size sorum neden daha fazla hız. bir kaç gigabyte'lık kotalarımızı bitirmemek için gerektiğinde networkü komple kapatmak zorunda bile kalıyorsak sadece evde veya uygun yerlerde wifi kullanıyorsak 5G hızın bize ne kadar artısı olabilir. Unutmayınki biz az gelişmiş ve teknolojiyi dışarıdan alan iletişim konusunda en pahalı olan ülkelerden biriyiz. Şu anda 5G gibi bir teknolojinin gerçek anlamda işlevini gerçekleştirdiği yerlere baktığımızda canlı yayın yapan araçların data bond etme özelliğiyle geniş bant yayın yapma gereksinimi, belediyelere bağlı kurumların sahil, orman, denizler gibi kablo bağlantısının sıkıntılı olacağı yerlerde özellikle güvenlik kameralarının kayıt görüntüleri, uç noktalarda adsl'in olmadığı yerlerde internet ihtiyacı duyulan işletmelerde, kıyı gemileri ve kıyılarda taşımacılık yapan yolcu gemilerindeki geniş band internet ihtiyacında gsm üzerinden genişband internet yayını bir ihtiyaç olabilir. Bu ihtiyacın birden fazla gsm kartının bir arada geniş band oluşturarak kullanıldığı sistemler pahalı olmakla birlikte bu tür noktalarda zaten kullanılmaktadır dolayısıyla böyle bir teknolojinin geçmişteki 2G'den 3G'ye geçiş zamanındaki algı sebebiyle daha hızlı daha iyidir gibi algılanması normaldir ama bunun randımanlı olması için asıl önemli kriter bireysel kullanıcıların 2 Gb değil 20Gb'lık kotaları kullanır hale geleceği dönemlerdir. Boşu boşuna bu alana yatırım yapmak belkide sadece ısraftır.
4G LTE – 5G RTE :)))
Sayýn Cumhurbaþkanýnýn, yeterince bilgilendirilmeden, bilgi sahibi olmadan her konuda görüþ belirtmesi ise yanlýþ bu arada o da ayrý mesele…
Ülkemiz insanı cahilliğe doymuyor anlaşılan. İlla eski teknolojiyi kullanıp avrupa ülkelerinin arkasından bakıp kim olduğu farketmez o an bulunan hükümet ve teknoloji bakanını sakız etmeyi seviyor.. Arkadaşlar bırakın lamı cimi, 4G'ye geçersek 5G'ye ne sürede geçeriz sizce? En direkt son teknolojiye entegre olmalıyız. Zira 5G teknolojisi Grahambell'in telefonu bulması kadar önemli.. Artık etrafımızdaki nesnelerin internete bağlanması söz konusu…
bin mbit hızı napcam, 2-3 milisaniyede kotayı doldurup 1 ay mı bekleyecem
3g geldiğinde hanginizde 4 gb kota vardı. Herkesin ağzında bi kota lafı. Bağlantı hızı arttıkça kotada mecburen artacak. Cumhurbaşkanımız çok doğru söyledi. Direkt olarak 5g ye geçilmeli. Aynı zamanda yerli bir altyapı ile geçilmeli.
Bizde bu güçte var, bu inançta var. Yeterki çalışalım
Bence 4g ye gecelim
5g hazirlikrinida devam ederiz
Sonra hemen 5g ye geceriz
Bu kadar basit
arkadaş niye 5G yi sadece telefonlar için düşünüyorsunuz ? mobil şebeke üzerinden dağıtım yapılmıyorki ! wifi nin gelişmiş hali diyebiliriz 5G ile daha fazla hizmet kullanılabilir örneğin TV gibi, direk uydu çıkışı yapılabiliyor bundan dolayı kapsama alanı gibi sorunlar çok nadir, ama hala araştırma ve test aşamasında ve muhtemelen dünya için kullanılabilir hali olarak 2020 ön görülüyor.
Mstar'da lag olmasında
İşte o kadar kolay değil canım
3g alt yapısı türkiyenin tamamını kapsamamışken ayrıyetten operatörlerin yüksek internet kullanım bedeli alması 5g teknolojisi gelmesiyle iyice zıvanadan çıkar. Mobil internet hızı konusunda millete ahkam kesen bazı operatörler 4g hızından haberleri bile yok 5g geçelim diyorlar. Allah akıl fikir versin diyorum.
RTE sonuna kadar haklı. Enerji kaybına gerek yok. Bu ülke insanı herşeyin en iyisini hak ediyor. Durmak yok, 5G ile devam…
Vodafonla konuşamıyorum bile ne biz 3g yi kullanıyomuyduk ki alayı kandırmaca
Vay be bak bunu kimse düşünememiş.
Arkadaşlar bu işlerin bizzat içindeyim.fazla acmama gerek yok.siyasilerden ve boş boş haberlerden duyduklarıniza inanmayın.türkiye gecebilirse anca 4g ye geçebilir.ondada birçok aksaklıklar ve sıkıntılar olacaktır.5g 7-8 yıl bekleyecektir.
Benim anlamadigim 4g ve 5g ye gectigimiz zaman malum ceplerde tualar küçük internette yanlislikla bir filme dokundugumuz an birkac saniye icinde 3, 4gb lık film inmis olacak bunun maliyetlerini biz kullanicilar nasil karşılayacaz bilen biri varsa bunu anlatsın lütfen!
yapanlar düşünmüyor ama kullanıcı kişi düşünüyor.yukarıda.
süper akıl bu kişide var.
long term evilation..LTE. basit düşük güçsüz. wifi algılaması.
WİWAX ,,ÜSTÜN ADAPTASYON UYDU AKTARICISI..
analog sinyal ile..aynı zamanda uydular geçiş parelel bağlantılı.
………………..
ancak samsung ve apple ve benzeri üreticiler LTE ile milleti aldatıyorlar.
WİWAX,ı tutmuyorlar bol bol para kazanıyorlar.
siz samsung ve applenin kavgasına bakmayın..it itin ayağını basmaz.
milletleride soyuyorlar.
5G daha hayal… 4G olmadan imkansiz…
ne gelirse kardır:)
Birader mantığın bu kadar mı?Millet 5G hazırlığında biz 4G.Eğer 5G'ye direk geçiş yapmazsak 5G'ye geçişimiz milletin 6G'ye geçiş zamanına denk gelir!
Daha dünyada 5g yok bize 5g gelecek komik çok komik
Eğer bir sıkıntı olmazsa beş Gye geçebilir bağlantı sıkıntısı olursa geçilmez.
Ultra titresim .. corona denen olay 5 ile olusuyor .. sinci cok kisi hoplar 5 G 6G DIREKT OKSIJENE ETKI YAPIYOR ..INANMAYAN ARASTIRSIN .. TV YAYINI BASLADIGINDA .ORMANLARDA KARAAGACLAR KURUMUSTU BEN COCUKKEN . BU DA INSANLARI SAKAT BIRAKACAK YASLILARO OLDURECEK
5G NİN ZARARLARI ÇOK BİRDR VİRÜS ÇIKTI İKİSİ DE CANLI YAŞAMINDA RİSK OLUR. İNSANLAR PATIR PATIR ÖLÜR
Herşeyin fazlası zararlıdır.
Doğanın kanunu budur.