Cyberpnuk 2077 hikaye anlamında oyunculara çokça seçenecek sunuyor. E3 2019’da detaylandırılan Cyberpunk 2077 oyunu anında ön siparişe açıldı ve 10 ay sonra da tüm kullanıcılar için erişime açılacak. Ancak önemli detaylar henüz gün yüzüne çıkmamıştı. Şimdi de bu yazımızda oyunun hikaye akışı ile ilgili detayları sizlerle paylaşacağız.
Cyberpunk 2077 hikayesi oyuncuya göre değişecek
Oyunun yayıncısı CD Projekt için alışılmış bir durum olan özellik Cyberpunk 2077’de de sunulacak. Daha önce Witcher serisinde öne çıkan hikaye seçim özelliği oyunun ilerleyişini ve tabii ki final anını önemli ölçüde etkileyebiliyor. Özellikle The Walking Dead tarzı oyunlarda da olan bu özelliğin yeni nesil bir oyunda da olması heyecan verici.
Oyuna ait ufak bir demo gösterimi yapan CD Projekt Red, oyun hakkında bilgileri de vermeyi ihmal etmedi. Diğer oyunlara nazaran Cyberpunk size karakter oluşturma olanağı sunuyor. Bu şu anlama geliyor; karakterinize ait cinsiyet vb. özellikleri seçip oyuna giriş yapıyorsunuz. Akabinde, oyunda ilerledikçe kazandığınız puanlar kapsamında karakterinizin edinebileceği yeteneklerin seçimi size bırakılıyor.
Bu durumda karakterinizin yetenek ve hikaye ilerleyişi tamamen sizin elinizde oluyor. Elbette sıfırdan elleme gibi bir şans yok. Lakin yine de oyunda çıkan diyalogları seçerek size daha yatkın olan duruma doğru ilerleme şansınız var.
Bunlara ek olarak oyunun baş görev tasarımcısı olan Pawel Sasko, “Şu anda, her silahın ve her siper donanımın ölümcül olmayan seçeneği bulunuyor. Her şey diyebileceğimi düşünüyorum.” diyor. Sasko’ya göre bu durumun tek istisnası, tanımı itibariyle ölümcül olan silahlar oldu. Örneğin birinin kafasına roket atarsanız, kafası havaya uçuyor.
Sasko, “Ama geri kalan her şey gerçekten ölümcül olmayan seçeneğe sahip. Neredeyse her silahı ve her siber donanımı ölümcül olmayan şekilde kullanmak mümkün.” diyor. Oyunda düşmanlarımızı bayıltmamız, boğazlarını sıkmamız, uykuya yatırmamız gibi seçeneklerimiz olacak. Böylece kimseyi öldürmeden ilerlemeniz mümkün olacak. Oyunun bölüm sonu canavarı olan Sasquatch’i de öldürmeden geçebilmeniz mümkün.
Bu durumda oyuncuların oyunu beğenme ihtimali daha da yüksek olacaktır. Bir kitle direkt öldürüp ilerlemeyi severken sinsice bayıltıp ilerlemek isteyenler de bu şekilde ilerleme kaydedebilecekler.
E3 demosunda da oyunda kimseyi öldürmeden ilerlemeyi sağlayacak alternatifler gösterildi. Oyuncular, sinsice ve gizlenerek hareket edebilecek, rakiplerini etkisiz hale getirebilecek. Ayrıca etraflarındaki objeleri de kullanabilecekler. Hack üzerinden ilerleyen karakterler daha da sessiz ve gizli hareket edebilecek, daha az şiddet içeren opsiyonlara yönelebilecek.