Çift Çekirdeğin Bittiği An


17 Aralık 2006 Pazar 14:00
Çift Çekirdeğin Bittiği An

Intel Türkiye tarafından her ay düzenlenen ve Türkiye‘deki teknoloji editörlerinin
katıldığı son etkinlikte 4 çekirdekli işlemcilerin getirdikleri yenilikler anlatıldı.
An itibarı ile dünyanın en iyi işlemcileri diye tabir edilen çift çekirdekli işlemcinin, yakında satışa sunulacak olan 4 çekirdekli
işlemcinin karşısında ne duruma düştüğünü aşağıdaki videoda izleyebilirsiniz.

http://www.youtube.com/v/rwE_jSNwi1M

Intel Türkiye’den Cemal Kayacan’ın
ShiftDelete.Net için yaptığı testin videosu

SDN – http://shiftdelete.net




yazarVolkan Bilgin

14 yıldır profosyonel olarak bilişim sektöründe çalışan Volkan tam bir teknoloji meraklısı, sinema tutkunu, oyun bağımlısı. Bir çok teknolojinin çıkışına şahitlik eden Volkan ayrıca müzik, resim ve heykelle de uğraşıyor.
Yazarın diğer haberlerine ulaşmak için tıklayın.

Abone ol
Bildir
guest
44 Yorum
Dahili geri bildirimler
Tüm yorumlar
SDN Okuru
SDN Okuru
14 yıl önce

herşey çok güzelde biz ne zaman 4 çekirdeklilere sahip olabileceğiz acaba 🙂

SDN Okuru
SDN Okuru
14 yıl önce

intel harbiden aştı… O nasıl bir hız yaa….

SDN Okuru
SDN Okuru
14 yıl önce

maşallah 🙂

SDN Okuru
SDN Okuru
14 yıl önce

kayda değer bir fark var. ancak fiyat farkları gibi etkenler de göz önünde tutulması gereken şeyler.

SDN Okuru
SDN Okuru
14 yıl önce

gerçekten çok güzel ya işimiz sip şak olcak 5 yıla kadarda 80 çekirdekli çıkacakmış hadi hayırlısı

SDN Okuru
SDN Okuru
14 yıl önce

yaw şu an hazırdır emin olun 16 çekirdekli ama pazarlama stratejisi önce 4 çekirdekli sonra 8 diye devam edip geliştirme aşamalrında harcadıkları paraları çıkardıktan sonra sürecekler ***** görün.

SDN Okuru
SDN Okuru
14 yıl önce

bu işlemciye göre bi oyun yasalar.. ooff süper olur

SDN Okuru
SDN Okuru
14 yıl önce

2+2=4 eder ne kadar köfte o kadar ekmek!

SDN Okuru
SDN Okuru
14 yıl önce

bunlar reklam kokan hareketler

SDN Okuru
SDN Okuru
14 yıl önce

6600 ü yeni almıştım daha 🙁

SDN Okuru
SDN Okuru
14 yıl önce

Bu ürün türkiye piyasasına girene kadar 8 cekirdek satısa ***** türkiyenin her evinde 4-5 yıl icinde ***** begenmiyolar bunlar yaaa (:

SDN Okuru
SDN Okuru
14 yıl önce

bizde çekirdek bile yok adamlar 4 çekirdek olayına girişler. ne diyelim hayırlısı olsun. Fark ciddi boyutta yalnız. kayda değer bi fark yok diiyen arkadaşın düşüncesi garip. %7 ve %80lik bir fark var arada.

SDN Okuru
SDN Okuru
14 yıl önce

Son kullanıcı için önemli olan en büyük faktör unuluyor.

Fiyat -> Performans

Kurumsal kullanıcılar için hız ne kadar önemli olsada bireysel kullanıcıların örneğin %50 hız farkı için %100 fiyat farkı vermesini beklemek akıllıca bir davranış değildir.

Bu nedenle kaç işlemci çekirdeğinin kullanıldığından çok artan hız oranına göre daha düşük oranda artan fiyat önemlidir.

SDN Okuru
SDN Okuru
14 yıl önce

Fark var demiş adam yaa ben bu saatte yok diye okumuşum.. pardon 😀

SDN Okuru
SDN Okuru
14 yıl önce

Sanki orada 4 çekirdekli ile 8 çekirdekli işlemciler karışı karşıya.. hepsine HT mi var ??

SDN Okuru
SDN Okuru
14 yıl önce

valla bu gidişle hız kaybetmeden bilmem kaç çekirdeklide çıkar hadi bakalım 🙂

SDN Okuru
SDN Okuru
14 yıl önce

harika bişey ya 😛

SDN Okuru
SDN Okuru
14 yıl önce

HT tek çekirdekli işlemcileri çift çekirdekli gibi göstermek içindir bir nevi emülatör bunlarda zaten zibilyon tane çekirdek var ne htsi hocam =)

SDN Okuru
SDN Okuru
14 yıl önce

ama ben daha celeron 1000i ikinci elden yeni almıştım.

