Oyun dünyasının önde gelen isimlerinden, Baldur’s Gate 3 yapımcısı Larian Studios’un yayın direktörü Michael Douse, Ubisoft’un son dönemde aldığı tartışmalı karara sert çıktı. Prince of Persia: The Lost Crown’ın başarılı geliştirme ekibinin dağıtılması, oyun yapımcıları da dahil olmak üzere sektörde büyük yankı uyandırdı.
Baldur’s Gate 3 yapımcısı, Ubisoft’u suçladı!
Metacritic’te 86 puan ortalamasına ulaşan ve hem eleştirmenlerden hem oyunculardan olumlu yorumlar alan oyun, bu başarısına rağmen ekibinin farklı projelere dağıtılmasıyla gündeme geldi. Tam 1 milyon satışı aşmasına rağmen Ubisoft’un devam oyununu iptal etmesi ve ekibi resmen lav etmesi, tüm sektörde tepkiyle karşılandı.
Baldur’s Gate 3 yapımcısı Douse, bu durumun arkasında Ubisoft’un abonelik odaklı iş modelinin yattığını iddia etti. Şirketin Steam platformundan uzak durma stratejisi ve kendi dijital mağazasına odaklanması, oyunun potansiyel başarısını gölgeleyerek sanki bir başarısızlık hikayesiymiş gibi gösterdi.
Prince of Persia Sands of Time Remake tekrar gün yüzüne çıktı!
“2021’den bu yana Far Cry 6 dışında dikkat çeken bir çıkış yapamadılar. The Crew, Mirage ve Avatar gibi 2023 yapımları bekleneni veremedi. 2024’te Prince of Persia çıktığında abonelik sayıları düşüktü ve insanlar Ubisoft Store’u çok fazla kullanmıyordu” şeklinde konuşan Douse, oyunun Steam’de yayınlanması durumunda çok daha başarılı olabileceğini ve muhtemelen bir devam oyununun da geleceğini iddia etti.
Prince of Persia: The Lost Crown, çıkışından yedi ay sonra Steam’e geldiğinde oyunculardan olumlu tepkiler aldı. Ancak bu gecikme, oyunun potansiyel başarısını önemli ölçüde etkilemiş gibi görünüyor. Steam’deki kullanıcı değerlendirmeleri oldukça olumlu olsa da, satış başarısı ihtmali çoktan geride kalmıştı.
Siz bu konuda ne düşünüyorsunuz? Sizce BG3 yapımcısı söylemlerinde haklı mı? Görüşlerinizi yorumlara bekliyoruz.
Sanki 3D serinin 2D platform oyunu Steam’e ilk çıkışında gelse yok satacaktı. Millet binlerce dolarlık bilgisayarı platform oyunu oynamak için mi alıyor. Bu kim ya bir tane dandik kutu oyunu çakması yaptı, sektöre yön verir gibi konuşup duruyor. Rockstar’a diyor oyunları 500 dolar yapın, Ubisoft’a oyunu şu platforma çıkartmalıydın diyor. Sen önce yeni bir oyun yap bakalım, görelim önceki oyunun kadar tutacak mı.
Platform oyunu diye küçümsediğin bir genre Dead Cells, Hollow Knight gibi yapımlarla deli satışlara ulaştı. Belli ki iki güzel grafik gördün diye vasat oyunlara kendini satacak zevksiz bir adamsın. Muhtemelen GOTY ödülünü de Spider-Man 2’ye layık görmüşsündür. Sektöre yön vermiş, oyun beklentileri konusunda insanların çıtalarını yukarı taşımış, diğer şirketlerin bile korkudan “Bizden böyle bir şey beklemeyin” dedikleri bir oyunken şöyle ağzını yayacak rahatlığı bulman cidden komik. Özellikle tek başarıları sadece Baldur’s Gate 3 değilken. Oyunculara kaliteli ve verdikleri paraya değer, erişilebilir bir oyun sunmaya çalışan bir şirket varken para için g*tünü satacak, aynı oyunları ısıtıp ısıtıp önüne koyan şirketlere yağ çekmeye devam.
Ne anlatıyorsun zevksiz olan asıl sensin. Gördük oyunu geliştiren Ubisoft’un halini, sen 100 bin liralık bilgisayarında üç kuruşluk platform oyunu oynamaya devam et. Bir şey biliyormuş gibi gelmiş boş, boş yazıp saçmalamışsın. Bundan sonra kelimelerini dikkatli seç yoksa senin ağzını yayarım. Git sahiplerine ötede dilen.
Kardesim yorumunda gram mantik yok. Bilgisayari iyi olan herkes sadece muazzam grafikli oyunlar oynasin o zaman, boyle bir mantik olabilir mi ? 🙂 Turk oyun sektorunun gelisememesinin bir diger nedeni de bu. Herkes iyi grafikli, AAA oyun yapma derdinde. Ben pcye 100k lira veririm, 2 dolarlik pixel oyunu saatlerde oynar keyif alirim, sonra full grafikli oyun oynar yine keyif alirim sanane ?. Oyun dedigin subjektifdir, keyif aldigin surece iyidir