AMD, grafik yükseltme teknolojisi FidelityFX Super Resolution 3’ü (FSR3) resmen tanıttı. Bazı önemli oyunlara grafik ve performans artışı yaşatacak yeni özellik, Nvidia’nın DLSS 3.5 teknolojisine rakip olarak geliştirildi.
AMD FSR 3 destekleyen oyunlar neler?
AMD tarafından Gamescom 2023 etkinliğinde FSR 3 görücüye çıktı. Yeni teknolojinin en önemli yeniliklerinden biri ise “Fluid Motion Frames” (Akıcı Hareketli Kareler) oldu. Ayrıca performans açısından bazı oyunlarda neredeyse 3 katlık fark yaratacak.
AMD, FSR3’ü destekleyecek oyunlar arasında Forspoken, Immortals of Aveum, Avatar: Frontiers of Pandora, Cyberpunk 2077 ve daha fazlasının olacağını açıkladı. Ancak Eylül ayında yayınlanacak Starfield’ın desteklenen ilk oyunlar listesinde yer almaması dikkat çekti.
Forspoken’ın 4K ultra yüksek ayarlarda yapılan bir benchmark testinde AMD, FSR3’ün başarısını kanıtladı. Teknoloji sayesinde kare hızı 36 FPS’den 122 FPS’ye çıktı ve bu 3 katlık bir artış yaşanacağı anlamına geliyor.
- Forspoken
- Immortals of Aveum
- Avatar Frontiers of Pandora
- Cyberpunk 2077
- Warhammer 40K: Space Marine II
- Frostpunk 2
- ADERS
- SQUAD
- Starship Troopers Extermination
- Black Myth WUKONG
- Crimson Desert
- Like A Dragon Infinite Wealth
AMD, hangi ekran kartlarının FSR 3’ü destekleyeceği konusunda açıklama yapmadı. Ancak Radeon RX 7000, 6000 ve daha eski modellerde çalışacağını doğruladı. FSR3’ün Nvidia ve PlayStation/Xbox’ta da olacağını belirtelim.
AMD, FSR 3’ün gerçek performansı için RX 7900, 7800, 6900 ve 6800 serisi ekran kartların satın alınması gerektiğini ifade etti. Kare üretimi diğer modellerde desteklenmeyecek, bu da performans konusunda düşüş yaşanabileceğini gösteriyor.
Peki siz bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi yorumlar kısmından bizimle paylaşmayı unutmayın.
şöyle bir şey aklıma geldi. bu haberdeki kare artışı biraz abartılı geldi. şirket oyundaki sahnenin bir sonraki adımının grafik hesaplamalarını yapmak yerine aynı sahnenin 2 adet karesini oluşturursa ve bunun için iki farklı hesap eğilde tek hesaplama yaparsa yani tek kare iki ekran görüntüsü şeklinde verse kim ne anlayacak? yani 25fpslik bir filmi 120fps bir monitörde izlediğiniz zaman monitör 25 fps vermeye başlamaz.. o tek kareyi tekrar tekrar göstermeye başlar. aynısını burada yapsa firma kim ne anlayacak?aynı kareyi 2 kez ver.. 30fps olsun 60fps.. bencmark testide bunu anlamasa.. benim ki sadece bir komplo teorisi ama yapsa ne anlayacaksınız bir sahene 36fps den 122 fps’e çıkıyorsa madem hesaplama gücün var neden baştan yapamıyorsun diye sorarlar adama.. işin içinde hız artırmak için kullanılan başka bir hinlik var demek ki. akıcı görüntü.. bir kareyi 4 kez üst üste yapıştır ekrana al sana 4 kat artış…
he kanka öyle mi
bos yapma oglum tek akilli sen misin. dlss teknolojisi de ilk ciktigi zaman bu kadar iyi degildi dlss 3 ile çağ atladı Frame generation sayesinde. şimdi ise fsr 3 gelecek ve ayni sekil frame generation kullanilacak. arastir
Bence sen iyifice araştır dlss ve fsr, ikisininde sonunda aynı rakam 3 var diye aynı şeyi bekleme. Dlss donanım destekli, yapay zeka sayesinde oluşturulacak kareleri gpu da bulunan tensor çekirdeklerine hesaplanıyor. Amd kartlarda bu işlemi yapacak ayrı bir çekirdek yok. Donanım bazlı ve yazılım bazlı iki şeyi aynı kefeye koymak çokta zekice değil.
