Okunma

Apple, iPhone 7 için Samsung’dan Vazgeçiyor


11 Şubat 2016 Perşembe 01:40
Apple, iPhone 7 için Samsung’dan Vazgeçiyor

Bilindiği gibi Apple iPhone 6s ve iPhone 6s Plus A9 işlemcileri üretimi için Samsung ve TSMC isimli firmalar ile iş ortaklığını sürdürüyor.

iPhone 6s ve iPhone 6s Plus A9 işlemcileri için üretim oranları; %30 TSMC iken, %70 Samsung tarafına aitti. Ancak yeni gelen bir sızıntıya göre Apple, iPhone 7 A10 işlemcisi için sadece TSMC ile ortak üretim sürdürmeyi düşünüyor.

iPhone A10 işlemcilerini TSMC üretecek!

16-02/11/news_1-iphone-7-a10-a-10-islemci-uretimi-tsmc.jpg

Her ne kadar, iPhone 7 A10 işlemcileri kimin ürettiği son kullanıcı için önemli değilmiş gibi görünse de, bu durumun önemi iPhone 6s serisinde kendini göstermişti.

Zira Apple’ın da kabul ettiği testlere göre Samsung üretimi A9 işlemciler, TSMC üretimi A9 işlemcilere göre az bir farkla da olsa daha fazla pil tüketiyordu. Durumun böyle olmasından mıdır bilinmez ancak Apple, Tayvanlı TSMC ile iPhone 7 işlemci üretimini tek firmaya düşürecek gibi görünüyor.

Electronic Times tarafından dile getirilen bu iddianın sebepleri ile ilgili kesin detaylar yer almıyor. Ancak Apple, iPhone 7 modelinde iPhone 6s serisinde olduğu gibi üretim farklılığından doğacak karışıklığın yeniden yaşanmasını istemiyor gibi görünüyor.

Kaynak: AppleInsider

:: Sizce Apple, iPhone 7 A10 işlemci üretimini, sadece TSMC tarafına mı bırakmalı?




yazarEren Ertem

1997 yılında ilk bilgisayarı ile içine girdiği teknoloji dünyasına, Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile devam ediyor. Ayrıca Bilim ve Teknoloji ile ilgili araştırma yapmak ve makaleler hazırlamak, başlıca uğraşları arasında yer alıyor.
Yazarın diğer haberlerine ulaşmak için tıklayın.

Yorum yazın

52 yorum - “Apple, iPhone 7 için Samsung’dan Vazgeçiyor”

  1. SDN Okuru dedi ki:

    en iyisinin taaaaa

  2. SDN Okuru dedi ki:

    Samsung electronic onu geç mobile bile apple ile yarışabilecek düzeyde kaldiki silah bile üreten bir firmadan bahsediyoruz smasung apple vazgeçti diye birşey olmaz

  3. SDN Okuru dedi ki:

    Daha iyi olmuş, kafa karışıklığı oluyordu ve tsmc işlemciler daha iyidi 6 serisi için. Samsung bilerek mi yaptı bunu bilinmez tabi, sonuçta en ciddi rakip telefon modellerini üreten markalardan biri. Samsung en harika işlemcileri üretebilecek kapasitede üretici bir marka, ekran konusunda açık ara en iyisi zaten, telefon modellerinin tüm donanımını kendi üretiyor.

    Son olarak, Eren Ertem kardeşim o alttaki fotoğrafın nedir öyle 😀

  4. SDN Okuru dedi ki:

    Beyler zaten bir tek samsung bazı modellerinde kendi işlemcisi exynosu kullanıyor diğerleri yalan

  5. SDN Okuru dedi ki:

    Apple iyi emme bize ne …

  6. SDN Okuru dedi ki:

    Apple hic islemci uretmedi. Apple ARM tabanli ve kendi tasarimi olan islemcilerini, kendi patenti altinda, smasung ve tsmc firmalsrina urettirdi. En son Jobs un konusmasinda, islemci fabrikasi kurmaktan cok daha az maliyetli oldugunu soyluyordu. Unutmamak gerekirki Apple, damsung un en buyuk musterisi, onu kaybederse ciddi etkisi olacaktir. Bunu onumuzdek 3-4 ay icinde goruruz zaten

  7. SDN Okuru dedi ki:

    Apple islemcilerinin Samsung un gelirinde ki pati cok buyuk. Ancak Apple bir firsag samasung icin. Eger Apple uretimi samsung tan alirsa eger, bu samsung u hem ekonomik hemde ar-de acisindan olumsuz etkileyecektir.

  8. SDN Okuru dedi ki:

    Apple ve Samsung büyük bir rekabet içindeler. Valla işini iyi ve hilesiz yapan marka kazansın. Ama şunu söyleyeyim o kadar çok insan Samsung'u küçük görüp, Apple'ı yükseklere çıkartıyorki bundan sıkıldım. Samsung çok iyi bir marka. Ama en iyisi Samsung ve Apple'ın birlik olması bence. Çünkü en sevdiğim iki telefon markası onlar.

