10 yıldan fazladır Ukrayna gibi zorlu bir coğrafyada geliştirilen ve yapıma gösterilen tüm pozitif ayrımcılığa rağmen hatalarıyla insanları çıldırtan Stalker 2 ile ilgili pozitif bir yorum geldi. Dünyaca ünlü Dishonored oyunun yapımcılarından Raphael Colantonio, oyuna kötü yorum verenlerle ilgili ağır bir yorum yaptı. İşte detaylar ve bilmeniz gerekenler…
Stalker 2 hakkında: “Risk almak yerine, sıkıcı oyunlar yapılıyor”
Colantonio, Metacritic’in oyun dünyasında yarattığı baskıyı eleştirerek, sistemin oyun geliştiricileri güvenli ama sıkıcı yapımlara yönlendirdiğini belirtti. Ünlü yapımcı, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, “Bir oyun çıkışında pürüzsüz çalışıyorsa, ne kadar sıkıcı olursa olsun 80 üzeri puan alıyor. Öte yandan, Stalker 2 gibi yenilikçi bir oyun, birkaç teknik sorun yüzünden 73 puan alıyor. Bu adaletsiz ve yanıltıcı bir sistem.” ifadelerini kullandı.
Stalker 2, çıkışıyla birlikte yapay zeka sistemi ve teknik hatalar gibi sorunlarla eleştirilmiş olsa da, oyunun yaratıcı tasarımı ve atmosferi övgü toplamıştı. Colantonio, oyun dünyasında risk almanın giderek azaldığını ve Metacritic gibi platformların bu durumu daha da kötüleştirdiğini savunuyor. Yapımcı,“Birkaç ay sonra hataları düzeltilse bile, oyunun düşük puanı kalıcı oluyor. Bu, yaratıcı oyun geliştirenleri cezalandıran bir döngü.” şeklinde konuştu.
Geliştirici şirkette yüzler gülüyor! STALKER 2, oyun dünyasını kasıp kavurdu
GSC Game World, eylül ayında çıkan STALKER 2: Heart of Chornobyl oyununun kaç adet kopya sattığını açıkladı.Oyun dünyasında Metacritic’in etkisi uzun süredir tartışılıyor. Bazı stüdyolar, oyunların Metacritic puanlarına bağlı olarak çalışanlarına bonus ödemesi yaparken, diğerleri bu sistemin oyun geliştirme sürecine zarar verdiğini düşünüyor. Colantonio’nun eleştirileri, bu konuda yeniden bir tartışma başlatmış gibi görünüyor.
Peki, siz bu konuda ne düşünüyorsunuz? Oyunların yaratıcı riskler alması mı yoksa kusursuz teknik bir çıkış yapması mı daha önemli? Görüşlerinizi yorumlarda paylaşmayı unutmayın!
Samimi söylüyorum stalker serisinin hayranıyım ama hayranı olduğum için değil. oyun gerçekten muhteşem. atmosfer, ışıklandırma, yansımalar, çevre, nasıl anlatsam şu sorunlar çözülünce muhteşem olacak. savaş şartları v.s yine iyi bile çıkmış 4 gündür oynuyorum çok fazla bir bug yaşamadım. ancak bu bug v.s durumları eleştirenler hiç fallout 76 oynamamış. 1.5 yıldan fazla sürdü tamiri oyunun. o kadar rezaletti. bence bir çok şey göz ardı edilebilirdi. bu puandan çok fazlasını hak ediyor. devasa büyük yaşayan bir harita bir dünya. bug v.s bunlar gelir geçer.
Son zamanlarda bazı paragöz ve beceriksiz oyun geliştiricileri sadece ağlamayı biliyor.
Düşünsene, Porsche 2025 model GT3 RS modelini sunuyor ama arabanın motorunda kronik sorun var, araç sahipleri eleştiriyor ve satın almayı düşünenleri uyarıyor, Porsche de açıklama yapıp araç sahiplerini suçluyor yeni satın alacakları engelledikleri için, çünkü bu kronik sorunu çözmek için önce kronik sorunlu ürünü satmaları gerekiyormuş..
Olay tamamen bundan ibaret. Rockstar veya cd project gibi şirketler sorunlu ürün karşısında özür metni yayınlayıp kısa süreler içinde durumu telafi ederken, bu tip oyun geliştiricileri de sorunlu ürün satmaya çalışıp oyuncu suçluyor, puanlama sistemi suçluyor, bir de yeni oyun gelmez bak diye tehtid ediyor 😀
Oyun sektörü bu dandirik yapımcılar yüzünden ilerlemiyor. İnsanlar sorunsuz oyun oynamak için parasını hak etmeyen bitmemiş ürünü satın almak zorunda değil, bunu anlamıyorlar.
Elmayla armutu kıyaslıyorsun. Yıllardır her sürümü hatalı FIFA, her oyunu bug olan bethesta oyunları, glitch dolu ubisoft oyunları… İlla ki birinden birini oynamışsındır.
Tam aksine… Stalker 2 ufak tefek teknik aksaklıkları olan özgün ve yenilikçi bir oyun değil. Her yönüyle ortalamanın altında kalan ve özellikle grafik kalitesi anlamında çok açık bir nitelikli dolandırıcılık ile fahiş bir fiyatla satılarak haksız bir kazanç etmiş utanç verici bir yapım.