Senin dediğin asıl zekice değil.Bu dediğin ray tracing gibi birşey değil.Tabiiki donanım oranlı fakat 3000 serilerinde de yeteri kadar donanım vardı ancak fg’yi getirmemeye karar verdiler.Aynı şeyi çok bilmişler dlss teknolojisi için de demişlerdi hatta gsync olayı bile vardı o kadar dediler donanım donanım bazlı freesync monitörlere update ile gsync desteği verdiler 😀 Bence bu durumları görmeden bu yorumu yakmak zekice değil dostum.
Kardeş akıl yürütmüşsün ama o öyle değil. Ama zaten nasıl olduğunu anlayabilmen için sinyal işleme/görüntü işleme konusunda uzman bir elektronik mühendisi olman gerekiyor. Burada tek tek yazıp anlatacak kadar vaktim yok. Frame araları yapay frameler üreterek arayı dolduruyor özetle.
Ne zaman geliyor?
Rekabet her zaman kaliteyi artırır.
Bu sanki DLSS3 rakibi 3.5un değil 3.5 biraz daha farklı bir olay ama güzel haber bakalım nasıl yapmıṣlar Nvidia donanım ile yapabilmiṣti eğer AMD sadece yazılım ile bu iṣi kotarabilecekse ve kalitesi aynı olacaksa büyük hareket
Skyrime gelsin. Yeni oyunlar çöp.
Nvidia kadar vasıfsız bir firma daha yok. Sen git AMD yerine RTX 3000 serisi kart al, üzerinden çok değil 1.5 sene geçsin. Sonra desteği kes. AMD’ye helal olsun.
Valla 6700xt vardi 6800 onerilio diyor ne yapicak simdi arada kalanlar
Rx 6700 ekran kartına gelecekmiymis
AMD en büyük pişmanlıktır.
eskiden olsa amd almayın derdim. ama şuan driver problemini sonunda çözdüler her güncellemede yeni sorunlar gelmek yerine çoğu sorun kalıcı olarak gideriliyor. FSR2 ve 3 ü marka gözetmeksizin yapması NVIDIA gibi kendi kartlarını satmaya çalışmaması +1 dire her zaman müşteri tarafında. Ayrıca DLSS2-3 çıktığında laf etmeyenler fan boylar şimdi FSR3 çıktığında yok aynı kareyi verse yok 2 defa verse 4 defa verse muhabbeti etmeye başlamış. Sence bunu bu şekilde yapsa hem FPS ölçen programlar hemde rakip firmalar foyasını ortaya çıkartmazmı. AMD müşteriyi kandırsa kendisi rezil olmazmı. yapay zeka diye birşey var artık ve kabul etsenizde etmesenizda gerçek dünyadada elektroniktede kas gücünden ziyade artık yazılım ve yapay zekanın dönemindeyiz. belki bundan bir kaç sene sonra en eski kartlarınız bile 1440p de çalışacak hale gelecek bu teknolojiler sayesinde.
fsr 3 destekleyen kartlar arasında 3050 ti göremedim olmayacak mı yoksa
2000 serisi ve üstü tamamında olacak
FSR 3.0 DLSS 2.0 yarısı kadar iyi. ancak dlss 1.5 kadar iyi…. fazla fps vermesi önemli olabilir ama görüntü kalitesi çok kötü FSR’da
Ya gardaş nerden biliyorsun burada atıp tutuyorsun. Sanki hayatında hiç AMD kart kullandın da konuşuyorsun. Bir kere gözle görünür bir fark yok aralarında. Ancak zoom edersen anlaşılıyor. Bunun sebebi de Nvidia bir oyuna DLSS ‘i çıkarmadan önce 16 K’da 20 K’da oyunu açıp yapay zekaya öğretiyor. Ve merak etme artık AMD ‘nin de yapay zeka teknolojisi var. O da başlayacak yakında. DLSS ilk çıktığında ne idi görüntüyü çamura dönüştürüyordu. Ama geliştire geliştire şu anda bazı oyunların verdiği native görüntüdense DLSS’i açtığın zaman ki görüntü daha iyi oluyor. Yani bunlar hep gelişiyor gelişecekdir.