Reklam

DirectX 11 Yakında

7
Reklam

Önümüzdeki yılın sonlarında çıkması beklenen DirectX 11 ile ilgili resmi ağızdan ilk bilgiler, 22-23 Temmuz‘da gerçekleşecek olan Gamefest 2008 etkinliğinde verilecek. Microsoft‘un ilk kez resmen tanıtacağı DirectX 11, Shader model 5.0 kullanacak. Henüz ışın izleme(ray tracing) desteği konusunda netlik olmadığından, DirectX 11’in ızgara taramaya(rasterization) devam edeceği düşünülüyor.

Neler Gelecek?

DirectX 11‘in en büyük özelliğinin Tesellation/Displacement olmasının yanında çok işlemli render ve hesaplama gölgelendiricisinin(compute shader) de bu sisteme dahil olacağı söyleniyor. Compute Shader, diğer bütün gölgelendiricilerin grafik işlemcisini kullanması gibi, matematiksel hesaplamalar için herhangi bir yazılım geliştirme ortamı olmadan, yazılımların doğrudan grafik işlemcisini kullanabilmelerini sağlıyor.

Reklam

Yeni teknoloji ile ilgili en kesin bilgiler ise bu ayki Gamefest 2008‘de belli olacak. Ayrıca Nvidia‘nın da DirectX 11 ile ilgili ağustos ayındaki Nvision konferansında konuşması bekleniyor.

Yazan: Erhan Kahraman
SDN – http://shiftdelete.net

7 Yorum

  1. dx10 dan ne gördükki dx11 den ne hayır görücez.. işlemcide de aynı 64 bite seneler önce geçtik fakat hala 64 bit yazılım kullanmıyoruz…vs.. bunlar böyle gider ……

  2. daha dx10’u bile kullanamadık ki! Bilindiği gibi XP desteği yok Vista deteği var dx10 için. Bu ne biçim iştir ya! Çifte standardı kınıyoruz!!!

Yorum yap

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

Exit mobile version