Android cihazların güncellenme şekli değişiyor!


16 Nisan 2019 Salı 15:45
Android cihazların güncellenme şekli değişiyor!

Google’ın Android Q ile birlikte hayata geçireceği en büyük değişikliklerden birisi de, sistem güncellemelerinin Google Play Store’a taşınacak olması. Yani Google Play artık uygulamaların yanı sıra sistem yazılımını da kapsayacak.

Pixel serisi telefonlarda Android Q Beta sürümü yüklü olan bazı kullanıcılar telefonlarına Google Play üzerinden sistem güncellemesi aldılar. Bir uygulama güncelleniyormuş gibi aynı şekilde sistem güncellemeleri indiriliyor.

Android cihazlar Google Play Store’dan güncellenecek!

Güncelleme indikten sonra telefon otomatik olarak yeniden başlatılıyor. Yani temelde Ayarlar menüsünde yapılan güncelleme ile bir fark yok. Tabi, en çok merak edilen konu bunun diğer üreticilere dayatılıp dayatılmayacağı.

Mayıs ayında gerçekleştirilecek olan Google I/O 2019 etkinliğinde bu durum netlik kazanacak. Eğer diğer üreticilerin Android Q’ya geçiş sonrasında bu sistemi kullanması gerekirse güncellemeler konusunda büyük bir yol kat edilir.

Bunun sebebi ise OTA’ya kıyasla güncellemelerin Google Play Store üzerinden çok daha hızlı bir şekilde dağıtılabilecek olması. Yani, kullanıcıların Android güncellemeleri için aylarca beklemesine gerek kalmayabilir.




yazarMehmet Ali Ertunç

2015 yılı Ekim ayında SDN ailesine dahil olan Mehmet Ali, İskenderun Teknik Üniversitesi'nde eğitim hayatına devam ediyor. Havacılık tutkusu her geçen gün artarken, silahlara ve otomobillere büyük ilgi duyuyor.
Yazarın diğer haberlerine ulaşmak için tıklayın.

Yeni ! ShiftDelete.Net ya da SDN Forum hesabınız ile yorum yaparak yorumlarınızın rumuzunuz ile yayınlanmasını sağlayabilirsiniz. Giriş için tıklayın.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

44 yorum - “Android cihazların güncellenme şekli değişiyor!”

  1. Ziyaretçi dedi ki:

    kardeşler android 4 sene önceki android değil artık ios androidi taklit etmeye başladı farkında değilsiniz bellediler ios stabil ios güvenilir diye androidde de play store dışında uygulama yüklemezsen android de güvenli takmayın bu kadar hem xiaomi kullanıyorum bi kere kastığını görmedim vallahi billahi

  2. Ziyaretçi dedi ki:

    Kardeş şu anda bi iphone 2.el 1.500 androidle aynı hemen hemen bende var iphone telefondan memnun deilim

  3. Ziyaretçi dedi ki:

    Dua edin hakkınızı helal edin

  4. Ziyaretçi dedi ki:

    Iphone kullanıp androidi kötüleyen arkadaşlar. Herkesin iphone alcak parası yok maalesef o kadar yüksekte görmeyin kendinizi.

    1. Ziyaretçi dedi ki:

      Kardeşim iki sistemi de kullanıyorum. Android iOS a 10 basar her istediğini yapabiliyorsun android de.

  5. Ziyaretçi dedi ki:

    j6 plus a nezaman gelicek ?

  6. Ziyaretçi dedi ki:

    Nasil firsatlar ogtenebilirmiyim

  7. Ziyaretçi dedi ki:

    nasıl indiricez

  8. Ziyaretçi dedi ki:

    HUAWEI P20 lite kullanıyorum Android 9.0
    Ne zaman gelecek

  9. Ziyaretçi dedi ki:

    İphone 8plus ı mı satıp LG V50thing aldım yanında ikinci ekranı hediye ettiler çok kullanışlı bir telefon şiddetle tavsiye ederim

  10. Ziyaretçi dedi ki:

    Samsung güncelleme vermiyor diye dandroid olmaz 5 aydır huawei kullaniyorum simdiye kadar 5-6 kez güncelleme geldi

    1. Ziyaretçi dedi ki:

      o işletim sistemi güncellemesi değil güvenlik güncellemesi her ay veriyorlar

  11. Ziyaretçi dedi ki:

    iosu bırakıyorum androide geçiyorum

  12. Ziyaretçi dedi ki:

    Slm HUAWEI mate 10 lite kullanıyorum acaba benim cihazda 9 sürüm gelirmi

    1. Ziyaretçi dedi ki:

      Gelir elbet, niye gelmedin?

