Bilgisayarımızda bulunan temel bileşenleri CPU-Z ile öğrendikten sonra, bu bileşenler arasından oyun performansını en çok etkileyen donanım olan ekran kartını tanımanın vakti geldi. Peki, ekran kartı özellikleri öğrenme nasıl yapılır?

Ekran kartı özellikleri öğrenme nasıl yapılır?

Bunun için aynı CPU-Z’ye benzeyen fakat CPU-Z gibi işlemci odaklı değil, ekran kartı odaklı olan GPU-Z adlı yazılımı kullanacağız. Sistemin ve bileşenlerin özelliklerini gösteren birçok yazılım olmasına rağmen, GPU-Z bunlar arasında en detaylısı olarak öne çıkıyor.

Ekran kartımızı yakından tanımak için ilk adım olan GPU-Z’i buradan indirebilirsiniz.

SSD nedir? Ne gibi avantajlar sağlar?

SSD nedir? Ne gibi avantajlar sağlar?

SSD Nedir? Son yıllarda sıkça duyduğumuz SSD'lerin çalışma mantığı, hard disklerden oldukça farklıdır. Bu sorunun yanıtı ise haberimizde

GPU-Z kullanımı

GPU-Z, sadece ekran kartı üzerine yoğunlaştığı için CPU-Z kadar çok fazla sekmeye sahip değil. Üst kısımda önemli olan sadece iki adet sekme bulunuyor.

Bizi en çok ilgilendiren sekme, Graphics Card sekmesi olacak. Burada sisteminizde bulunan ekran kartının tüm teknik detaylarını görebiliyorsunuz. Bu sekmede yer alan özellikler çok fazla olduğu için, bu sayfayı bölüm bölüm anlatacağız.

Ekran kartınızın adı ve modeli

Name – Ekran kartınızın adı ve modeli

GPU – Ekran kartınızda yer alan grafik işlemcinin adı

Revision – Firmalar grafik işlemcilerde bazen ufak değişiklikler yaparlar. Bu kısımda GPU’nun böyle bir değişiklikten geçip geçmediğini görebilirsiniz.

Technology – Grafik işlemcideki transistorların boyutu

Die size – Grafik işlemcinin kapladığı alan

Release date – Ekran kartınızın piyasaya çıkış tarihi

Transistors – Grafik işlemcide yer alan transistor sayısı

BIOS Version – Ekran kartınızın BIOS sürümü

Ekran kartı özellikleri öğrenme

DirectX ve Shader

Device ID – Ürünün kod numarası

Subvendor – Ekran kartınızın markası

ROPs – Render Output Unit sayısı. Bu birimler görüntünün oluşturulmasındaki son aşamayı gerçekleştirirler. Piksel ve derinlik değerlerini bu birimler oluşturur.

Bus Interface – Ekran kartının bağlandığı arayüz.

Shaders – Piksel ve köşelerin özelliklerini belirleyen küçük programlar. Grafik işlemci, bunlardan gelen verileri işler. Burada ekran kartınızda ne kadar shader olduğunu gösteriyor.

DirectX Support – Ekran kartınızın en yüksek hangi DirectX sürümüne destek verdiğini gösterir. SM ise desteklenen Shader Model sürümünü belirtir.

Pixel Fillrate – Ekran kartının bir saniye içinde render edebileceği piksel sayısı.

Texture Fillrate – Ekran kartının bir saniye içinde render edebileceği kaplama sayısı

Bellek ve GPU Hızları

Memory Type – Ekran kartında bulunan bellek tipi

Bus Width – Belleğin kullandığı veri yolu

Memory Size – Ekran kartında bulunan bellek miktarı.

Bandwidth – Bant genişliği

Driver Version – Ekran kartınız ile kullandığınız sürücünün sürümü

GPU Clock – Grafik işlemcinin o anki saat hızı

Memory – Belleğin saat hızı

Shader – Shaderların saat hızı

Default Clock – Kartın referans modelinin GPU saat hızı

ATI Crossfire , NVIDIA SLI – Birden fazla ekran kartı takılı ise buradan da görebiliyorsunuz

Computing – Burada ekran kartınızda bulunan bazı özel uygulamaları görebiliyorsunuz

Sensors

GPU Core Clock – Grafik işlemcinin o anki saat hızı

GPU Memory Clock – Belleklerin o anki frekansı

GPU Temperature – Grafik işlemcinin o anki sıcaklığı

Fan Speed – Ekran kartının fan hızı.

GPU Load – Ekran kartının ne kadar yükte çalıştığını gösterir

:: Ekran kartınızın teknik detaylarını bilmiyor muydunuz?