SDN Okuru
SDN Okuru
14 yıl önce

abi daha çift çekirdekliyi denemeden dörtlüsünü çıkardılar ne yapacağız şimdi fiyatı ne durumda acaba?

SDN Okuru
SDN Okuru
14 yıl önce

gidin siz kabak çekirdeği ile yetinin 🙂 :p 😀

SDN Okuru
SDN Okuru
14 yıl önce

şaka bi yanada mileti 4 çekirdekli işlemciye heveslendiriyorlar yarın bir gün 4 çekirdekli işlemci çıktığı zaman hepimiz bu işlemcileri aldıktan sonra daha 3 – 5 ay bile kullanmadan ardından hemen 14 çekirdekli işlemciler çıkarırlar piyasaya varya bu teknoloji gelişmeleri sırf para tuzağı haline gelmeye başladı yani başka bişi değil. 4 değil 4444 çekirdek çıkarsalar biz insan oğlu gene doymayız. en iyisi gidin 1 kilo kabak çekirdeği alın oturun doya doya yiyin! hem sudan ucuz 😛 :=) 😀

SDN Okuru
SDN Okuru
14 yıl önce

haydaaa yahub kardeşim daha elimize duo lar geçmeden bu nerden çıktı….

SDN Okuru
SDN Okuru
14 yıl önce

intelin 8 çekirdeklerle ilgili projeleri var bu böyle devam eder eskiden mhz sonra fsb oldu şimdi çekirdek bu işin sorun yok by… firazzz;)

SDN Okuru
SDN Okuru
14 yıl önce

çekirdeğimizi çiftleştiremeden 4 lüsünü çıkarmışlar hadi hayırlısı…

SDN Okuru
SDN Okuru
14 yıl önce

bunu test etmenin amacı nedir ki zaten fark olacağı açık.. gereksiz hareketler bunlar ilerleyelimm :))

SDN Okuru
SDN Okuru
14 yıl önce

Reklam kokan hareketler bunlar..

SDN Okuru
SDN Okuru
14 yıl önce

Celeron 900 ü yıllardır kullanıyorum şükür bi sıkıntım yok. Teknolojinin dürekli yükselmesi güzel ama son teknolojiyi kullanacağım diye bir sürü para harcamanın anlamı *****

SDN Okuru
SDN Okuru
14 yıl önce

4 çekirdekli işlemcinin şubat ayında çıkacağını duymuştum hem de sağlam bir yerden duymuştum.

SDN Okuru
SDN Okuru
14 yıl önce

bilgisayar endüstriside aynı ilaç endüstrisi gibi … onbeş molekülü hazırlamadan ve basamakları piyasayıönce oluştur ve yönlendir starejisiyle paylaşmadan ürünlerini asla pazara sunmuyorlar vede istisnalar olmuyor değil. tabiiki.

SDN Okuru
SDN Okuru
14 yıl önce

intel aşmış ama fiyatlarıda aşmış arkadaşlar bize neden hep geçgeliyor teknoloji gelsede dışarıya göre nede ama neden pahalı mal oluyor niçin kimse bişey yapmıyor neden kimse bişey söylemiyor biz kazdık da haberimiz yok galiba

SDN Okuru
SDN Okuru
14 yıl önce

ya peki bizim kullandıgımız p4 ler nasıl olur cvp? :S

SDN Okuru
SDN Okuru
13 yıl önce

Ya arkadaşlar o kullandıkları test programı intelin kendi programı dikkat edin video yaklaştıında görünüyo intel test falan diye.. Herhangi bi oyunu açmayı denesinler bakalım bukadar yüksek bi fark olmaz aynı anda açacaktır eminim… akıl var mantık var tek işlem yapıyosunuz 2 ya da 4 işlem yapmıyonuski.

SDN Okuru
SDN Okuru
13 yıl önce

Evet doru saat hızları aynıdır büyük ihtimalle o işlemcilerin tek işlem yapıldıında o kadar büyük bi fark ortaya çıkmaz bencede

SDN Okuru
SDN Okuru
13 yıl önce

Videoda söylediği gibi yüzde 80 performans farkı gerçekden büyük bendeki makinelerin çift çekirdek bile olmaması benim açımdan oldukça üzücü. iki tane makinem var biri celeron d 2,48 ghz diğeri p4 3,2 ghz birde benimkilerle karşılaştırma yapsalar artık videonun süresi 2:22 iken 60:00 ın üzerinde olur 😛 şaka bir yana artık bu çekirdek muhabbeti sıktı. arz talep olayı işte. Selçuk erdemin bir karikatürü bu olayı gerçekten iyi anlatmış taş devrinde tekerleği bulan adam önce üçgen sonra kare sonra yuvarlak tekerleği piyasayı süreceğini söylüyor 🙂 yani diyeceğim şu ki çift çekirdek çıkmadan 4 çekirdek çıkabilirdi. biz artık bunun makarasını yapmaya başladık.
-ya abi 4 çekirdek muhabbetini duydun mu?
-duymaz mıyım aldım bile
-hadi ya nasıl abi ?
-tuzlu çitliyoruz bol bol 🙂

