Gamescom‘da Eurogamer ekibiyle konuşan yapımcı Marcus Nilsson, NFS Rivals‘ta herşeyin aynı anda olamaması nedeniyle şöyle bir açıklama yaptı;
“Bazı özelliklerin sorunsuz çalıştırılabilmesi için gereken özenin verilmesini istedim. Bu seçimi yapmak bizim için gerçekten inanılmaz önem taşıyordu. Tipik bir oyun olarak aynı ekranda birçok özelliğin yer almasını bunun için istedim. All-drive özelliği bu oyun için en önemli özellik. İster tek oyuncu, ister co-op ya da çoklu oyuncu modunda oynansın. Bu sistemin sorunsuz çalışması bizim tek amacımızdı.”
”Oyun oynarken zaman ayarı yapabilir, aniden ana menüye gelebilir ve çoklu ortam ile birçok araba ekranınızda yer alabilir. Ancak bu senaryo için her zaman fazlaca bütçeniz olması gerekir. Bu yüzden 30 fps (kare/saniye) oyuncuya tatmin edici bir deneyim veriyor diye düşünerek biz önceliği bu özelliğe verdik.”
”All-drive keşfedildiğinden beri 24 ya da 36 oyuncu ile oynama imkanı verilmedi. Bu yüzden çevrimiçi yarış oyunlarındaki kaos, arkadaş çevresiyle oynandığında eğlenceli olacaktır diye düşünerek oyun dünyasına yeni bir soluk getirmek istedik”
Marcus Nilsson‘un söylediklerini özetlemek gerekirse, oyundaki diğer özellikleri yüksek değerlerde tutabilmek için (özellikle all-drive) fps olayına fazla önem verilmemiş. Bazı geliştiricilerin 60fps görmek için çabaladığı şu günlerde (bknz Drive Club) NFS Rivals için 30 fps (kare/saniye)’nin yeterli görülmesi gerçekten enteresan.
Son olarak ufak bir hatırlatmada bulunalım. PC, PS3 ve Xbox 360 için geliştirilen Need For Speed Rivals 19 Kasım‘da raflardaki yerini alacak.
:: Sizce NFS Rivals için 30 fps (kare/saniye) yeterli bir değer mi?
ea bi kerede şaşırtsa şaşardık, şaşırmış gibi yapıp şaşkına çevirsek ea’yi şakşuka yapacaklar.
yeter keşke benim pc her oyunu 30 fps oynatsa
zaten insan gözü 30 fps den yukarısını algılayamıyor.
gerileme var
Bence PS3’ün gücünü hala tam olarak kullanmıyorlar. PS4 ve X ONE bi tarafa PS3 çok kaslı bir cihaz.
30 FPS düşük ya..
yaw insan gözü zaten algılayamaz ki bi 20 kareden sonraki farkı o yüzden 60 karelere çıkmak tam bir mantıksızlıktır ve sadece kullanıcıyı kandırıp tatmin etmek için yapılan bir reklam çalışmasıdır
30 fps iyidir.
Mobil versiyonu nu da bekliyoruz
60 fps reklam çalışmasıymış hiç güleceğim yoktu
gidin araştırın azıcık frame per second(fps) nedir sinemadan sonra nerelerden nerelere gelinmiş diye
http://boallen.com/fps-compare.html
http://frames-per-second.appspot.com/
insan gözü 30/60 fps farkını algılar.elindeki oyunları 30/60 fps ile çalıştır bakalım o zaman farkı senin gözün bile algılar ama çok önemli değil crew çıkıyor.inşallah hersene aynı versiyon nfs serilerinden kurtulacağız.
benim pc 30 fps açsın da yanii
Ps4’de kaslı dersen anlarımda Ps3’e kaslı dersen orda sana gülerim işte…256 mb ram ve m.ö. kalma bir işlemcinin her tarafı kas olsa ne yazar 24.08.2013 16:45 yorum yapan arkadaş……
reklam yüzünden internet dondu canınız cehenneme
most wanted 1 den sonra mahvettiler seriyi hiç bir zevk alamadım ondan sonraki serilerde ..