  13. Ziyaretçi dedi ki:

    J6 plus güncellemesi ne zaman gelecek

  14. Ziyaretçi dedi ki:

    A7 2018 için android p(9) güncellemesi 9 nisan günü dağıtılmaya başlamıştır size de yakın zaman da gelecektir

  15. Ziyaretçi dedi ki:

    Mükemmel

  16. Ziyaretçi dedi ki:

    Selamlar Motorola g6 incelermisiniz lütfen

  17. Ziyaretçi dedi ki:

    Huawei P10 Lite ta güncelleme gelecek mi

  18. Ziyaretçi dedi ki:

    Samsung Galaxy A7 ye abi Abdroid 9 ne vakit gelicek

  19. Ziyaretçi dedi ki:

    Yılda 1 kez geliyor güncelleme ondan sonra çöpppp…Dandroid pişmanlıktır…

    1. Ziyaretçi dedi ki:

      çöp senin sülalendir dandios kulu…

  20. Ziyaretçi dedi ki:

    yazık ya, Android kullananlar, aylarca güncelleme bekliyor, değil mi ??
    gelmeyen güncelleme 🙂

  21. Ziyaretçi dedi ki:

    2 senede android telefonlar güncelleme alamaz oluyor, eğer ki amiral telefonlardan biri değilse. İphone 6 ennson güncellemeyi aldı hala da her işi görüyor. Hayatımda bir defa android kullandım ve pişman oldum.

    1. Ziyaretçi dedi ki:

      İos’a her gün güncelleme gelse ne olur 10 sürümden birisi sorunsuz oluyor. Fanatiklik yapmanın hiç bir anlamı yok…

  22. Ziyaretçi dedi ki:

    Harika

  23. Ziyaretçi dedi ki:

    Samsung j7 core android pie güncellemesi gelecek mi bilgisi olan varmı ?

  24. Ziyaretçi dedi ki:

    Google playa verdigimiz izinler artacak google telefonlarimizi elimizden almasaydi iyiydi …

  25. Ziyaretçi dedi ki:

    Aslında kötü bir şey yazılım indirirken uygulama indirme veya güncelleme yapılmaz

  26. Ziyaretçi dedi ki:

    Herkesin aynı anda yükleme yapması sakınca doğurmaz mı? Ayrıca pek çok insan güncelleme ve dığer yenilikleri takip etmeyebilir. Haberleri olmayabilir.

  27. Ziyaretçi dedi ki:

    Aslında güzel olur yazılım yükseltmesini google arayüz güncellemesinide üretici versin samsung one ui, xiaomi miui 10 gibi yani aslında üreticiler için avantajlı bir şey

  28. Ziyaretçi dedi ki:

    Güzel bir yaklaşım, ancak sonuç değişmeyecek ki. Telefonlar genelde maximum (3) güncelleme alıyor. Bence bir android telefonların sürekli güncel kalması gerekiyor, nasıl bilgisayar da Windows10 işletim sistemi varsa… Ha illa maddi anlamda mesela kazanç sağlanmaksa işletim sistemleri ücretli olarak herkese tam destek ile dağıtılabilir… Yani Güncelleme SÜRESİZ OLMALI… Yoksa, Sadece üretici firmalar cebimize bakmaktan kendilerini alamaz 😊 Bunun artık önüne geçilmeli, Uzun Süreli kalıcı bir güncelleme desteği olmalı …

  29. Ziyaretçi dedi ki:

    Windows gibi bir yazılım bütün cihazlarda aynı olsa ne güzel olur tek bir kanaldan güncelleme