SDN Okuru
SDN Okuru
13 yıl önce

800$ lık işlemci alınırmı kafayımı yediler bunlar vallaha çift çekirdekli alırım daha iyi

SDN Okuru
SDN Okuru
13 yıl önce

2 çekirdek ile 4 çekirdek arasında gördugum kadari ile sadece yüzde 25 bir performans farkı var buda cokta aman aman bir durum degil bence intel bu konuda rezil olmus durumda. 4 çekirdek işlemcinin en az VAY BE dedirtebilmesi icin yüzde 80 performans farkı olması gerek . Hos orda arkadas yüzde 80 performan farkı diyor ama bu konu saibeli cunki ekran öyle göstermiyor. bence bu konuda intelin yanıldıgı bi konu var 3 GHZ sınırına getirilen işlemciler ne olduda bi anda 1,6 2 GHz sınırına düsürülüp adı degistirilip tekrar tekrar satılmaya calısılıyor anlamıs degilim. cift cekirdek 4 cekirdek bunlar yalan seyler intel nasıl ürün satıcam düsüncesinin ürünleri. Kontrolsuz güc güc degildir. önemli olan stabil calısmasıdır. Anlayan anladı kendinize ii bakın

SDN Okuru
SDN Okuru
13 yıl önce

Bu adam mademki pc konusunda intelde çalışabilecek kadar yetenekli. Neden bir SDN videosu gibi video çekmemiş bence işlemciden eksiklik gözüme çarptı.

SDN Okuru
SDN Okuru
13 yıl önce

ama herkes elinde sonunda mecburen almak zorunda kalıcak, çünkü artık yeni çıkıcak olan bütün program, oyun vb.. bütün yazılımlar bu tür işlemcilere göre yazılacak…

SDN Okuru
SDN Okuru
13 yıl önce

yav arkadaşlar bu video ben niye göremiyorum Türk filmi giib göremiyorum diye feyadı basıcam yav

SDN Okuru
SDN Okuru
13 yıl önce

5 yıla kadar neler ***** 5 yıl önceye bak ve ekran kartlarını ve işlemcileri karşılaştır.kaç kat arttı?

SDN Okuru
SDN Okuru
13 yıl önce

en iyisi ***** evinde crysis mi bosver 3 yil sonra oyna, ne ***** 1 yil sonra ps3 almak da iyi olur.

SDN Okuru
SDN Okuru
13 yıl önce

fazla cekirdege gerek yok 2 çekirdek daha iyi ben çe elinizdeki makinaları bırakıp çift çekirdek yoksa çift çekirdek almak engüzeli

SDN Okuru
SDN Okuru
11 yıl önce

video nerde

" Çift Çekirdeğin Bittiği An konulu haberimizde ShiftDelete.Net olarak sizlere Çift Çekirdeğin Bittiği An ile ilgili son gelişmeleri aktarmak istedik. Hemen yukarıda Çift Çekirdeğin Bittiği An ile ilgili yorum ve görüşleri inceleyerek sizlerde yorum bırakabilirsiniz. "

En yeni Videolar

  1. 1 Logitech M190 mouse inceleme Logitech M190 mouse inceleme
  2. 2 AirPods Pro rakibi Jabra Elite 85T incelemesi AirPods Pro rakibi Jabra Elite 85T incelemesi
  3. 3 M1 işlemcili Mac mini kutusundan çıkıyor M1 işlemcili Mac mini kutusundan çıkıyor
  4. 4 Türkiye'de ilk! Galaxy S21 Ultra kutu açılımı Türkiye'de ilk! Galaxy S21 Ultra kutu açılımı
  5. 5 QCY T5 Bluetooth kulaklık incelemesi QCY T5 Bluetooth kulaklık incelemesi
  6. 6 Uygun fiyatlı realme Watch S kutusundan çıkıyor! Uygun fiyatlı realme Watch S kutusundan çıkıyor!
  7. 7 Tuzla Teknoloji Müzesi'nde tarihe tanıklık ettik Tuzla Teknoloji Müzesi'nde tarihe tanıklık ettik
  8. 8 SDN ofisi parayı ne yapıyor? SDN ofisi parayı ne yapıyor?
  9. 9 Dünyanın en büyük AirPods'u kutusundan çıkıyor! Dünyanın en büyük AirPods'u kutusundan çıkıyor!
  10. 10 Facebook hem kabul etti hem 'tehdit' etti Facebook hem kabul etti hem 'tehdit' etti