  9. SDN Okuru dedi ki:

    koptum helal sana :DDDD

  10. SDN Okuru dedi ki:

    Türk Sanat Musiki Cemiyeti diimi bu tsmc?

  11. SDN Okuru dedi ki:

    o a9 işlemciler sadece ios işletim sistemi için iyi..android cihaza koysan işe ***** sd 820 veya exynos 7420 veya 8890 kullansa uzaya çikar..bilip bilmeden a9 şöyle iyi böyle iyi demeyin sadece ios ta başarılı

  12. SDN Okuru dedi ki:

    tsmc apple'ın adetine yetişebilecek mi bakalım….

  13. SDN Okuru dedi ki:

    Elin seyiyle gerdege girmeye devam edin siz cocugunuz size bana demez

  14. SDN Okuru dedi ki:

    Tasarlamakla olmuyo o işler

  15. SDN Okuru dedi ki:

    onlar apple uçan telefon yapcakta der ama yapmaz çünkü appledan beklentiler büyük fakat siz site falan kurmasaydınız yazı ve iddia farklı duruyo zaten apple samsungdan vazgeçer geçmesinede tsmc yi de satın almaya korkar parası gitcek diye samsungda ağlar elma 3 kuruş ver diye :d

  16. SDN Okuru dedi ki:

    Samsung iPhone için OLED ekran üreteceği için daha fazla para kazanmasın d,ye böyle bir seçim yapılmış olabilir

  17. SDN Okuru dedi ki:

    TSMC'nin elini ayağını öperim ben Apple

  18. SDN Okuru dedi ki:

    Kötü yapmış. Siz hala apple ı savunun. Bir apple kullanıcısıydım, hiç memnun kalmadım. Üstelik 6s te. Beğenmiyprum apple ı hileci bir firma. Tasarım desen ezik bir tasarımı var. Adam seni uzaydan takip ediyor. İos ve windows uyuşmazlığı çok. Bilgisayarı telefona bağlayamazdım. Apple sırf kendi ürünleri satılsın diye diğer firmaları kötülüyo bence. Her ne kadar samsung reklamla kötülese de o da işlemcisini ona yaptırmış demek ki iyi bir kalitesi var. Sonra hukuk anlaşmazlığı olunca vazgeçiyor. Hiç sevmiyorum apple ı

  19. SDN Okuru dedi ki:

    Yazdıklarımız sizin onayınızdan geçecekse daha niye üye olduk lan bu siteye???

  20. SDN Okuru dedi ki:

    Apple ürünlerinde kullanılan bileşenleri, tamamen kendi tasarlıyor. Eğer öyle olmasa idi Mac Pro gibi son derece efsanevi ve tasarım harikası bir bilgisayarı piyasa da göremezdik.

  21. SDN Okuru dedi ki:

    Apple in daha oncede samsunga islemci urettirdigini bilmeyen cahil arkadaslar hemen iyi olmus moduna girmis ahahaha apple komik bir firma ya hala inanamiyorum bukadar insanin apple a hayranligini kullanmadigim bisey olsa yutturacaklar harika mukemmel diye diye

  22. SDN Okuru dedi ki:

    İşlemciyi Apple tasarlamıyor, fakat Samsung'a veya TSMC'ye ne şekil bir işlemci istediğini ve özelliğini söylüyor, kaç ghz olacağını belirtiyor. Samsung ve TSMC'de yapıyor.

  23. SDN Okuru dedi ki:

    Ahahah adam intel işlemci ile açıklamış olayı güldüm:)kardeşim o işlemcileri Apple yapıyor üretim kısmı Samsunga ait öyle olmasa senin o övdüğün samsung en iyi işlemciyi kendine yapardı ki şuan en iyi işlemcinin a9 olduğu açık.ama sen funboy olduğun içn şimdi exynos daha iş dersen bişi diyemem Apple kötülemek için yapmadığınız şey yok sizin düşündüklerinizi sanki samsung Sony Lg bilmiyor komiksiniz :)eğer Apple o işlemciyi kendi tasarlamasa o ekrana bişiy katmasa emin ol burda Apple ı konuşmazdık.herkes istediğini düşünsün ama Bi şeyi kötülemek için insanları bilgisiz cahil gibi göstermeyi bırakın android kullanıyorsan kullan bn de kullanırım ama gidip de Samsungu Apple ı kötüleyip durmak saçma Bi olay

  24. SDN Okuru dedi ki:

    appleda chipset bellek islemci board panel arge fabrikalari varda bizmi ***** da cayir cuyur soket basiyor ***** kendi kasarimi ya dalgami geciyorsun?

  25. SDN Okuru dedi ki:

    Samsung işlemci sony kamera lg panel (ekran) dahili hafıza okuyucu toshiba pilide başka firma yapıyo zaten geriye ne kaldı ? İphone bunların toplamı

  26. SDN Okuru dedi ki:

    Adama karacahil demeden önce iki kez düşünseydin. Adam haklı, Apple chipset'in tasarımını yapıyor, ama o tasarımı samsung ve TMSC'ye verip o chipset'i ürettiriyor.

