Geçtiğimiz birkaç seneye göz attığımız zaman, video oyun sektörünün ne denli bir ivme kazandığını görmekteyiz. Gelişen bu sektör ile birlikte ön plana çıkan oyun konsolları ile geri plana atılan bilgisayar platformu da gözlerden kaçmıyor.

Mount&Blade ihracat şampiyonu oldu!

Konsollar için geliştirilen özel yapımlarının yanında; bilgisayar için piyasaya sürülen birçok yapımda optimizasyon sorunları ile karşılaşılması, bilgisayar kullanıcılarını çileden çıkartan unsurların arasında yer almaktadır.

Bunun nedeni ise, birçok oyun geliştirici firmanın öncelikle konsol platformu için geliştirdiği yapımları, daha sonraki zamanlarda bilgisayar platformuna entegre etmeye çalışması.

EA için ilk hedef bilgisayar platformu!

Peki, her geliştirici bu yanlış politikayı mı izliyor? Tabi ki hayır. Bu politikanın tam tersini izleyen firmalardan birisi de Electronic Arts. Bugün başlayan UBS Global Technology Conference 2016 etkinliğinde bu konuyu dile getiren Electronic Arts, kendi yapımlarını ilk olarak bilgisayar platformu için geliştirdiklerini ve daha sonra ise konsol platformları için bu yapımların optimize ettiklerinin altını çizdi.

16-11/17/bf1.jpg

Blake Jorgensen tarafından yapılan açıklama ile gündeme gelen Electronic Arts’ın izlediği politikanın her iki taraf için de uygun olduğu kaçınılmaz bir gerçek. Son olarak Battlefield 1 ve Titanfall 2 yapımları ile yakaladığı başarının da arkasında bu etkenin bir hayli etkili olduğunu söyleyebiliriz.

Electronic Arts tarafından izlenen bu politika sayesinde nadir performans hataları ile deneyim edebildiğimiz yapımların arasına umarım diğer firmalarda katılır.

:: Sizce hangi politikayı izlemek daha doğru bir adım olur?