Oyun dünyasının öne çıkan RPG serilerinden biri olan Fallout, olması muhtemel bir nükleer savaştan sonrasını konu alıyor. Sadece bir hayal ürünü olsa da eğer bu felaketten sağ kalırsak radyasyon dolu bir dünyada nasıl ve kimlerle yaşamımızı sürdüreceğimizi çok iyi anlıyorduk.
Şehre Hoş geldin
Serinin yakında kullanıcılarla buluşacak ismi Fallout: New Vegas, 2280‘de geçiyor. Yani 2077’deki nükleer savaştan tam 203 sene sonrası. Ayrıca üçüncü yapımda yaşadığımız olaylardan 3 yıl sonrasını anlattığını da söyleyelim.
New Vegas’ın polislerinin artık işi zor
{pagebreak::Mekan}
Mekan
Oyunun isminde de anlaşılacağı üzere hikaye büyük oranda Vegas şehrinde toplanacak. Önceki yapımlarda olduğu gibi burası da savaşta tam anlamıyla yok olmamış ama etkisini görebildiğimiz bir yer. Ne kadar harabeye dönmüş olsa da eski adetler hala sürüyor.
Vegas’da Gece Hayatı
Örneğin, insanlar kumar masalarında vakit geçirmeyi seviyorlar. Tabi elektriğe de hiç olmadığı kadar ihtiyaçları var. Hatta oyunda çıkacak çatışmalar ve çeteler arasındaki savaşların en büyük nedeni bu güç yüzünden olacak.
Fallout’un ünlü mutantları
{pagebreak::Hikaye}
Hikaye
Yeni oyunda, mesleği olarak kurye olmayı seçmiş bir karakteri kontrol edeceğiz. Bize verilen bir malı Vegas’a götürmek üzere yola koyulduktan sonra taşıdığımız şeyin öneminden olsa gerek, çölün ortasında bir suikast girişimine uğruyoruz.
Radyasyonun Etkileri
Bir robot, yaralı olarak bizi bulduktan sonra tedavisini alacağımız Doktor Mitchell’e ulaştıracak. Devamında ona adımız, soyadımız gibi kişisel bilgilerimizi söyleyeceğiz. Bu sayede her RPG oyunun başında bulunan isim, cinsiyet, surat gibi özelliklerimizi belirleyip, Pit-boy‘umuza kavuştuktan sonra yollara düşüyoruz. En başta amacımız, başımıza bunların gelmesinin sebebini öğrenmek.
Alayınız gelsin
{pagebreak::Hardscore Modu}
Hardscore Modu
Hardscore Mode, oyunda bulunacak en yüksek zorluk seviyesi. Fallout: New Vegas, bu mod sayesinde çok daha gerçekçi olacak. Mesela artık susadığımız zaman içecek bir şeyler bulmak zorundayız. Yoksa sıcakta daha fazla yürüyemeyiz, hatta bir yerden sonra ölebiliriz. Bunun yanında uyumalı ve yemeliyiz de.
Herkesin elinde bir silah
Sadece bu kadarla sınırlı değil. Bu zorluğu seçtiğimiz takdirde, istediğimiz kadar mermi taşıyamayacağız çünkü her birinin ağırlığı olacak. Yapımda acil iyileşmemiz gerektiğinde kullandığımız Stimpak‘ların, canımızı yükseltmesi için biraz zamanın geçmesi gerekecek. Hem de eskisi gibi organlarımızı iyileştiremeyecek, bunun için doktora ihtiyacımız olacak.
Böyle bir şey görseniz ne yapardınız?
{pagebreak::Yenilikler}
Yenilikler
Yenilik olarak pek çok şeyden söz edebiliriz. Birincisi yanımızda gelecek arkadaşlarımızın yapay zekaları gözden geçirilmiş. “Geri çekil”, “Stimpak Al”, “Agresif Ol” gibi komutlar, verebileceğimiz emirlerin sadece bir bölümü. Ayrıca golf sopası gibi küçük gereçlerin yanında daha çok hasar veren menzilli silahlar ve özellikler ile gücümüze güç katacağız.
Yoldaşlarımıza vereceğimiz komutlar
Tabi biz kuvvetlenirken düşmanlarımız boş durmayacak. Daha önceki yapımlardan hatırladığımız mutantların, görünmez olmasını buna örnek olarak verebiliriz. Gerçekçiliği sağlamak amacıyla silahların farklı özellikleri de oyuna eklenmiş. Mesela pistol ve pompalının tepme etkileri aynı olmayacak.
Ders 1: Golf sopası ile nasıl vurulur?
{pagebreak::Çıkış Tarihi}
Çıkış Tarihi
Fallout: New Vegas, üçüncü oyun ile aynı grafik motorunu kullanacak. Bu yüzden görsellik çıtasını fazla yükseltmesini bekleyemeyiz ama yine de bu türün ve serinin müdavimleri açısından çok büyük umutlarla beklenildiğini söyleyebiliriz.
Gelecekteyiz diye allı şallı binalar beklemiyoruz
Yayıncılığını Bethesda Softworks’ın yaptığı oyunun, geliştiriciliğini ise Obsidian Entertainment yapacak. Yapım, PlayStation 3, Xbox 360 ve PC platformları için piyasaya sürülürken, 22 Ekim’de Avrupa’da raflarda olacak
Ağır siklet dövüşçüler
:: Fallout: New Vegas’dan beklentileriniz nelerdir?