Square Enix’in son bombası Star Ocean: The Last Hope‘un yapımcısı Yoshinori Yamagishi, video oyunlarının sinema ve tiyatro eserlerine oranla çok daha etkili bir hikaye anlatma ortamı sunduğunu öne sürdü. Bu noktada kilit özelliğin, etkileşimli çevreyi düzgün bir şekilde sunmak olduğuna değinen Yamagishi, oyunlarda hikayeyi doğru aktarmanın diğer ortamlara göre çok zor olduğunu da belirtti.
Zor Ama Güzel
“Sinema ve tiyatroda senaristin hikaye üzerindeki kontrolü tamdır. İzleyiciyi, hikayedeki hangi duyguları aktarmak isterse onlara yöneltebilir. Ancak oyun yapımcıları, her zaman oyuncuların herhangi bir olaya nasıl tepkiler verebileceklerini hesaba katmak zorundadır.” diye işin zorluğunu anlatan Yamagishi, sözlerini şöyle tamamladı: ” Yine de bu problem çözüldüğünde, video oyunları daha derin, duygusal ve heyecan verici maceraları anlatabilmek için çok daha iyi bir ortam sunuyor.”