Çok çekirdekli mikroişlemciler ve grafik işlemcilerin güçlerini birleştirerek çok paralel işlevlerin uygulanmasını hızlandıran ATI Stream teknolojisinden son yararlanan yazılım geliştiricisi olan Pixelux, oyun geliştiricilerin geniş bir OpenCL özellikli bilgisayar yelpazesinde daha iyi performans ve etkileşim sunabilmelerine yardımcı olacak.
OpenCL ve Bullet Physics üzerine kurulan fizik sistemlerini teşvik eden AMD ve Pixelux, bu şekilde oyun konsollarını, kişisel bilgisayarları ve diğer platformları kapsayan bir fizik simülasyonunun önünü açıyor.
AMD ayrıca DirectX 11’deki DirectCompute API ile Bullet Physics desteğini mümkün kılmak üzerine etkin biçimde çalışıyor.
Pixelux, Bitimli Element Yöntemi’ne dayalı madde fiziği simülasyonunda sektör lideridir. Yazılımlarını yıllarca kapalı tutan Pixelux, Dijital Moleküler Madde (DMM) Sistemi’nin son sürümünün herkes tarafından lisanslanabileceğini ve diğer fizik sistemleriyle daha kolay bütünleşeceğini açıkladı. Bu yeni DMM sürümü, ücretsiz ve açık kaynaklı Bullet Physics motoruyla da bütünleşecek. DMM ve Bullet’ın birlikte çalışarak oyuncuların görüntü ve hareket açısından gerçekçi, nesnelerin gerçek hayatta olduğu gibi hareket ettiği bir dünya yaşamalarına yardımcı olacak.
DMM ve Bullet Physics’in bir araya gelmesi, yıkılan taş duvarlardan yamulan metale, çatlayan ahşap kirişlere ve sallanan bitkilere kadar pek çok unsurun daha önce görülmediği şekilde canlandırılmasını mümkün kılacak ve oyun geliştiriciler için muhteşem bir çözüm, oyuncular için inanılmaz bir gerçekçilik sağlayacak.