AMD, geçtiğimiz günlerde NVIDIA DLSS’e rakip olabilecek FidelityFX Super Resolution (FSR) teknolojisini tanıtmıştı. AMD, FidelityFX ile görüntü kalitesinden ödün vermeden yüksek performans vermeyi amaçlıyordu. Aynı zamanda, NVIDIA tarafında da DLSS teknolojisi karşımıza çıkmaktaydı. Son yapılan testler ise FSR teknolojisinin DLSS için güçlü bir alternatif olabileceğini gösteriyor.
AMD oyun performansını iyileştirecek özelliğini kullanıma açtı
AMD, bir yıllık bir test evresinin sonunda FidelityFX’i tanıttı. Yakın zamanda yapılan bazı oyun testleri sonucunda FidelityFX, DLSS ile neredeyse kafa kafaya ilerliyor. Ayrıca, FidelityFX yeni kullanıma sunulmuş olmasına karşın testlerde hatasız sonuçlar olduğunu gösteriyor.
AMD FidelityFX vs NVIDIA DLSS
AMD bugün Anno 1800, Evil Genius 2, Godfall, Kingshunt, 22 Racing Series, Terminator: Resistance ve The Riftbreaker olmak üzere 7 oyun için FSR’yi piyasaya sürdü. NVIDIA’nın bir dizi oyunda DLSS desteği göz önüne alındığında etkileyici bir sayı değil, ancak şirket DOTA 2, Resident Evil Village, Far Cry 6 ve daha fazlası için yakında çok daha fazla oyuna destek sözü veriyor.
AMD, FSR için yerel bir görüntüye en yakın olan ultra kalite, kalite, bazı gözle görülür görüntü kalitesi kaybıyla birlikte daha yüksek kare hızları sunan dengeli ve performans modu ile çeşitli seçenekler sunuyor.
4K’daki kalite ve ultra kalite modları etkileyici görünse de, inceleme yapan kullanıcılar 1440p’de ve özellikle 1080p’de FSR etkinleştirildiğinde çok daha belirgin farklar olduğunu keşfettiler. KitGuru, FSR kalite modu etkinken 1080p’de gözle görülür şekilde daha yumuşak görüntüler elde etti. Dengeli mod etkinleştirildiğinde ise grafikler daha da yumuşak hale geldi. KitGuru, 4K ultra kaliteli FSR modlarını, gözle görülür performans iyileştirmeleriyle birlikte, yerel 1440p görüntüden daha iyi bulduğunu belirtti.
Bir diğer test yapan yayın olan PCGamer, test ettiği oyunlarda herhangi bir hata veya görüntü sorunu fark etmediğini bildirdi. Karşılaştırma yapan kullanıcılar, yan yana karşılaştırmalar yapmak için mevcut sınırlı sayıda oyun nedeniyle FSR’yi DLSS’ye karşı tam olarak test edemediler.
DLSS ve FSR’nin ortak bir amacı olsa da, eşdeğer teknolojiler olarak karıştırılmamalı. Bu ayın başlarında FSR’yi duyurduğundan beri, AMD’nin DLSS’ye verdiği yanıt, “DLSS katili” veya “DLSS rakibi” olarak etiketlendi. NVIDIA’nın DLSS tekniği, yalnızca şirketin RTX ekran kartı serisinde çalışan artırılmış gerçeklik tabanlı geçici yükseltme kullanıyor. AMD, çeşitli ekran kartlarında, hatta mevcut ve daha eski NVIDIA kartlarda çalışabilen bir uzamsal görüntü yükseltme tekniği kullanıyor.
AMD’nin FidelityFX Super Resolution teknolojisinin gelişiminin ve DLSS ile rekabetinin sonuçlarını görmek için hem uyumlu oyun sayısının artması hem de teknolojinin gün geçtikçe gelişmesini beklemek gerekiyor.
DlSS i geçemezler bence (İlk haberin Hayırlı olsun Eline sağlık ❤)