Son yıllarda “Quick Time Event” adı verilen ve ekranın ortasında çıkan tuş ya da tuş kombinasyonlarına gerekli süre içerisinde basmaktan ibaret oynanışa sahip olan oyunlar oldukça artmaya başladı.

Bu türün en güzel örneklerinden ikisi tabii ki Quantic Dream’in Fahrenheit ve Heavy Rain oyunlarıydı. Hatta Heavy Rain ile birlikte bu konuda iş biraz çığrından çıkmış, sanki bir filme müdahale ediyor izlenimine kapılmamız sağlanmıştı.

God of War serisinde de QTE sistemini oldukça sık görüyoruz. Konuya QTE ve God of War gibi yapımlardan bahsederek girmemin sebebi, Asura’s Wrath‘ın tam olarak bu oyun klasmanında olmasından kaynaklanıyor tabii ki.

Belki çok hayırlı bir giriş cümlesi olmayacak ama eğer uzun zamandır bir oyunun kendi kendisini oynamasına ve bitirmesine hasret kaldıysanız, Asura’s Wrath imdadınıza yetişti demektir.

Biraz garip bir itham oldu ama bu cümlenin sebeplerini yazımı okudukça anlayacaksınız. Gelin önce Asura’s Wrath’ın teknik özellikleriyle işe başlayalım isterseniz.

{pagebreak::2}

Öfkeyle kalkan, zararla oturur

Asura’s Wrath adlı oyun ile ilgili yazı yazan çoğu Türk insanının aklına gelecek ilk cümleden oluşan başlığın ardından gelelim oyunumuzun teknik detaylarına.

Asura’s Wrath, PlayStation 3 ve Xbox 360 platformları için piyasaya sürüldü. Haliyle teknik açıdan konsolların bazı sınırlandırmaları olduğu gerçeği ile yüz yüzeydi. Hal böyle olunca bu durum grafikler konusunda da bir problem yaratabiliyor.

Fakat Capcom, bu problemi çözmenin yolunu bulmuş denebilir. Street Fighter ile başlattıkları çizgi-filmvari grafik sistemi, Asura’s Wrath‘ta da aynen korunmuş. Hatta Asura’s Wrath bu konuda birkaç adım öne çıkmayı başarıyor çünkü görünüşünün gerçek anlamda Animelere benzediğini söyleyebilirim.

Bu yüzden çok sırıtmayan grafikleri aslında eskimeye yüz tutan konsollarımızın canını fazla sıkmamak adına tercih edilmiş gibi duruyor. Kullanılan renk paleti de oldukça çeşitli renklerden oluştuğu için bu durum can sıkıcı olmaktan çıkıveriyor.

{pagebreak::3}

Gelin yiğidi öldürelim ama hakkını yemeyelim. Asura’s Wrath‘ın çizgilerinin oyun dünyasında görüp görebileceğiniz en iyi bu tarz çizimler olduğunu söyleyelim. Gerçekten bazı anlarda bir çizgi romana bakıyor hissi yaşadım.

Animasyonlar konusunda da tokluk hissini iyi vermeyi başarıyor. Dövüş animasyonları, karakterimizin hareket ettiği anda yaptıkları oldukça güzel. Sonuçta dövüş kısmı oldukça çetrefilli olduğundan ve attığınız bir yumrukla gezegenleri delebiliyor olmanızdan dolayı, kolay bir iş başarmadıklarını anlayabiliyorum.

Capcom bu tarz işleri her zaman kotarmanın bir yolunu buluyor. Kısacası Anima tarzı grafikleri ve güzel çizimleriyle Asura’s Wrath sınıfı geçmeyi başarıyor. Yani Anime-Manga fanatiğiyseniz, Asura’s Wrath‘ın sizin kalbinizde ayrı bir yeri olacağının garantisini verebilirim.

{pagebreak::4}

Bam bam bam Asura vurup geçer

Animasyonlardan söz açılmışken oynanış konusuna da göz atalım derim. Kontrollere alışmak çok basit. Çünkü pek bir şey yaptığımız yok aslında. Temelde bir zayıf bir de güçlü atak olmak üzere iki saldırı opsiyonumuz var. Güçlü atağımız sürekli olarak şarj olmak durumunda. Siz vurdukça şarj oluyor zaten aslında.

Bunların haricinde düşmanlarla aranızı kapatmamızı sağlayan “dash” tuşu ve bir de kurtulma tuşumuz var. Dövüş anları dışında genelde herhangi bir şey yapılmadığından bu tuşları öğrendikten sonra rahat rahat komboları sıralamaya başlayabiliyoruz.

Oynanış tarzı başta ilkel olsa da, ilerledikçe kombinasyonlu ataklar ve daha da zorlaşan Quick Time Event’ler sizleri bekliyor. Heavy Rain‘de olduğu gibi yaptığınız seçimler hikayenin akışını değiştirmediğinden doğru zamanda basamazsanız olacak maksimum şey ölmeniz olacaktır.

Dövüşler ise genellikle aynı tipte geçiyor. Düşmanlarınıza vurmaya başladıkça Asura‘nın sinir katsayısı yükseldikçe yükseliyor. Sinir katsayınız yeterli düzeye ulaştığında da ortalığı cehenneme çevirmek adına saldırınıza başlıyorsunuz.

