Call of Duty: Vanguard, her bir silahın hissiyatını oyuncuya yansıtmayı planlıyor. Bu noktada PlayStation 5 konsolunun DualSense kontrol cihazının özelliklerini kullanacağını belirtti. Bir PlayStation blog yazısında, geliştirici Sledgehammer Games‘in baş mühendisi Chris Fowler birtakım açıklamalarda bulundu.
Açıklama kapsamında Fowler, tetiğe uygulanan basıncın bile önem arz ettiğini belirtti. Buna göre de atışın yapıldığı nokta hassasiyet gösteriyor. Bu noktada Sledgehammer, DualSense‘in uyarlanabilir tetikleyicilerini kullanarak tetikte ağırlık hissi yaratmak için geribildirim desteğini kullanıyor. Böylece her bir silah için de daha doğru tetik ağırlığı hissi oluşacak.
Call of Duty: Vanguard’ın hikaye fragmanı yayınlandı!
Call of Duty: Vanguard silahın türüne göre hissiyat sunacak
DualSense‘in sunduğu özellikler arasında dürbünün çalışma şekli de etki görüyor. Bu noktada ne kullandığınıza bağlı olarak görüş hızı ve L2 tetikleyici ağırlık değişiklikleri anlamına geliyor. Silahınızda yer alan eklentiler bile nişan alma hissiyatını değişikliğe uğratabiliyor.
DualSense özellikleri arasında yer alan dokunsal geribildirim de önemli bir rol oynuyor. Fowler, düşman ateşinin siperinizi kırması durumunda etrafınızda uçuşan enkazın etkisini hissedeceğinizi söylüyor. Bir bombalama saldırısında da ağır patlamaların hissiyatının daha fazla olduğunu belirtiyor.
Call of Duty serisi daha önce de DualSense‘in uyarlanabilir tetikleyicilerinden yararlandı. Buna örnek olarak Call of Duty Black Ops Cold War oyununu örnek gösterebiliriz. O da buna benzer birtakım özellikler sunmuştu.
Sizler Call of Duty: Vanguard oyununun DualSense özelliklerinden yararlanması konusunda ne düşünüyorsunuz? Fikirlerinizi yorumlar kısmından bizlerle paylaşmayı unutmayın!