Okunma

Banyoda telefon şarj etmek ölüm getirdi!


19 Mart 2017 Pazar 09:00
Banyoda telefon şarj etmek ölüm getirdi!

Şarj olurken yanan, patlayan telefon haberleri sık sık gündeme geliyor. Yaşanan son olay şarj olan bir iPhone’u banyoda kullanan Richard Bull‘un ölümü ile sonuçlandı.

Elektrik çarptı

The Sun’ın haberine göre 32 yaşındaki Richard Bull, şarj cihazını koridordan bir uzatma kablosuna takarak telefonu banyoda şarj ederken öldü. Şarj olan telefonu kullanan Bull’un telefonunun bir kısmı suya temas ettiği için göğsünde, ellerinde ve kollarında ciddi yanıklar görüldü.

17-03/19/richard-bull.jpg

Eşi Tanya eve döndüğünde Bull’u yaralı halde yerde görünce saldırıya uğradığını düşündü. 999’u aradıktan sonra gelen ekip Richard’ın öldüğünü açıkladı. Richard’ı muayene eden Dr Sean Cummings, telefonlar için “Bunlar zararsız cihazlardır. Ancak banyolarda saç kurutma makinesi kadar tehlikeli olabilir” dedi.

Londra’da bulunan Coroner’s Court temsilcilerinden Mum Carole: “Ben bir çok insan, özellikle telefonlarından ayrılamayan gençler için bu durumun ne kadar tehlikeli olduğunu bilmiyorum” diyerek olaya dikkat çekti. Bu olay şarj olan bir telefonun kurcalanmaması gerektiğini acı bir şekilde ortaya koyuyor.

:: Telefonunuz şarjda iken kullanıyor musunuz?


yazarİlker Çiftçi

2009'dan bu yana akıllı telefonlar üzerine kurulmuş bir çok teknoloji sitesinde yöneticilik ve editörlük yapan İlker, artık bir SDN yazarı.
Yazarın diğer haberlerine ulaşmak için tıklayın.

“Banyoda telefon şarj etmek ölüm getirdi!” üzerine 23 yorum

  1. SDN Okuru dedi ki:

    Eger prize takilan adaptore su deymediyse boyle birsey olamaz. Adaptor elektorigi 5 volt ve cok dusuk bir ampa dusurur buda bir insana elektirik carpmasi icin yeterli degildir. Adaptorun kablosunu agziniza soksaniz bile hafif eksi bir tat hissetmek disimda birsey olmaz. Ya adaptor bozukmus ve topraklamadan 220v 60hz akim veriyormus yada bizzat adaptor islanmis.

  2. SDN Okuru dedi ki:

    Bari banyoda kullanmayın şu telefonları. 15 dk telefondan uzak durun çok mu yani. Ne bileyim hayal filan kurun aklınıza güzel fikirler gelebilir banyoda. Birçok proje fikirlerim banyoda aklıma geliyor.

  3. SDN Okuru dedi ki:

    Haberde bir yanlışlık var gibi ama amerika, ingiltere gibi ülkelerde ev kültürü bizden farklı. Kulubeden bozma yerlerde yaşıyorlar. Amerikada Adamların tuvaletinde seramik bile olmuyor, tesisatıda özensiz şekilde yapılmıştır

  4. SDN Okuru dedi ki:

    950 Yıllık ülkedeki evlerde tabi ki kaçak akım rolesi yok. Bu mal da büyük ihtimal uzatma kablosu(üçlü ara kablosu) kullanmıştır diye tahmin ediyorum.

  5. SDN Okuru dedi ki:

    ingiltere'de yaşıyorum ve yerel basında dün gördüm bu haberi.
    aşağıdaki arkadaşa ithafen, ingiltere'de 220V tüm prizler tıpkı avrupa gibi amerika hariç başka 220v kullanmayan ülkeler nerelerdir bilmiyorum ama burada çoğu evde elektrik tesisatları eski ve kaçak akım rölesi yok.

  6. SDN Okuru dedi ki:

    Banyado telefon kullanan biri kesin bir haltlar ***** gitti desenize.

  7. SDN Okuru dedi ki:

    Haberde yeterli detay olduğunu sanmıyorum. En kötü senaryoda yanıklarla atlatılırdı. İngiltere Sanırım Avrupa normlarına sahip ve 220 volt gerilim var prizlerde. Banyoya çektiği prizde bir sorun olmalı. Yine de normal bir evde kaçak alım sigortası anında atardı ve çarpılma olamazdı.

  8. SDN Okuru dedi ki:

    Eeee marka ve model ney bu bilen varmı yoksa samsung mı ya da apple iphone mi beki hangi marka??

  9. SDN Okuru dedi ki:

    Kaçak akım rölesi yokmuy muş

  10. SDN Okuru dedi ki:

    Banyoda çok insan tel kullanıyor ama şarj edebi ilk duydum

  11. SDN Okuru dedi ki:

    Ya arkadaş banyoda geçen süre 20 hadi bilemedin 30 dakika nasıl bir fantazi banyodan çık öyle konuş telefonla. Üzücü bir durum olmuş yazık.

  12. SDN Okuru dedi ki:

    Telefon kısmının suya değmesi sadece telefonu kısa devre yapar ve yakar, eğer şarj aletinin batarya kısmı suya değmiyorsa insana hiç bir şey olmaz küçük bir şey bile hissetmezsiniz.

    Haber eksik yazılmış ya da haberi aldığınız yer eksik yazmış.

    Telefona taktığınız şarj kablosundan gelen elektrik genelde 5 Volt 1-2 Amper arasında değişiyor. Ancak batarya kısmı sadece 220 Volt ile buluşan kısım. Haberdeki bahsedilen uzatma kablosuna su gelmesi vs. olmuş olabilir ancak dediğim gibi yanlış haber olmuş.

  13. SDN Okuru dedi ki:

    saçmalık, elektrik tesisatında sorun vardır. Ben fişe takılı tabloyu pense ile kesmis bir mal olarak söylüyorum ki sigorta attı ve yaşıyorum.

  14. SDN Okuru dedi ki:

    yani banyoda telefon kullanılır mı allah akıl fikir versin

  15. SDN Okuru dedi ki:

    Malesef ben kullanıyorum, son vermek gerek buna…(

Yorum yazın

Geri bildirim