Okunma

BMW i8 Türkiye’de


30 Ekim 2012 Salı 15:00
BMW i8 Türkiye’de

Borusan Otomotiv İstinye‘de düzenlenen basın toplantısında görücüye çıkan BMW i8 otomobili yakından görme imkanı bulduk. BMW i8‘in dış gövde panellerinde karbon-fiber kullanımı aracın hem hafif olmasını hem de dayanıklı olmasını sağlıyor. Tamamı LED teknolojisi kullanan aydınlatmanın haricinde gövdesi üzerinde de LED ışıklandırmalar bulunuyor.

BMW i8, 131 beygir güç üreten ön taraftaki elektrikli motoru ve buna ek 223 beygir güç üreten benzinli motoruyla şimdiden otomobil severlerin hayallerini süslüyor.

Videosunu izleyin

0-100 km‘ye 5 saniye gibi kısa bir sürede çıkabilen aracın maksimum hızı ise 250 km. Bataryalarının şarj süresi 1 saat 45 dakika olarak belirtiliyor.

Düşük emisyon hacmi ve kullanıcıların günlük hayatını kolaylaştıracak mobil teknoloji sistemlerine sahip olan BMW i8‘in 2014 yılında Türkye‘de satışa sunulması planlanıyor.

BMW için yeni milat

Düzenlenen toplantıda bir konuşma yapan Borusan Otomotiv İcra Kurulu Başkanı Eşref Biryıldız, BMW i serisinin çağın gereksinimlerine her açıdan cevap verdiğini belirterek, “Bugün doğal kaynakların azaldığı ve mobil yaşamın hayatın her alanında etkin olduğu bir dünyada, tüm bu taleplere cevap verebilecek bir konseptin temsilcisi olan BMWi8’i sunmaktan gurur duyuyoruz” dedi.

Toplantıda konuşan BMW i Proje Yöneticisi Manuel Sattig ise gelişim ve dönüşümün birleşmesiyle geleceğin teknolojilerini yakalamayı başardıklarını belirterek, “BMWi ile sürdürülebilirlik konusunda yeni bir milat yaratmanın yanı sıra, bireysel mobilite konusunda da bir milat yaratıyoruz” dedi.

BMW i serisi

BMW i serisinde iki yeni otomobil sunuyor. Bir tarafta BMW i3 yer alıyor. BMW Group‘un ilk tümüyle elektrikli seri üretim otomobili olan araç, temel olarak kentsel mobilite zorlukları üzerine odaklanıyor. BMW i8 ise geleceğe dönük, akıllı ve yenilikçi ve modern bir spor otomobil olarak bu aileye katılıyor.

BMW i8 yakıt tüketimi ve güç kullanımı

BMW i8‘in 100 kilometrede 3 litrenin altındaki yakıt tüketimi değerinin yanı sıra evsel prizlerden şarj edilebilen lityum iyon bataryası sayesinde, yalnızca elektrik motoru ile 35 kilometreye kadar yol alabiliyor olması, beğeni topluyor.

BMW i serisi hakkında daha fazla bilgi almak için buraya tıklayabilirsiniz.

Ayrıca 2+2 kişilik araç, dört kişi için yeterli alan sunarak, günlük kullanımda yüksek düzeyde pratiklik sağlıyor.

:: BMW i8 için neler söylemek istersiniz?




yazarHakkı Alkan

ShiftDelete.Net'in kurucusu olan ve aynı zamanda içerik üretmeye devam eden yazar; kişisel sitesi hakkialkan.com üzerinden de blog güncellemektedir. 
Yazarın diğer haberlerine ulaşmak için tıklayın.

Yorum yazın

31 yorum - “BMW i8 Türkiye’de”

  1. SDN Okuru dedi ki:

    i 8 türkiye fiyatı 200.000€ aşşağı olmaz birde 5 kişilik değil 4 kişilik oda ayrı bir mesele tabi

  2. SDN Okuru dedi ki:

    lamborghini nevada ‘nın yanında hiç

  3. BERVA dedi ki:

    Bazı konulardan SDN Okurları sayesinde haberdar oluyorum.

  4. SDN Okuru dedi ki:

    bi tane almak isterim…

  5. SDN Okuru dedi ki:

    tanitimdaki sehir MIAMI…

  6. SDN Okuru dedi ki:

    Abi Akülü Arabanın Laciverti olmuş bu. Çocukluğumda Hayallerimi süsleyen araba işte buuuuuu

  7. SDN Okuru dedi ki:

    aracın ilk sahibi olcam galiba 

  8. SDN Okuru dedi ki:

    mükemmel bi araba tek kelımeyle bahaneler uydurmayın

  9. SDN Okuru dedi ki:

    Araba guzel lakin bu hiz BMW yakışan bir hiz değil

  10. SDN Okuru dedi ki:

    gelsin hemen alcam

  11. SDN Okuru dedi ki:

    X6’nın fiyatına bakayım dedim 350 milyondan başlıyor, bununda fiyatı 500’den aşşağı olmaz! Yani üretilse de olur bizim için üretilmese de! Hatta üretilmese daha iyi olur!! Belki biz birgün “daha iyisini” yapar satarız! :))