16:50 insan gözü 100 ile 200 fps arasındaki farkı (200hzlik bi monitorde bakıcak tabi bizim lcd monitorler hep 60hz) bile algılayabilir. 30 fpsde de aynı görüntüyü görürsün ama akıcılık arasında DAĞLAR kadar fark olur. sene 2013 hala 23 30 fpsden üstünü gözümüz algılayamıyo diyenler var.
nfs the run’da öyleydi ben sevmiştim, güzel olabilir :D,
sanki her oyunu 40 – 50 fps de oynuyorsunuz. çoğu hareketli sahnelerde ortalama bilgisayarlar 18-20 fps lere düşüyor bunu hepimiz biliyoruz.
saniyede 15 kare çok göze batıyor. 22 ise pek hissettirmiyor. 30 kare benim açımdan gayet güzel. Gidip 120 hz televizyon alanları anlamıyorum…
NFS’den isyan sinyalleri bunlar…
İnsan gözü 24 karden sonrasını tam olaeak farkedemez(boşuna 25 kare sübliminal tekniği yok dimi teknoloji cahilleri) 30 fps ve üstü anca blurlanmayı azalta bilir gerisi yalandır. Gerçi çoğu televizyon yenileme hızlarını yüksek tutarak bu ihtiyacada son veriyor.sinemaa 3D filmler sn de 48 karedir. Peki niye 3D tv ler 120 sn kare 3D gösterdiği halde sinemadan daha derin 3 d sunamıyorlar? 30 fps en idealidir burada sorgulanması gereken konsol niye 30 fps çalıştırıyor acaba donanımı mı yetersiz olmalıdır. Ben yeni nesil konsolda 30fps çalışan bir oyunun fotorealistik bir kalite sunmasını beklerdim. İnşallah ileride çıkan oyun motorları sistemin gizli gücünü bulur da fotorealistik 30 fps oyun oynarız.
30fpsyi frekansı sabit olarak verirse çok iyi ama bunu ayarlamaları gerek frekansı düzensiz olursa takılmalar yaşanır filmlerde 30fps ama frekans düzenli olduğundan göze yağ gibi akıyor gibi görünüyor
The Run’da gördük 30 FPS oynanmıyor. Araçla sağ sola dönerken esnek değil yavaşlığını anlıyorsunuz. 60 FPS aşağısında oyun oynanmaz. Hele FPS Battlefield, Call of Duty gibi oyunlar hiç oynanmaz o yüzden 60 FPS standart olmalı.
Ekleme: 30/60 arasında fark yok diyenler için;
http://boallen.com/fps-compare.html
30fps neya
adam ps3 ün gücünü tam kullanmıyolar yazmış
512 mb ram i var aletin 2005 veya 2006 yılında çıktı aradan 7-8 yıl geçmiş hala kullanılmasına şaşmalı
30 fps’te bırakacağım deyipte normal pc’lerde dibe vurmasında… allah aşkına şu sistem canavarlığını bırakın yaw para harcama yarışması mı yapıyoruz oyun mu oynuyoruz belli değil tamam pc oyun oynamak için tek geçilen bir sistem ama biraz da oyuncuların cebini düşünmek lazım değil mi… her yeni sürümde 3-5 parça değiştirmek zorunda bırakmaya çalışmasınlar bizi biz konsolcular gibi düşük grafiğe alışkın değiliz maalesef…
PS4 ve ve yeni xbox da 1080p AA ve 60 fps li yapacaklar
Arkadaslar bence sacmaliyorsunuz cokmu oyun yaptinizda yeterli olup olmadigi hakkinda yorum yapiyonuz koskoca firma salakmida yetersiz fpsde kilitleyecek demekki yeterliki 30 fps yapmis bence bu isleri anlmayan geri zekali insanlar icin aciklama yapmak zorunda kaliyorlar
valla o kiltler nfs run ve mw 2012’de vardı ama kırdılar bunada çözüm bulunr merak etmeyin 😀
beyler oyun bende hep ağır çekim olarak oynanıyor yok mu bunun bir çözümü Allah aşkına? 🙁