  27. SDN Okuru dedi ki:

    arkadasin biri islemciyi apple tasarliyor demis.o zaman niye iphonenin icindeki chipsette samsung ***** Imac intel ***** arkadas 2016nin ilk kara cahili secildin

  28. SDN Okuru dedi ki:

    ne yapiyor ***** lg den ***** demissin cift ***** ne oldugunu anlatmayacam cunku ***** donanimin yazilimini disardan almasalar ne yapacak apple?.aldigi malzemeye tasarim katmasi icin patent hakkinin olmasi lazim ki gecen samsungla girdigi patent davasini ***** cahil konusacagina arastirda ***** wolksvagenin ama tasarim mercedesin.

  29. SDN Okuru dedi ki:

    Sende sadece sus daha ne iş yaptıklarını bile bilmiyorsun

  30. SDN Okuru dedi ki:

    Apple bişey üretmiyo diyo alıyo hemen takıyo demiş arkadaş tabi işlemciyi kim tasarlıyo apple,ekranı ürettiriyo ama kendiside bişeyler katıyo,öyle ürettirip piyasaya sürmek olmaz adamlar yazılım donanım alanında lider senin söylediğin gibi ürettirip satışa dunmuyolar okadar basit değil iphone 6 serisinde çift eksenli piksel var bunu apple yapıyo

  31. SDN Okuru dedi ki:

    dedi iphone 4 kullanısıcı abuzer… gitse appleın kapısından kovulur

  32. SDN Okuru dedi ki:

    samsung olmadan apple olmaz

  33. SDN Okuru dedi ki:

    elimde iphone 6s plus 64 gb space gray var kasımın 25 den beri kullanıyorum sizinde dediğiniz gibi samsungun ürettiği çip var ısınma sorunu yok çok fazla pil tüketimi yok performansında hiç birşey yok gayet iyi çalışıyor

  34. SDN Okuru dedi ki:

    TSMC'nin ürettikleri daha az ısınıyor daha az güç harcıyor ve daha performanslı 16nm olmasına rağmen. Doğru bir karar olmuş.

  35. SDN Okuru dedi ki:

    islemci yonga uretmek arGe ve fabrika ***** apple bu kaynaklar ***** zaten yuksek kar marjiyla satis yapmasida buna ***** sen samsung gibi arge_uretim_fabrika kendine ait olsaydi giderin yuksek ***** cihaz fiyati ***** marji az ***** iphone cihazlarinin piyasa fiyati bukadar yuksek ve yuksek kalmaya devam ediyor?samsung gibi 1 2 ay icinde deger ***** bu ***** bisey ***** olani toptan alip sunus yapiyor.

  36. SDN Okuru dedi ki:

    samsung mümkünse sadece tv ve monitör üretsin bence.

  37. SDN Okuru dedi ki:

    yerinde bir karar olmuş samsung un ürettiği işlemcilerin performansı biraz daha düşük oluyordu

  38. SDN Okuru dedi ki:

    Çöpten vazgecmemiz iyi olmuş

  39. SDN Okuru dedi ki:

    Mantıklı.Samsung kendi işlemcisini stabil hale ***** en büyük eksiği yazılım ve işlemci kalitesizliği.Uyumsuzluk bu iki ***** Samsung olmadan ***** tekelde Apple'ın domine etmesi tüketici için sorun olacaktır. Samsung bunları bilerek hareket ***** Iphone 6S ve 6S + almayanların en büyük bahanesi işlemciyi samsung üretiyorsa ben almam ve bir üst modeli ***** bunun farkında olsa gerek ki böyle bir karar almış ayrıca iki firmanın üretimlerinin birbirine olan üstünlüğü Tmsc tarafında ***** 14nm üretim yaptı ama daha fazla enerji tüketimi vardı.

  40. SDN Okuru dedi ki:

    Biz yorum yazmaktan yorulduk, siz devam ediyorsunuz. Tek basina tsmc nin uretmesi cok zor. Uretim hacimlari apple in isteklerini karsilayabilicek seviyede degil. Bu yuzden samsungla beraber calisiyorlar.

  41. SDN Okuru dedi ki:

    Yıllardır Hep aynı haber sonuçta gene Samsung üretiyor

  42. SDN Okuru dedi ki:

    Elimdeki samsung işlemcili iphone 6s patladi desene la habunu nasıl satacam ben

  43. SDN Okuru dedi ki:

    samsung, rakibinin iyiliğini ister mi az mantıklı olun.

" Apple, iPhone 7 için Samsung’dan Vazgeçiyor konulu haberimizde ShiftDelete.Net olarak sizlere Apple, iPhone 7 için Samsung’dan Vazgeçiyor ile ilgili son gelişmeleri aktarmak istedik. Hemen yukarıda Apple, iPhone 7 için Samsung’dan Vazgeçiyor ile ilgili yorum ve görüşleri inceleyerek sizlerde yorum bırakabilirsiniz. "