AMD, CES 2022’de Radeon Süper Çözünürlük (RSR) adlı yeni bir özelliği duyurdu. Bu teknolojinin şirketin FidelityFX Süper Çözünürlük (FSR) platformu üzerine inşa edildiği söyleniyor. Fakat desteklenen oyunlar yerine, AMD’nin sürücüleri aracılığıyla geliyor. Bu sebeple neredeyse her oyunla çalışmasına olanak sağlanıyor.
Nvidia’nın çok benzer bir özelliği tekrar gündeme getirmesinden sadece birkaç ay sonra tanıtıldığı için zamanlaması oldukça konuşuldu. Fakat bu tip yazılımlar bir gece de geliştirilmiyor. Ayrıca RSR’in beklenenden erken gelmesi de beğenileri topladı
AMD ve NVIDIA arasında rekabet artıyor
Nvidia, Kasım 2021’de Nvidia Image Scaling (NIS) ile gündeme geldi. Şirket, NIS’ı son iki yıldır sürücü düzeyinde bir yükseltme özelliği olarak sunuyordu. Ancak FSR’nin artan popülaritesine yanıt olarak Nvidia, geliştiricilerin doğrudan oyunlara ekleyebilecekleri bir sürüm yayınladı.
AMD ise tam tersini yapıyor. Şirket, FSR’yi açık kaynaklı bir platform olarak yayınladı. Bu sayede geliştiricilerin oyunlarına bu teknolojiyi eklemesine izin verdi. RSR ise şirketin grafik kartlarının tüm oyunlardaki kapıları sonuna kadar aralamasını sağlayan son hamlesi oldu.
Güzel bir adım olmasına rağmen pek çok kişi yanlış hamle olduğunu düşünüyor. Çünkü AMD’nin, NIS ile savaşmanın yeni bir yolu olarak RSR’yi piyasaya sürdüğüne dair ortak bir kanaat hakim. Yani bunun aslında bir pazarlama taktiği olduğu ve NVIDIA’nın Derin Öğrenme Süper Örneklemeye (DLSS) odaklandığının unutulduğu söyleniyor.
AMD, 22 Haziran 2021’de FSR’yi piyasaya sürdü. Bu süre zarfında şirket, etkileyici bir başarı olan birkaç düzine oyun için destek ekledi. Fakat FSR aslında açık kaynak kodlu olduğu için şirketin bir şey yapmasına gerek yok. Yani aslında geliştiriciler ücretsiz bir şekilde alarak sistemlerine entegre edebilir.
Fakat görüntü kalitesi söz konusu olduğunda FSR’nin biraz çalışmaya ihtiyacı olduğu bir sır değil. Ayrıca AMD, mevcut sürümün son sürümden çok uzak olduğu konusunda da açık sözlü davranıyor. Aradan geçen bu 6 aylık süreç FSR 2.0 için yeterli bir süre değil. Ancak görüntü kalitesini iyileştirmek ve FSR 1.0’ın yükseltme algoritmasını geliştirmek için kesinlikle yeterli bir zaman olduğu söyleniyor.
Bu noktada eğer AMD RSR’ı paylaşırsa tabii ki kullanmak faydalı olacaktır. Fakat FSR’nin çıkacak 2.0 sürümünün yerini alamayacak gibi gözüküyor. Ayrıca FSR tüm grafik kartlarını desteklerken, RSR yalnızca AMD ekran kartlarıyla uyumlu bir şekilde çalışıyor. Dolayısıyla uzun vadede bizlere faydalı olacak olan FSR gibi gözüküyor.
Siz bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi yorumlarda bizlerle paylaşmayı unutmayın!
Tensör mensör hijaye. DLSS bir pazarlama numarasından ibaret
Sen öyle diyosaRandom
Fps lerde bariz artış oluyo ama
Hayatında nvidia kart kullanmamış insanlar gibi konuşmuşsun kanlı canlı testleri var, kullanan insanlar var ki bende onlardan birisiyim rtx 2080ti ile. 4k’da fps artışını dlss olmasa sağalayamacağım yerde dlss açıkken gayet 2kattan fazla fps değerine ulaşıyorum desteklenen oyunlarda, biraz araştır öyle yorum yap.
AMD ateş olsa cirmi kadar yer yakar, herşey için çok geç kaldı ekran kartları tarafında nvidia fazla fark attı daha çabalasa da boşa.. İşlemcileri için aynı şeyi söyleyemicem ama ekran kartlarındaki şansı bu saatten sonra fiyat/performans kartları kategorisinde olur ancak.
Rekabeti fiyat yönündede görsek hiç fena olmaz