Okunma

Dondurulan bedenler canlandı!


09 Ekim 2017 Pazartesi 10:15
Dondurulan bedenler canlandı!

Yaklaşık 60 yıldır üstünde çeşitli çalışmalar yürüttüğü dondurularak ölümsüzlük bilmecesi çözüme kavuşturulmaya oldukça yaklaştı.

Dondurularak ölümsüzlük gerçek oldu

Şimdiye kadar dondurma kısmında başarılı olan tüm deneyler çözülme kısmında bazı hücrelerin direkt olarak buzdan cama dönüştüğü için hayata geri döndürülemiyordu. Fakat bu sorunu  Smithsonian Enstitüsü ve Minnesota Üniversitesi ortak yürüttüğü bir çalışmayla çözüme kavuşturmuş gibi gözüküyor.

Zebra balıkları üzerinde denenen bu deneyde, çözülme sırasında biraz metal ekleyen bilim insanları, bu şekilde embriyoları sağlıklı bir biçimde hayata geri döndürmeyi başardı.

Embriyoların sadece yüzde 10’luk bir kısmı yaşamayı başarmış olsa da bu bilim tarihinde bir ilk. Bu yöntemin geliştirileceği konusunda söz veren bilim insanları, insanlar üzerinde uygulanabilmesinin kısa bir süreçte mümkün olmadığını belirttiler fakat nesli tükenmekte olan hayvanlar için kısa süre içerisinde kullanılabilecek bir durumda olacağını belirttiler.

:: Yapılan bu bilimsel çalışma hakkında ne düşünüyorsunuz?




yazarEmin Çıtak

Tamriel'in bağrından kopup gelen Emin, sıkı bir TES ve Dark Souls hayranıdır, tam bir oyun delisidir. Çok uzun zamandır oyun oynuyor, tam çözüm çekip, inceleme yazıyor.
Yazarın diğer haberlerine ulaşmak için tıklayın.

Yeni ! ShiftDelete.Net ya da SDN Forum hesabınız ile yorum yaparak yorumlarınızın rumuzunuz ile yayınlanmasını sağlayabilirsiniz. Giriş için tıklayın.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

55 yorum - “Dondurulan bedenler canlandı!”

  1. Mustafa Çoban dedi ki:

    Ruh nereden gelecek hacım bedeni canlandırmada bitkisel hayatta kalacaktır ilerisine biraz zor gider hatta hic gitmez

    1. dedse dedi ki:

      bilime bu şekilde yaklaşım mükemmel bir eğitimin karşılığı sanırım. bence son noktayı koymuşsun daha da çalışmalarına gerek yok üzerine. mail atabilirsin çalışmayı yapanlara belki senide başka projelerde ekibe alırlar

  2. Fatma sarikaya dedi ki:

    Lutfen reklamlarda edep ve hayadan yoksun icerikler olmasin.

    1. dedse dedi ki:

      reklamlar sana özel internetteki gezintine göre çıkar. o bilgisayardan o sekilde yerlere girilmezse çıkmaz karşına

  3. Hüzünlere esiyorum dedi ki:

    Bazı arkadaşlar ”ruhu” ne yapacağız demişler… Beden yaşadıkça ruh yaşamaz mı? Bildiğimden söylemiyorum mantık yürütüyorum sadece! Hani bazı insanlar derler ya yaşı 80-90’dır ama ruhum genç diye. Ben beden yaşadıkça ruhunda kalacağına inanıyorum!

  4. V N dedi ki:

    Dondurun beni dünya güzel bir yer olunca çözersiniz.

  5. Kadir kapıcı dedi ki:

    İlginç gerçekten lokman hekim ölüme çare bulmuş neden olmasın

  6. grodio dedi ki:

    Kerim dedi ki:
    Ekim 12, 2017, 5:20 pm
    onların çözünmesi öyle ısıt erisin diye olmayacak daha detaylı işlemler gerekecek evet mezar masrafından yırttılar..

  7. Kerim dedi ki:

    Kendilerini donduran kisileri okumustum biryerlerde. Yani bu aciklamaya gore adamlar resmen kendilerini oldurduler.

  8. hadi ya dedi ki:

    millete sevindi kendini donduracak diye 😀

  9. Ahmet dedi ki:

    Çözülme değil, çözünme olacak. Çözülme iplik gibi şeylerle birbirine bağlı olan bağların açılması; çözünme ise kimyasal bir bağın açılmasıdır.

    1. Burak Yiğit Taşpınar dedi ki:

      HAYIR TDKYA BAKABİLİRSİN ÇÖZÜLME BUZ İÇİN KULLANILABİLİR.

