Xbox 360 ilk piyasaya çıktığında Microsoft, oyun yapımcılarına tasarladıkları oyunların 1280×720 ya da daha bilinen şekliyle 720p çözünürlükte olmasını şart koşuyordu. Birkaç çok önemli oyun dışında tüm oyunlar günümüze kadar bu şartı yerine getirmişti.
Halo 3 ve Call of Duty 4 gibi yapımlar bu 720p şartını aşabilen yapımlardı. Yapımcılar bu şartı daha iyi efektler koyarak aşabildiler. Halo 3 1152×640, COD4 ise 1042×600 çözünürlükte olsalar da oyuncular bundan hiç şikayet etmediler. Microsoft da bu gibi yapımların görsel açıdan şikayet almamasını göz önünde tutarak yapımcıları kısıtlayan bu şartı kaldırma kararı aldı.
Bundan sonra Xbox 360 için oyun yapan firmalar oyun için en uygun çözünürlüğün hangisi olacağına kendileri karar verecekler. Düşük çözünürlükte yapılacak oyunlar grafik kalitesinin düşeceği anlamına gelmiyor, çünkü her şey çözünürlükte bitmiyor. Firmalar bundan sonra daha özgür davranıp daha hoş efektlerle karşımıza çıkabilecekler. Çözünürlüğü yüksek tutabilmek için bazı efektlerden vazgeçme durumu artık geride kalacak.