Oyun dünyasının önde gelen isimlerinden, eski Sony Studios başkanı Shawn Layden, Gamescom Asya’da yaptığı konuşmayla sektörde yankı uyandırdı. Endüstrinin yaratıcılık eksikliği ve para kazanma bağımlılığı konusundaki endişelerini dile getirdi.
Oyun sektörü yaratıcılık krizinde
Eski Sony Interactive Entertainment (SIE) Studios başkanı Shawn Layden, verdiği bir röportajda oyun sektörünün yaratıcılık konusunda yaşadığı sıkıntılara dikkat çekti. Büyük bütçeli yapımların (AAA) maliyetlerinin artmasıyla stüdyoların risk almaktan kaçındığını söyledi. Bu da yeni fikirler yerine devam oyunlarına ve birbirini taklit eden projelere yol açıyor.
Layden verdiği demeçte, “Stüdyoların birleşmesi ve yüksek prodüksiyon maliyetleri nedeniyle oyunlarda bir yaratıcılık krizi yaşanıyor” ifadelerini kullandı. Ayrıca bu durumun orta ölçekli “AA” stüdyolarının yok olmasına yol açtığını dile getirdi. Layden; THQ ve Ocean gibi şirketlerin eskiden başarılı olduğunu, ancak günümüz pazarının devasa yapımlarını kaçırdığını söyledi.
132321132
Bağımsız oyun geliştiricilerini yaratıcılık için umut ışığı olarak gören eski yöneticisi, daha fazla desteğe ihtiyaç duyduklarını da ifade etti. Kalan AA stüdyoları ise büyük bütçeli oyunlarla rekabet etmek yerine gerçekten yeni konseptler geliştirmeye ve yapımlarını daha hızlı piyasaya sürmeye çağırdı.
Layden’a göre yapay zeka tek başına bu sorunları çözmek için de yeterli olmayacak. Buna göre sadece bir araç olarak kalacak ve “kurtarıcı” olmayacak. Geliştiricileri yalnızca Batılı kitlelere odaklanmamaları konusunda uyaran Layden, Asyalı geliştiricilerin de ön plana çıkmaya başladığını belirtti.