  30. Ziyaretçi dedi ki:

    Güncellemenin yüklenme sekli değişince bütün güncelleme gecikmeleri düzelecek mi sanıyorsunuz, binlerce farklı donanım yanı milyonlarca farklı olasılıkla ayni sonuca varmaya çalışıyorlar, bu işletim sistemi mimarisi ile sadece imkansız…

  31. Ziyaretçi dedi ki:

    Şu sistem güncellemesi denen şey hangi mantıkla izah edilebilir. Örnek bir telefon yaptım yazılımını yükledim kusura bakma hatalı yazılım düzeltme. Bir daha kusura bakma iyileştirme. Yok bidaha özür ekleme. Çok üzgünüm bunu unutmuşum bakın sizİ ihmal etmeden hemencecik sizin için derledim toparladım attım. Not: firmalar hatalarını size iyilik yapıyormuş casına sunuyor ve bizde alkışlıyoruz.

  32. Ziyaretçi dedi ki:

    Güncellemeyi sonuna kadar indirir ondan sonra yer yok diye uygulama sildirtir benden söylemesi

  33. Ziyaretçi dedi ki:

    Iphone sahipleri aldıkları güncellemelerle övünüyorlar. Ben bizzat 4 sene apple kullandım. Her ios sürümü ile telefon biraz daha hantallaştı ve üstüne pili yetersiz gelmeye başladı. Google, güncelleme konusunda aceleci davranmamalı.

  34. Ziyaretçi dedi ki:

    Harika olur. Windows update gibi yani.

  35. Ziyaretçi dedi ki:

    Doğru bir yöntem değil. Şebeke sorunları olursa ortalık karışır.

  36. Ziyaretçi dedi ki:

    Dandroid dediğiniz cihazlar ya 1 kere güncelleme alıyo yada hiç almıyor razla kurcalamasınlar

  37. Ziyaretçi dedi ki:

    Dandikroiddd 😂😂😂

  38. Ziyaretçi dedi ki:

    Sonunda treble bir işe yarayacak.

    1. Ziyaretçi dedi ki:

      Samsung m20 ne zaman android pie 9 gelecek acaba?

" Android cihazların güncellenme şekli değişiyor! konulu haberimizde ShiftDelete.Net olarak sizlere Android cihazların güncellenme şekli değişiyor! ile ilgili son gelişmeleri aktarmak istedik. Hemen yukarıda Android cihazların güncellenme şekli değişiyor! ile ilgili yorum ve görüşleri inceleyerek sizlerde yorum bırakabilirsiniz. "

En yeni Videolar

  1. 1 SDN ofisindekiler en çok hangi şarkıları dinledi? SDN ofisindekiler en çok hangi şarkıları dinledi?
  2. 2 Redmi Note 9 Pro'ya Open Camera ile meydan okuduk! Redmi Note 9 Pro'ya Open Camera ile meydan okuduk!
  3. 3 PARDUS kullanan AFAD merkezini ziyaret ettik PARDUS kullanan AFAD merkezini ziyaret ettik
  4. 4 Samsung 980 PRO NVMe M.2 SSD incelemesi Samsung 980 PRO NVMe M.2 SSD incelemesi
  5. 5 Uygun fiyatlı C4U C1 Akıllı Saat inceleme Uygun fiyatlı C4U C1 Akıllı Saat inceleme
  6. 6 69 liraya YouTuber, Tiktoker, Instagramer yapan set! 69 liraya YouTuber, Tiktoker, Instagramer yapan set!
  7. 7 Kısa sürede nasıl 12 kilo verdim? - VLOG Kısa sürede nasıl 12 kilo verdim? - VLOG
  8. 8 C4U kulaklık inceleme - Fiyat performansı sevdik! C4U kulaklık inceleme - Fiyat performansı sevdik!
  9. 9 iPhone 12 Pro almak için kaç gün çalışmak gerekiyor? iPhone 12 Pro almak için kaç gün çalışmak gerekiyor?
  10. 10 JBL Clip3 bluetooth hoparlör incelemesi! JBL Clip3 bluetooth hoparlör incelemesi!