{pagebreak::5}

Bu andan itibaren yalnızca ekranda belirtilen tuşlara basarak ekrandaki tüm düşmanları kesmeye, biçmeye ve doğramaya başlıyorsunuz. Oyun bir sonraki QTE’yi tetikliyor ve böyle böyle devam ediyor. Her bölümün sonunda da bir adet Boss savaşı ellerinizden öpmek üzere sizleri bekliyor.

Fakat üstteki paragrafları okuduğunuzda oyunda sürekli olarak aynı şeyleri yaptığınızı düşünebilirsiniz. Çünkü unuttuğunuz bir şey var. O da şeytanın ayrıntılarda gizli olduğu.

Asura’nın her yaptığı dövüşte, sürekli farklı animasyonlar göreceksiniz. Her öldürdüğünüz düşmanı farklı şekillerde ebediyete göndereceksiniz.

Örneğin bir vuruşunda Asura o kadar sinirleniyor ki, gezegenin birinde bir delik açacak bir yumruk patlatıveriyor. Bu yumruğun gezegeni delmesi ile birlikte de lavlar akmaya başlıyor. Başka bir vuruşunuz Amerikan Güreşleri’ni aratmayacak sertlikte müdaleler içeriyor.

{pagebreak::6}

Son olarak Boss savaşlarından da bahsetmek gerek çünkü bu savaşlar işi gerçekten ekstrem seviyelere taşıyor. Ne demek istediğimi hemen açayım. Hatta bunu ilk Boss savaşını örnekleyerek yapayım.

İlk Boss savaşınızda rakibinizi çeşitli darbelerle birlikte dünyanın dışına göndererek,”Galakside bir turla gel sen evladım” diyorsunuz. Biraz abartı mı geldi? Durun daha başındayız yahu. Ardından şişko rakibimiz bir anda galaksiyi emmişcesine dünyanın 20 katı büyüklükte geri dönüyor.

Bize de elleriyle uğraşmak düşüyor. Ardından ellerini ateşe veriyoruz ve bütün vücudunu kaplayan ateş sayesinde bir anda Güneş Sistemi’nde bir Supernova patlaması gerçekleşiyor.

Tebrikler, ilk Boss savaşınızı kazandınız. Farkettiyseniz bu daha ilki. İleride sizleri neler beklediğini anlatarak oyunu mahvetmek istemiyorum ama gerçekten “yok artık” diyeceğiniz durumlar sizleri bekliyor.

{pagebreak::7}

Kime vuracağını, iyi düşünüp seçer

Asura’s Wrath‘ın müzikleri ve sesleri de atmosfere büyük katkıda bulunuyor. Müzikler belki herkesin hoşuna gitmeyebilir, zevk meselesidir. Fakat sesler konusunda Capcom iyi bir iş çıkarmış. Oldukça fantastik ortamlarda gelişen fantastik olayların sesleri de en az olayların kendisi kadar fantastik olmayı başarmış.

Vuruş sesleri, Ray silahını kullandığınızda çıkan sesler, Asura’nın öfkesini betimleyen sesler… Hepsi de oldukça güzel ve etkileyici. Sesler konusunda Asura’s Wrath benden belki de en yüksek puanını almayı başarıyor desem yanlış olmayacaktır.

Derken geldik son sözlere. Bu kadar ağır şiddet ve öfke içeren bir oyunu oynadığınızda nasıl hislere kapılacağınızı düşünüyorsunuz? Fazla düşünmeyin ben söyleyeyim, yaşayacağınız tek his gerçekten rahatlama hissiyatı.

Bu oyunu hatta bir öfke bastırıcı plasebo etkili bir ilaç gibi görmek bile mümkün. Bunca öfkeyi yaratıkların üzerine kustuktan sonra, ödemediğiniz faturalarınız için aldığınız telefon aramalarına, kapınıza gelen kredi kartı ekstrelerine ve sizi sinirlendiren ne varsa her şeye karşı çok daha dayanıklı insanlar olacaksınız.

Asura’s Wrath‘ı şiddetle, öfkeyle tavsiye etmek isterdim ama kazın ayağı öyle değil pek. Ortalamanın çok üzerinde olduğunu söylemem gerekiyor ama yazının başında da söylediğim gibi oyun bize çok az özgürlük tanıyor.

Haliyle hiçbir şey yapmadan gelişen olayları izlediğiniz bir yapım olmaya çok yakın. Anime ve Manga sevenlere grafikleri ve atmosferi için tavsiye edeceğim bir yapım. Diğer oyunseverlere ise ancak düşünüp taşınıp, bulabiliyorsanız demosunu edinip test ederek bir şans vermeniz gerektiğini söyleyebilirim.

7.5/10

Artılar: Grafikleri Anime ve Manga sevenlerin hoşuna gidecektir. Sesleri oldukça başarılı. Dövüş animasyonlarının sayısı oyundan sıkılmayı engelliyor.

Eksiler: Çok kısa bir oyun. Kolay modda oynarsanız ölmeniz olası bile değil. Oynanış konusunda çok eksikleri var. Resmen kendi kendini oynuyor oyun.

:: Asura’s Wrath’ı nasıl buldunuz?