      1. Ata Kahraman Bala dedi ki:

        Suyun donması , buharlaşması da fiziksel değişim olduğu için o.
        Ama arkadaşında belirttiği gibi orada kimyasal reaksiyonlar olacaktır. O yüzden oraya “çözünme” kelimesi kullanılması gerekmektedir.

  10. SDN Okuru dedi ki:

    Bilim adamları geliştirecekleri konusunda söz mü veriyorlar :)). Bilim adamı: Gardaş yeminle ileride daha büyük oran olacak. Sana söz.

  11. SDN Okuru dedi ki:

    embriyo dediğin zaten oluyor, tüp bebek yöntemini bilmiyorsunuz heralde. onda da aynı şey yapılıyor.

  12. SDN Okuru dedi ki:

    Bence tam inandırıcı değil sebebi insan geri getirememişler ve yaşama döndürdükleri hücre bence tamamıyla donsa geri gelemezdi biraz bilim kurgu fantastik havasında olmuş bir insanı dondurup 100 yıl sonra tekrar geri getirmek bence imkansız.

    1. dedse dedi ki:

      “zoru başarmak kolaydır imkansız biraz zaman ister” diye bir söz duymuşsundur umarım. şuanda kullandığımız teknolojiler bir zamanların imkansızı değil miydi sence?

  13. SDN Okuru dedi ki:

    ruh bedenden ayrıldığı zaman ölüm gerçekleşir. ruhun bedenden ayrılmasının zamanı bellidir. allah bilir.. ama hücre uzuv organ filan sağlam olur çürük olur o ayrı konu… insanın etinin budunun organlarının sağlığa kavuşması demek ölmeyecek demek değildir.. olabilir. ölüm hariç herşeye deva vardır.. selametle

  14. SDN Okuru dedi ki:

    sevgili shiftdelete okurları bilim adına yapılan çalışmalar insanlara saçma gelmezse yeni çılgın buluşlar nasıl ortaya çıksın. elbette bir sürü hata yapılacak. direk insanlar üzerinde uygulanacak diye birşey yok.bilimsel çalışmaların evreleri vardır en son insanlar üzerinde denenir.Açık kalp cerrahilerinde hipotermi uygulanıyor hücrelerin metabolizmaları yavaşlıyor bu bir gerçek. ama dondurmak farklı birşey.donan suyun hacmi artar. genleşme olur donunca. kılcal yapılar bundan ciddi zarar görebilir. balıklar ile insanlar farklı canlılar. balıklar çok ilkeldir. kan dolaşım sistemleri de farklıdır.

  15. SDN Okuru dedi ki:

    Bu haberleri nereden buluyorsunuz. Embriyo ve sperma yıllardır dondurulup çözdürülüyor zaten. hemde burda yazan gibi %10 falan değil % 70-80 hayatta kalıyor.

  16. SDN Okuru dedi ki:

    Ben. Ya Şu Videoları Bi Türkçeye Çevirmediler Gitti ya
    Muhatab . Sen İnğilzce Öğren
    Ben. Yok Be Abi Kim uğraşacak ki Yarıca Çok zor Diyolar Örenemem Ben

  17. SDN Okuru dedi ki:

    kurbağalarda donarak ölüp tekrar diriliyor ama dirilince ömrü bitiyor er yada geç..

  18. SDN Okuru dedi ki:

    insanoğlu aç gözlüdür hiç doymaz hep daha fazlasını ister ama ne kadar isterse istesin, er yada geç insan ölecek ve hiç bir bilim adamı o zenginleri yaşatmak için ölümsüzlüğü bulamayacak. net.

  19. SDN Okuru dedi ki:

    Bence bilim adamları değilde yazan kişinin dağarcığının eseri.

  20. SDN Okuru dedi ki:

    hangi periscope proğramı daha güzel arkadaşlar

  21. SDN Okuru dedi ki:

    Balıkları boşverin. Ağaç kurbası, donar ve tıbben ölür. Haftalar sonra dirilir.
    Bilim adamları Bunun nasıl olduğunu hala anlayabilmiş değiller. "Kış mevsimi geldiğinde kalbi durur, nefes almaz, vücudu donar, tıbben artık ölüdür. Aylar sonra nasıl olduğunu bilemediğimiz bir halde tekrar ***** Bunu keşfeden Biyolog Jack Layne bile insanlar ile kurbağanın organları benzerlik göstermediği için dondurulmayı tavsiye etmemektedir. Bizimde belki uzun yaşama şansımız olur ilerde ama bunun sadece buzun içine hapsolmakla olmayacağı kesin. Daha kontrollü koşullar altında bişeyler olabilir. Ama burdaki sorun insan vücudunun tolere edeceği sınır nasıl belirlenecek? Çünkü bu ancak deneylerle belirlenir ve bu çok sayıda insanın deney için ölmesi demek. Yani denemesi bile yasak aslında. Gönüllü olanlara da izin verilir mi bilinmez.

