NVIDIA üzgün: AMD’den her oyunu coşturacak yeni teknoloji!

20

NVIDIA uzun yıllardır DLSS teknolojisinde yapay zeka yardımıyla oyunlarda performans artışı sağlıyor. AMD’de bu teknolojiye karşılık gelen özellik ise FSR oldu. FSR 3.0’ın tanıtılmasının ardından, AMD, Fluid Motion Frame isimli yepyeni bir teknolojiyi daha görücüye çıkardı.

AMD Fluid Motion Frame nedir? Hangi ekran kartları destekliyor?

AMD, geliştirici desteği gerektirmeden oyunlardaki kare hızlarını artırmayı hedefleyen yeni teknolojini tanıttı. Fluid Motion Frame (FMF) adlı yeni kare oluşturma tekniği, AMD Adrenalin yazılımı aracılığıyla kullanılabilecek. FSR ile benzer olsa da, geliştirici desteğine ihtiyaç duymaması hızla genişleyeceğini gösteriyor.

FMF, gerçek işlenmiş kareler arasına makine öğrenimiyle oluşturulmuş sanal kareler ekleyerek çalışıyor. Bu, görüntülenen kare hızını yapay olarak yükseltiyor ve sahne hareketini daha gerçekçi hale getiriyor.

2344324

AMD’nin açıklamasına göre FMF; şu anda Starfield, Red Dead Redemption 2 ve The Witcher 3 gibi 12 oyunda destekleniyor. Ancak kullanıcıların Adrenalin sürücü ayarlarından herhangi bir DirectX 11 veya 12 oyunu için etkinleştirebileceğini belirtelim.

FMF için tek kısıtlama şimdilik Radeon RX 7000 serisine özel olması. Eğer RX 7000 ailesinden bir ekran kartı kullanıyorsanız, son Adrenalin güncellemesini yükleyerek oyunlarda performans artışı yaşayabilirsiniz.

Fluid Motion Frame’in, FidelityFX Super Resolution 3 (FSR 3) veya DLSS 3 gibi teknolojilere rakip olmadığını belirtelim. Hatta yazılım üzerinden uygulandığı için daha az performans artışı sağlayabilir. Ancak tüm oyunlarda kullanılabiliyor olmasıyla merak uyandırdı.

Peki sizler bu konu hakkında neler düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi aşağıdaki Yorumlar kısmından bizlerle paylaşabilirsiniz.

20 YORUMLAR

  1. Akıllıca manipülason, gerçekliği artırır. Nereden nereye. En gelişmiş oyunlar, Casio Saatlerde idi 80’li yılların ortalarında.

  2. 40 yaşındayım AMD’den öğrendiğim birşey varsa o da söyledikleri hiçbirşeyin gerçek çıkmadığıdır.. Güya FSR3 ile Nvidia DLSS 3.5’e rakip olacaklardı, eski ekran kartlarına can suyu vereceklerdi, koca bir TIRTTT çıktı. Destekleyen oyun bulabilirsen öpte başına koy.

    • Daha yeni çıkan bir teknoloji, anında her oyunda baş göstermesini bekleyemezsin ki. Sanki dlss 3 çıktığında her oyunda görebildik mi? Zamanla ana akım oyunlara güncellemelerle eklemeye başlarlar.

  3. He bi bu eksikti ya hocam böyle teknolojiler oyun geliştirici firmaları tembelliğe itiyor nede olsa şu bu teknoloji var diyip optimize işini aksatıyorlar
    Basit dokular bile gb dolusu vram yiyor saçmalıktan başka bir şey değil

  4. Bu sistem görüntüden sanal görüntü oluşturarak iki görüntü karesi arasına yeni kare ekleyerek çalışıyor. Bu da kare sayısı minimum 2 katı kare hızı demek. Yüksek çözünürlükte 15 kare görüntüyü min 30 kare sn. oynarken farkı görebiliriz.

    Mantıken tüm oyunlar desteklenebilir.

  5. Bu sistem görüntüden sanal görüntü oluşturarak iki görüntü karesi arasına yeni kare ekleyerek çalışıyor. Bu da kare sayısı minimum 2 katı kare hızı demek. Yüksek çözünürlükte 15 kare görüntüyü min 30 kare sn. oynarken farkı görebiliriz.

    Mantıken tüm oyunlar desteklenebilir.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

Exit mobile version