RTS türünün unutulmaz serisi Command & Conquer, içerdiği öğelerle strateji oyunlarına ışık tutmuştur. Şimdiye dek serinin üç ana yapımı olmasına karşın, ek paketler ve Red Alert gibi kendine özel serüvenleriyle Command & Conquer (C&C) başlığı altında yaklaşık 15 isim bulunuyor.

#http://trailers-ll.gametrailers.com/gt_vault/11759/t_cnc4_excl_debut_kuato_v4.flv#

Türünün fenomen haline gelmiş zincirine, 2010’da yeni bir halka daha katılacak. Command & Conquer 4: Tiberian Twilight, orijinal hikayenin devamını konu alıyor.

Bilindiği üzere C&C 3: Kane’s Wrath’ın finalinde, NOD’un lideri Kane, uzaylı ırkı Scrin’in teknolojisinden faydalanmaya başlamıştı. Senaristlerin, hikayenin sonu diye nitelendirdikleri Command & Conquer 4’de, GDI ve NOD’lar şimdiye kadar yaptıkları en büyük savaşı gerçekleştirecek.

{pagebreak::C&C4’ü Oynadık}

C&C4’ü Oynadık

Serinin yeni oyunu Tiberian Twilight’ın satışa sunulmasına yaklaşık 3 ay var. Ancak yapımın betası şu an basın için oynanabilir durumda. Biz de dört gözle beklediğimiz C&C4‘e giriş yaparak, serüveninin devamının nasıl geleceği hakkında izlenimler edindik.

#http://trailers-ll.gametrailers.com/gt_vault/11759/t_cnc4tt_excl_mechanicsr_001_35nj74.flv#

Artık Scrin ırkının Command & Conquer’ün oynanabilir birliklerinin arasında olmadığını başta belirtelim. Yalnızca serüvenin çıkış noktası olan GDI ve NOD kuvvetlerini yönetebiliyoruz.

Elimizdeki beta sürümde, senaryo modundan herhangi bir bölüm yer almadığı için, hikayeye giriş yapamıyor olsak da, İnternet üzerinden diğer beta kullanıcılarıyla ya da yapay zekaya karşı savaş yapmak mümkün.

{pagebreak::Beta Kaynaklı Problemler}

Beta Kaynaklı Problemler

Maalesef İnternet üzerinden şansınızı denediğinizde, ya rakip bulamıyorsunuz ya da bulsanız dahi, daha oyun bitmeden iki taraftan birinde çökme yaşanıyor. Tabii bunları mazur görmek gerek, zira yapım henüz tamamlanmadı. Şu an için beta en stabil şekilde, yapay zekaya karşı oynanıyor.

1 vs 1’den 5 vs 5’e kadar 5 farklı maç tipi bulunan Command & Conquer 4: Tiberian Twilight betada, iki klasik ırktan birini seçip, zorluk seviyesi ve harita (Betada 4 farklı harita seçeneğiniz var) gibi ayarları yaptıktan sonra savaşa başlıyorsunuz.

{pagebreak::Stratejini Belirle}

Stratejini Belirle

Oyuna başlar başlamaz, Defence, Support ya da Attack olmak üzere, üç birlik tipinden birini seçmemiz gerekiyor. Bu özellik, Command & Conquer 4 ile beraber ilk defa kullanılacak. Defence’ı tercih edersek, savunmaya yönelik birliklerle oyunu oynarken, Attack’da ise hücum gücü en yüksek birimler emrimize veriliyor.

Support, yani Destek birlikleri ise bir bakıma dengeyi sağlıyor. Bu birimler hücuma da savunmaya da elverişli olmalarına karşın, yine de Defence ve Attack’ı seçtiğinizde yönettiğiniz üniteler kadar güçlü değiller. Dolayısıyla yapıma tam bir denge hakim.

{pagebreak::Görevlerin Önemi Arttı}

Görevlerin Önemi Arttı

Stratejinizi tamamen değiştirecek bu birlik tipleri, görevleri ve senaryoları daha önemli hale getirecek. Örneğin hikaye gereği bir yeri savunmanız isteniyorsa, Defence’ı seçmeniz en yerinde tercih olacak… Aynı şey Attack için de geçerli. Göreviniz hem hücumu hem de savunmayı kapsıyorsa, Support daha mantıklı bir seçim gibi görünüyor.

Tercihinizi yaptıktan sonra birim üretmeye başladığınızda, ilk etapta elinizde tüm üniteler bulunmuyor. Güncellenen seviye atlama sistemi, yeni birim ve özelliklere sahip olmanızı sağlıyor.

Oyunda yaptığınız hemen hemen her şey, size tecrübe puanı olarak geri döndüğü için başlarda kısa sürede seviye atlamanız olası. Bu sayede, oyunda ilerledikçe yeni birim ve özellikler üretime veya kullanılmaya açılıyor.

{pagebreak::Tanıdık Birimler}

Tanıdık Birimler

Tam sürümünde 90 adet birim yer alacak olan Command & Conquer 4: Tiberian Twilight’da, Mammoth tank ve Scorpion tank gibi birçok tanıdık ünite göreceğiz. Tabii bunların yanında yeni dev üniteler de mevcut. Örneğin serinin üçüncü oyununda yer alan Marv’ın yerini Mastodon alacak…

Betada dikkat çeken bir şey de, bir yeri ele geçirmek istediğinizde, oraya mühendis göndermeyip, herhangi bir askeri biriminizi yanına çekerseniz, kısa bir süre sonra orası sizin bölgeniz oluyor. Ancak siz gider de, düşman birimleri orayı keşfederse, bu kez kısa bir süre sonra bölgenin sahibi değişiyor.

{pagebreak::Görsellik}

Görsellik

Electronic Arts imzalı Command & Conquer 4, 2009 içerisinde satışa sunulan Red Alert 3 ve ek paketi Uprising’de kullanılan grafik motoruyla geliştirildi. RNA adı verilen bu yazılım, efektler konusunda iyi olsa da, modellemelerde gerçekçilikten biraz uzak. Hatta birimlerde oyuncak benzeri bir izlenim yaratıyor.

Açıkçası Red Alert’te bu durumdan yakınmıştım. C&C 4 bu konuda daha iyi görünse de, asıl alkışı hak eden modellemeler değil, görsel efektler ve çevre detayları. RNA ile çizilen haritalar, gayet başarılı görünüyor ancak birimler bu gerçekçi dünyanın üzerinde biraz eğreti duruyor.

{pagebreak::Son Sözler}

Son Sözler

Genel olarak bakıldığında, serinin hayranlarını tatmin edecek bir yapım geliyor demek yanlış olmaz. Betadan kaynaklanan bir takım hatalar ve yine betada yer almayan modlar, oyun hakkında net bir izlenim edinmemizin önüne geçse de, Command & Conquer 4: Tiberian Twilight, takipçilerinin yüzünü güldürecektir. Şimdilik, oyunun çıkış tarihi olan 19 Mart 2010‘a kadar beklemekten başka çare yok.

:: Command & Conquer 4 hakkındaki görüşlerinizi bizimle paylaşın.