  22. SDN Okuru dedi ki:

    Sonsuz bir alemde ortada duran bir dunyada yasıyoruz. Yaradanın düzensizlikte bile bir düzenle yarattıklarını anlayamadığımız bir dünyada yasıyoruz.

  23. SDN Okuru dedi ki:

    Hayvanlardan Tanrılara Sapiens kitabını okuyun. Tanrılaşma evresindeyiz.

  24. SDN Okuru dedi ki:

    Her canlıölümü tadacaktır.

  25. SDN Okuru dedi ki:

    Bilim adam

  26. SDN Okuru dedi ki:

    sa

    1. saas dedi ki:

      as

  27. SDN Okuru dedi ki:

    "Bu yöntemin geliştirileceği konusunda söz veren bilim insanları"
    Çok güldüm yav.

    -Söz mü?
    – Vallahi söz.

  28. SDN Okuru dedi ki:

    Yorumlar türkiş usulü organik hoşafa devam siz )

  29. SDN Okuru dedi ki:

    Bu haberi okudukdan sonra youtube/barışözcan kanalını ziyaret edebilirsiniz :):) (son yüklediği video)

  30. SDN Okuru dedi ki:

    Ruhu ne yapacağız peki?

  31. SDN Okuru dedi ki:

    Dünyadaki her canlı ölümü yaşayacak. Bundan kaçış yok.

  32. SDN Okuru dedi ki:

    Cidden etkileyici

  33. SDN Okuru dedi ki:

    Dondurup durmayin yahu dunya zaten kalabalik, bir de olmesi gerekip te olmeyen insanlari canlandirirsaniz ohooooo

  34. SDN Okuru dedi ki:

    Allahim sen dogru bildigimiz yanlislardan bizi sakın. Gerisini bilmem ama en azindan sunlari kafaniza sokun. 1 Allah bir dir ve tektir. 2 Gaybi yalniz mevla bilir. 3 Her canli olumu tadacaktir. Hadi eyvallah.

  35. SDN Okuru dedi ki:

    İnsan oğlu tanrıya mı oynuyor yoksa

  36. SDN Okuru dedi ki:

    Barış Özcan beyefendinin ölümle ilgili son videosuna bakılması gerek. Tamda bu gğne rast gelmesi güzel olmuş. İnsanın fıtratında ölüm vardır, fakat ebedi bir hayatı başka bir tarafı da ister. Buda zaten öldükten sonra mümkün olacak bir şeydir.

  37. SDN Okuru dedi ki:

    Dondurulan beden canlandı şeklinde tamamen "clickbait" tarzı haber başlıkları yaparak kalitenizi bozmayın. Sanki insan bedeninde denenmiş gibi başlık koyuyorsunuz ama balık çıkıyor. Bu sizin gözümüzdeki imajınızı zedelemekten başka bir işe yaramaz!

  38. SDN Okuru dedi ki:

    Beni dondurun, her yüzyılda, bir sene yaşarım. 50 yıl ömrüm kaldığını varsayalım. 5000 yıl yaşarım o halde =) 2018de donarım 7018de son senemi yaşar ölürüm =) ama düşünsene teknoloji uçmuş, uzay çağındasın gezegenler arası akraba ziyaretine gidiyorsun. Cep telefonu tedavülden kalkmış, düşündüğün şeyi istediğin kişiye gönderebiliyorsun.

  39. SDN Okuru dedi ki:

    Dondurularak ölümsüzlük teorisi vay beee ulan gerizekalılar kalp donduğunda damardan geçen kan donduğunda bidaha canlandırılırmı bilim adamı diye yaşıyan insanlar var ama kaldırım mühendisi olsalar daha iyiymiş

" Dondurulan bedenler canlandı! konulu haberimizde ShiftDelete.Net olarak sizlere Dondurulan bedenler canlandı! ile ilgili son gelişmeleri aktarmak istedik. Hemen yukarıda Dondurulan bedenler canlandı! ile ilgili yorum ve görüşleri inceleyerek sizlerde yorum bırakabilirsiniz. "