  12. Troy dedi ki:

    Türkiye’ye 2014’te gelecek ama o zamana kadar çok dişli rakipleri gelecek. Bence BMW eskisi gibi yüksek fiyatlar çekebilir mi tam bilemiyorum. Nissan, Toyota, Chevy, Renault derken bu alanda çok performanslı ve tasarımı iyi arabalar çıkarıyorlar artık.

  13. 1905 dedi ki:

    BMW i3 üretimini rafa kaldirdi diye ***** de calisan bi ***** maliyeti cok yüksek ***** sinif bi aracin satis fiyati Almanya da 40 000 € yu buluyo ***** satis fiyatini siz düsünün artik.

  14. SDN Okuru dedi ki:

    Gelsin de bu araba hangi yolda gidecek? Bizim yollar Tümsek, çukur dolu, ilk tümsekte bırakırsın milyonluk arabayı…

  15. 7.42 dedi ki:

    Jantları beğenmedim. Arabayı bitirmiş.

  16. SDN Okuru dedi ki:

    elektrikle 35 km yol gidiyorsa kusura bakmasınlar bu arac hybrid bile ***** spor araba yapmışlar içinede elektrikli desinler diye çük kadar akü koymuş*****

  17. SerdarGokcen dedi ki:

    Cam mam bmw abi. BMW tutkunu olunca bu araba resmen çenemin düşmesini sağladı. Görevimiz Tehlike 4 te hindistan operasyonunda bu araba iyi şov yaptı. Bir gün olacak benimde bir bmw’m.

    Aşk üç harfli işte…

  18. SDN Okuru dedi ki:

    Benim 25 milyarlık civic 175 beygir bu 223 beygir mi olacak

  19. SDN Okuru dedi ki:

    35 km mi :S bence çok az gerçek bir elektrikli araba demek için en az 100 km gidebilmesi lazım yoksa 35 km sonra bağla yine benzine ne anladım ben bu işten saçma olmuş

  20. SDN Okuru dedi ki:

    35 km ye kadar yol alması nasıl beğeni topluyor açıklar mısınız? araca v12 6000 cc yakıt düşmanı motor koysalar da beğeni toplar bi kere

  21. SDN Okuru dedi ki:

    cam araba sıkıntı kardeşim, kaza olsa anında ölürsün ya.. ayrıca bayanlar içinde sıkıntı..

  22. SDN Okuru dedi ki:

    consept için yorum yapmak saçma olur

  23. haqy dedi ki:

    Bu otomobilin (i8) ilk konseptinde de yan kapılar camdı ama adı üzerinde işte konsept. Zamanla diğer i3 modelinin de değişir. Yoksa bmw yeni bir cam türü keşfetmediyse euro ncap’dan nal toplar

  24. SDN Okuru dedi ki:

    çekim yapılan şehir neresi acaba.. Tr de satılsa bile yakışmaz kabak gibi sırıtır araba geleceğin arabası nerde tr de videodaki gibi şehir.. 100 sene gerideyiz rahat

  25. SDN Okuru dedi ki:

    borusan sanki sen yaptın arabayı, gurur duyuyolarmış…

  26. SDN Okuru dedi ki:

    tip sıfır

  27. Troy dedi ki:

    uraya gelen aracı autoshow’a gidenler de görecek. ama bence alması gereken çok yol var. videoda yan taraflar karbon fiber ama otomobilin kendisinde cam mesela. sürüş esnasında cam nasıl inecek bilemiyorum, bana tek parça gibi geldi. bir de cam olması sakat. mini etek giyen bir bayan sürücü için sıkıntı olur. camın bir diğer problemi de arabada bulunan değerli eşyaları park esnasında kabak gibi göstermesi. bence siz gidin bir de fuarda kendiniz görün nedir ne değildir diye.

  28. SDN Okuru dedi ki:

    35 km neydi yaa en az 80 olmalı

  29. angel75 dedi ki:

    seneler önce ilk ben fark ettim bu arabayı… araba demem doğru mu bilemedim

  30. mr_rain dedi ki:

    Son dönemde üretilen en heyecan verici otomobillerden birisi.

" BMW i8 Türkiye’de konulu haberimizde ShiftDelete.Net olarak sizlere BMW i8 Türkiye’de ile ilgili son gelişmeleri aktarmak istedik. Hemen yukarıda BMW i8 Türkiye’de ile ilgili yorum ve görüşleri inceleyerek sizlerde yorum bırakabilirsiniz. "